{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.512 visninger | Oprettet:

Flytter den ene killing {{forumTopicSubject}}

Hejsa.. Min molly fødte natten til mandag hele 7 killinger som er hendes første kuld... Men i dag er hun begyndt at flytte den ene killing ind under sofaen hele tiden... Især hvis den begynder at pive så tager hun den og går derind. hvordan kan den være at hun kun flytter den ene klling? er det normalt? hun har lige gjort det en enkelt gang med en af de andre også men ellers kun den samme...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flytter den ene killing
  • #1   4. aug 2010 Måske gemmer hun den netop fordi den larmer. Så etv. Rovdyr ikke skal blive tiltrukket til resten af flokken?

• #2   4. aug 2010 Det kan godt være... for lige præcis den larmer rigtig meget og møver helt vildt ind i de andre... Nu har hun lige taget den derind under igen, men nu bliver hun hos den

• #3   4. aug 2010 Prøv lige at skifte underlaget i fødekassen til noget rent, evt, giv hende en ny fødekasse.
    Når den lille skriger, så vis hende hvordan hun skal ligge sig, så den kan die hos hende. Jeg har en førstegangsfødende med killinger på nu 12 dage, så jeg kender problematikken (min hunkat gør det samme). En killing som skriger, er som regel sulten, så den skal have mad, og hvis mormis ikke ligger sig og får den til at die, ja så får den ikke lige noget mad, og så prøver hun at flytte den fordi den skriger endnu mere.
    Jeg har måtte hjælpe mormis så snart killingerne skriger, med at ligge sig, og ligge killingerne derhen. I starten satte hun sig bare i hjørnet, og kunne ikke finde ud af at lade dem die, ikke fordi hun ikke ville, men jeg tror bare ikke lige hun forstod det. Nu er der ingen problemer her.
    En god idé er lige at tjekke om der er en fejl på killingen som gør at den ikke kan spise. Ganespalte, m.m., så det skal selvfølgelig også tjekkes, hvis det ikke allerede er gjort?

• #4   4. aug 2010 Ellers prøv at sid lidt ved hende, det gør hende nok mere tryg, at én af jer er hos hende. Som førstegangsfødende kan hun jo godt være en smule usikker.

• #5   4. aug 2010 Hun passer de andre rigtig fint og de dier fint ved hende... Og den killing som der er tale om er den som er størst og som spiser konstant, det virker mere som om at den piver fordi den mener at den skal ligge der hvor en af de andre allerede er... Jeg har tjekket den for fejl, men den ser helt fin ud... Sidder også sammen med hende for hun kigger op på mig engang imellem som om hun gerne lige vil have lidt hjælp...

• #6   4. aug 2010 Og den lille har ikke larmet så megetfør som den gør i dag

• #7   4. aug 2010 den lille killing, bliver ved med at pive:S Har prøvet at vise hvor den skal være, men det vil ikke rigtig tage fat i patten

• #8   4. aug 2010 har du vejet dem for at tjekke om de tager på i vægt ?

• #9   4. aug 2010 Ja den tager fint på

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #10   4. aug 2010 Har ikke rigtig prøvet det med at have killinger, men har læst at det er en god ide så længe de er så små at holde dem inde i èt værelse og hvis du ikke har lavet en mørk fødekasse de kan ligge inde i så prøv det og så sørge for at mormissen ikke sådan kan gå og gemme dem en efter en under noget der er svært at komme til, men have dem samlet i et rum med kattebakke og mad til missemor. smiley

• #11   4. aug 2010 ja det med at ha dem i et værelse kan jeg også kun sige god for.. vi havde killinger for nogle md siden og missemor flyttede 4 af dem og ikke den sidste, hun blev hos de fire som pev meget første dag hun flyttede dem, jeg lagde så den 5 hos hende og i et værelse for dem selv og så blev der ro på, hun blev der med dem resten af tiden

• #12   4. aug 2010 Har lige sat hendes mad, kattebakke, mad og hendes fødekasse ind i et rum hvor hun er der alene med dem og hun kan ikke gemme dem der... Men hun bliver ved med at tage dem op også selvom de ikke piver og så stiller hun sig og vil have jeg skal åbne døren... Vil hun stoppe med det?

• #13   4. aug 2010 Hun stiller sig bare hele tiden foran døren og med en killing i munden og den piver helt vildt... De har ellers alle ligget fredeligt i deres kasse det sidste stykke tid

• #14   4. aug 2010 Hun er helt sikkert ikke tilfreds med stedet de er, eller fødekassen. Kattebakke må ikke stå for tæt på fødekassen, for hun vil gå så langt væk fra sine killinger som muligt for at besørge. Lugten vil nemlig tiltrække rovdyr.
    Er der rent i fødekassen?
    Hvad når du sidder derinde? Bliver hun så liggende?

• #15   4. aug 2010 Det bedste er at lade hende flytte killingerne derhen hvor hun nu vil hen. Du kan ikke diskutere med en mormis, der vil flytte sine killinger. Jeg prøvede det selv med Mindy og måtte give op til sidst og så faldt missemor endelig til ro.. Der hvor hun flyttede den første killing hen og selv lagde sig ved den, fik hun lov at blive og jeg flyttede resten af killingerne for hende smiley Der blev hun indtil de blev flyttet i kravlegård i stuen smiley

• #16   4. aug 2010 Ja hendes fødekasse er ren har lige skiftet det i dag... Men gør ikke noget nu for hun er gået ind i kassen til de små og bliver der:)

• #17   4. aug 2010 Held og lykke med, at hun bliver der :))

Kommentér på:
Flytter den ene killing

Annonce