{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.020 visninger | Oprettet:

Min killing drikker ikke så meget?? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg fik en lille brite-pige i mandags smiley Men jeg syntes ikke rigtig at hun drikker så meget eller spiser af hendes killingefoder.. hun vil hellere have det de 2 andre får (men det er også minimal hvad hun indtager der smiley
Så jeg købte et par poser whiskas potionsfoder (ved det ikke er særlig godt, men det er jo bedre end ingen ting) som hun simplethen gnakser i sig..
Jeg skal så lige have købt nogen potionsposer til hende fra RC kitten, men det er vel ikke nok for hende?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min killing drikker ikke så meget??
  • #1   20. feb 2009 Så længe hun drikker er det skam fint, problemet er bare hvis hun slet ikke drikker, man skal ikke bekymre sig så meget... Vedr mad kan det godt være hun er kræsen, ligesom vi mennesker er, så køb du nogle potions poser til hende det er meget fint...

• #2   20. feb 2009 Du kan jo ikke tvinge hende til og spise killinge tør foder hvis hun ikke vil have det, men du kan prøve og købe noget andet killinge tør foder og se om det var noget, men ellers dør hun ikke af og spise de andres så længe du kan få potions poser i killing i hende så hun får killinge vitaminer og mineraler fra det af så er det ganske fint... Da min fighter var bette kunne jeg os droppe mit killinge mad, så jeg kogte kylling og fisk istedet for og gav ham killinge foder på dåse istedet for og så måtte han spise voksen tør foder for resten som altid står fremme til resten af flokken...

• #3   20. feb 2009 okay smiley ja, hun drikker lidt engang i mellem, men syntes bare det er lidt, men hun er fuld af energi og spilopper, så der er heller ikke noget at mærke på hende, men skulle bare lige hører smiley For var nemlig ikke sikker på om der var nok næring til hende, i potions poser smiley så må jeg lige på shopping ved dyrelægen ang potionsposer smiley

• #4   20. feb 2009 Min får lidt kattemælk engang imellem, måske hun kan li det? Der er også godt med kalk til hendes knogler.
    Jeg ser nogle gange mine katte drikke af vores fiskedam. Vandet smager åbenbart lidt bedre derude.

• #5   20. feb 2009 I naturen findes der ikke killingefoder...
    Killinger spiser det samme som voksne katte og hvis du bruger et kvalitetsfoder er det fint til killingen også.

• #6   21. feb 2009 Jeg har også lidt fået en killing, og har da lidt svært ved at sige til min to katte af dette her er skålen med din voksen mad, og at den anden er killinge mad.

Så har simpelhen blandet min voksnes kat Hiils sammen med RC killinge foder, så er jeg da sikker på killingen får sin killigen foder, på en eller anden måde....

• #7   21. feb 2009 De har 3 vandskåle + foder rundt i lejligheden smiley De andre 2 får RC - steriliseret. smiley Jeg har prøvet kattemælk, men det vil hun heller ikke rigtig have.. hehe smiley Ikke nemt smiley Men jeg køber nogen potionsposer fra RC til hende, når hun så godt kan li potionsposer smiley
    Ja, tun er hun helt vild med smiley Mig og kattene deler en dåse tun en gang i mellem, når jeg skal have en tun mad smiley Man kan jo ikke modstå deres dådyr øjne, når de får duften af noget de godt kan li smiley

• #8   21. feb 2009 Står vand og foder sammen? Katte drikker helst et andet sted end de spiser, så det kan være en god idé at flytte skålene væk fra hinanden smiley

• #9   21. feb 2009 Det har aldrig været et problem at det står sammen og det er dia også vant til hjemmefra smiley Så syntes næsten det vil være synd at flytte det igen smiley Bare så lang tid det ikke står sammen med kattebakken, så er de tilfreds smiley

• #10   22. feb 2009 Du bragte selv problemet på bane, så jeg forstår ikke helt din uvilje? Det er da et nemt lille forsøg at lave - Du kan jo nøjes med at sætte en ekstra skål op og lade den gamle stå. Og så holde øje med hvor der forsvinder mest vand smiley

Men det *er* altså et velkendt fænomen at katte foretrækker at drikke andre steder end lige ved siden af maden. Måske fordi de instiktivt vil forhindre, at rester fra et fortærret byttedyr skal forurene deres drikkevand.

• #11   22. feb 2009 Det er helt korrekt at vand og mas ikke må placeres for tæt. Det er også korrekt at placering af flere skåle runt omkring får katten til at drikke mere

Du kan komme vand i en glasskål og sætte en tuchstreg på ydersiden i vandkanten så kan du se hvor meget der drikkes. Du kan evt. måle når du kommer i og bagefter.

• #12   22. feb 2009 Kathrine: Det er da ikke uvilje, og har ikke sagt at jeg aldrig vil prøve det smiley Men Jeg kender bare mine katte, og ved at hvis jeg begynder at stille deres mad i andre rum, tror jeg ikke de vil rører det smiley Deres mad står i de rum hvor vi ikke kommer så meget, men kommer vi derind hvis vi spiser, så stopper de med at spise, åbenbart fordi der ikke er ro smiley

Jeg har prøvet at sætte den x-tra vandskål op, hvor der er en streg så jeg kan se om der svinder noget i det, men der er ikke svundet noget i den endnu smiley

• #13   22. feb 2009 hov.. ikke mens vi spiser smiley Mens de spiser smiley hehe

Kommentér på:
Min killing drikker ikke så meget??

Annonce