{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

Killing ikke særlig snaksagelig {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg har en skøn norsk skovkat, som efterhånden er blevet de 16 uger.
Vi fik hende (selvfølgelig) da hun var 12 uger, så hun har boet her i en måneds tid nu. Jeg har tre andre kastrater.
Der er papir på hende, og alle katte er fra samme opdræt.
Men hende her bryder sig ikke specielt om at snakke. Hun flytter sig tit når vi sætter en hånd ned for at kæle med hende.
Og hun putter ikke i seng ligesom de tre andre. Har hørt hende spinde et par gange, og det er jo ikke meget!
Det skal siges at hun er døv.

Kan jeg forvente at hun bliver ved med at være sådan? Eller er det noget der går i sig selv, når hun bliver ældre? Hun har MEGET energi.
Er det pga hun har skiftet hjem eller hvordan? Vores opdrætter sagde at hun var yderst kælen. Men lige nu virker det ikke som om at hun gider os.

Håber nogen kan give svar. Evt har prøvet det samme..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killing ikke særlig snaksagelig
  • #1   7. aug 2010 Har du erfaring med døve katte?
    De kan være svære at præge på mennesker fordi vi jo tit og ofte bare går og hyggesnakker med vores misser, men det får hun intet ud af. Hun skal have øjenkontakt og klare signaler, for at vide det er hende du nu vil i kontakt med.
    Jeres duft forbinder hun ikke med nus og kæl så i skal hen og præge hende, så hun lærer at det kan i også bruges til.

Prøv at tænk jer at hun er vant til helt andre mennesker, der lugter andereledes, bevæger sig anderledes og gør andre ting.
    Hun skal nu hen og afkode "de her nye væsner" hun er flyttet ind hos... Der er nok overarbejde på overetagen, for samtidig skal hun også forholde sig til nye katte, som har et fælles sprog, der også inkluderer lyde (men heldigvis mest kropssprog) og hun kan ikke høre om de knurrer eller spinder.

Det er ikke nemt at være døv kat.

• #2   7. aug 2010 Vi snakker også en del med hende. Men hun går jo tit når vi prøver. Ved ikke om man så skal "tvinge" hende til at snakke? Lyder bare lidt voldsomt!

Nej det er ikke nemt at være døv kat.
    Men hun er faldet godt til i flokken. Uden tvivl smiley

• #3   7. aug 2010 ja jeg ville nok "tvinge" hende. Tag hende op, se på hende, så hun kan se du er der. Vær meget opmærksom på at nusse hende, hvor du f.eks. bare snakker til de andre, så hun ved hun er "med".
    Hent hende også når du fylder mad/vandskålen for ellers opdager hun det bare når hun tilfældigvis kommer forbi, og de fleste katte kan godt lide lige at tage et par bidder af det der lige er hældt op...
    I det hele tager kræver en døv kat mere af sine ejere for at være en del af familien.

• #4   7. aug 2010 Det er ikke en selvfølge at få killinger 12 uger gamle - de 12 uger er et minumunskrav. Langt de fleste killinger ville være meget bedre rustet både psykisk og fysisk ved at flytte senere.

Din misling kunne være en af dem ..

• #5   7. aug 2010 Det kan jeg jo ikke bruge til noget nu..

• #6   7. aug 2010 Nej det kan du ikke bruge til noget nu - du kan måske bruge det en anden gang - og måske dem der læser tråden som står for at anskaffe killing tænker en ekstra gang ...

Har du ikke besøgt hende hos opdrætteren? - det giver altid et godt billede af hvor social killingen er

• #7   7. aug 2010 Jo.. Var deroppe 4 gange inden jeg overtog hende, og der var hun meget snaksagelig..

Men det kommer nok. Hun bryder sig ikke om at man komme med sine hænder ned i mod hende - men når man tager hende op, falder hun i søvn i ens arme.

• #8   7. aug 2010 se så er i jo ved at lære hinanden at kende smiley
    Bare fortsæt med at give hende opmærksomhed, som hun ligger mærke til.

• #9   8. aug 2010 Ja smiley
    Skal bare lige have have kodet fuldstændig ind, at hun er døv og ikke får den samme kontakt som når jeg snakker til de tre andre smiley
    Men er ved at vænne mig til det smiley
    Har læst en del om døvhed ved katte, inden jeg fik hende hjem - men det er noget andet at bruge den viden i praksis.
    Men det går bedre og bedre nu smiley

Kommentér på:
Killing ikke særlig snaksagelig

Annonce