{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

skal af med den ene. :-( spørgsmål dertil. {{forumTopicSubject}}

Jeg er desværre nødsaget til at skille mig af med den ene af mine katte. smiley
Hvad har i af erfaringer med den kat der er tilbage.? Tror i den vil vænne sig til at være alene. Og hvor længe har i erfaret at der går før de vænner sig til at være alene? Adskillelsen med den ene vil ske i forbindelse med at jeg flytter.
De er begge cirka 5mdr.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  skal af med den ene. :-( spørgsmål dertil.
  • #1   28. aug 2011 Hvorfor skal du af med den ene ??

• #2   28. aug 2011 Det synes jeg ikke, at jeg behøver at lægge ud på nettet. Håber på svar på mit spørgsmål uden yderligere uddybning af grunden dertil. Håber du forstår smiley

• #3   28. aug 2011 Ville nødigt skulle skille mig af med dem begge smiley derfor vil jeg gøre det bedst muligt. Min mor overvejer at tage den jeg må af med. Og kan de ikk undvære hinanden er vi enige om at vi så finder et hjem til dem sammen. Men i første omgang skiller vi dem ad.

• #4   28. aug 2011 tror det bliver traumatisk for din kat. især hvis de går sammen til daglig. ville ikke byde min kat det.
    hvis den er indekat vil den jo miste al kontakt til "egen art" og går ikk ud fra du er hjemme 24/7, så den vil blive HELT alene dele af dagen, det tror jeg vil skabe problemer .
    men der er sikkert nogle som har prøvet det.

• #6   28. aug 2011 Faktisk går jeg hjemme stort set hele tiden og vil gøre det frem til februar. Så til den tid har den jo vænnet sig til det, hvis den altså gør det.
    Den vil være indekat på den måde, at den vil være i én lang line i haven som er helt lukket. Men havde tænkt at den jeg skal af med, ville jeg passe indimellem, så de stadig vil have lidt kontakt. Men kan katte finde ud af det lige som hunde?
    (min mor skal højst sandsynligt have den jeg skal af med)

• #7   28. aug 2011 Susan: tak for din forståelse. Meget venligt af dig. smiley

Ja jeg har nemlig tænkt det samme. Ih, frygter det sådan. Men flytter op til én weekend, så jeg vil være hjemme både fredag, lørdag, søndag og mandag. Så vi har fire dage hvor der er én ved den hele tiden.

• #9   28. aug 2011 Okay tak. Det skulle egentlig også bare mere fremlægges som et spørgsmål til jer smiley

• #11   28. aug 2011 Du har helt ret. Men jeg vidste godt at spørgsmålet ville komme om hvorfor. Kunne man spørge anonymt, ville jeg svare smiley men tak alligevel.

• #12   28. aug 2011 Mener selvfølgelig at hvis man kunne skrive anonymt, ville jeg have svaret på spørgsmålet smiley

• #14   28. aug 2011 Nu ved jeg ikke noget om længe katte kan huske osv. Men min kat gik m miavede meget da hans kammerat døde. Cornelius var ca.6-7 år da vi fik vores anden kat Pjevs. Men efter kun 3 år måtte Pjevs aflives fordi han fik nyresvigt. Cornelius var ikke den store taler. Snakkede når der var mad og lidt når han ville have noget opmærksomhed, men aldrig særlig meget. Men da Pjevs blev aflivet gik han og ledte og kaldte. Og de havde ikke været sammen altid. Jeg synes ikke du skal udsætte dem for at blive skilt ad, fordi det er vel mest for din egen skyld at du vil beholde den ene, og ikke for kattenes. Men de kommer jo over det. Jeg ved bare ikke om de ikke vil have nemmere ved at komme et nyt sted hen sammen - om det ikke vil gøre den nye situation nemmere. Men jeg forstår godt, at du ikke vil skille dig af med begge katte.

• #15   29. aug 2011 Med mere end 45 års erfaring med katte og deres adfærd, kan jeg skråsikkert sige: Jo, katte kan huske og de husker længe.
    (Kunne de ikke det, var deres chance for at overleve i naturen meget små).

Jeg har et par gange fået katte hjem, som har været væk i et par år, og de har været hjemmevante, fra de kom ind ad døren.
    Katte, som har været forsvundet og efterlyst i rigtigt mange år (den sidste, jeg læste om, i 1o år) har også genkendt både sin familie og hjem, da de blev fundet igen.

Og endelig kan katte knytte endda meget nære venskaber.
    En, jeg har kendskab til, måtte desværre aflives, da dens ven døde. Den blev dybt "deprimeret" og ville hverken spise eller drikke og gik kun og kaldte.

Så Marikka, mit råd er, at du for kattenes skyld finder et hjem til dem sammen - måske hos din mor?
    Er årsagen til, at du skal af med den ene, at du kun må have én kat der, hvor du flytter hen, ville jeg i stedet anskaffe en voksen kat, der er vant til at være alenekat.

Held og lykke!

• #16   29. aug 2011 Er det ikke en fordel at katte kun er 5 mdr gamle ? hvis de skal adskilles.

• #17   29. aug 2011 Puha, ja det var jo ikk særlig meget godt nyt smiley er da godt nok i vildredde nu.
    Men som én anden skriver, er det så ikk én fordel at de ikk er så gamle? De har været sammen halvanden mdr. Så når de skilles, har de været sammen lidt over to mdr.

• #18   29. aug 2011 Jeg er HELT enig med Mega, jeg har osse oplevet en kat, som jeg til sidst måtte aflive, da den til sidst fik spisevægring af sorg, efter sin vens død. Inden da var den tjekket for stort set alt andet der kunne give symptomer på spisevægring og isolations-trang, der var intet.
    Men da trådstarters katte er så unge, kan det sagtens gå at omplacere den ene. Men den tilbageværende vil selvfølgelig lede og kalde på den anden et stykke tid.
    Og jo katte kan huske, og den tyrkiske van er meget tydelig på det punkt. I øvrigt bærer den osse nag, forstået på den måde at har man været grim ved en Van, glemmer den det aldrig og nogle af dem venter tålmodigt på at få hævn. Ja det er alle sammen såkaldt menneskelige følelser, som katte normalt ikke besidder.

• #19   29. aug 2011 Mange tak for svar..

Min mor og jeg er enige om, at hvis den jeg beholder bliver for trist og deprimeret, så finder vi et hjem til dem, hvor de kan være sammen, så de igen kan blive genforenet.

Så vi prøver det af, og giver den jeg beholder nogen ugers tid. Går det ikke, vil de igen blive forenet smiley

Kommentér på:
skal af med den ene. :-( spørgsmål dertil.

Annonce