{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.862 visninger | Oprettet:

Betty S
Betty S
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 122

Er nervøs for dødfødte killinger :-/ {{forumTopicSubject}}

Vi venter killinger indenfor den næste uges tid.. og jeg er ved at blive nervøs. For 1 år siden fik hun 3 dødfødte killinger smiley da var hun 2 år gl. Hun blev scannet ugen forinden fødslen - og der var alt ok. Der var 3 levende killinger på skærmen. Men 3 dage efter fødte hun og alle 3 døde smiley Hun blev så verdens bedste pelejmor til moderløse killinger - hun var bare SÅ god.

Nu venter hun sig altså igen - tør simpelthen ikke scanne hende igen - hun skal bare INGEN stress have! Hun ligger allerede roligt i sin fødekasse og er super kælen, så der går ikke lang tid.

Jeg er bare så nervøs for at de bliver dødfødte igen. Andre der har prøvet noget lignende? Var de dødfødte igen? måske skulle jeg gøre mig klar på at finde moderløse igen? hvad synes i? dyrelægen kunne ikek give mig nogen forklaring sidst... og hun var så ked af det, men fik hurtig pjelebørn og blev meget glad.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er nervøs for dødfødte killinger :-/
  • #1   25. jun 2010 ikke for at ta' pippet fra dig - men det kunne skyldes noget som det her:

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=77075

ikke sikkert det er, men ha' artiklen i baghovedet og lyt til killingerne lunger og hold styr på vægten

• #2   25. jun 2010 Missemor skal hverken stresses før eller efter fødslen, så derfor bør man lade killinger og missemor være i fred, hvilket ikke harmonerer så godt med at lytte på lunger og veje killingerne i tide og utide.

Så længe de nyfødte killinger er rolige og ikke ligger og skriger, så skal man lade dem være i fred, og trådstarter skriver jo, at missemor er dygtig til at passe killinger.

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

#3   25. jun 2010 Vi købte hende drægtig (lang historie) - min mand "trøster" mig med at det skyldtes stress pga flytningen sidst.. hun var blevet parret der lige inden vi fik hende.. det var derfor hun blev undersøgt og scannet hos os.. hun har fuldstændig fred denne gang. Håber bare det går godt!

• Betty S
    Betty S Tilmeldt:
    sep 2009

#4   25. jun 2010 heidi N: nej hun har ikke født endnu - men hun var ammemor sidst til ug! smiley og har aldrig døjet med noget.

• #5   25. jun 2010 Heidi N

Du misforstår det jeg skriver smiley Jeg er helt med på at killingerne ikke er født endnu.

• #6   26. jun 2010 Lise ©

Det er da muligt at dine katte skal være helt i fred i forbindelse med fødsel og killinger.

Det finder mine hunkatte sig ikke i - de KRÆVER jeg er der - og de har intet imod jeg håndterer deres killinger.

Men det skyldes måske at en af de ting jg prioriterer højt i mit opdræt er hunner med en stabil psyke og stort selvværd. Jeg gider ikke ha' sure gimper der er nok i sig selv og deres killinger og ikke tåler et blik fra nogen eller noget uden de flejner

Der er ingen stress forbundet med hverken vejning eller lytning på lunger her i huset - som er helt normal daglig gerning.

• #7   26. jun 2010 Lis

Når jeg læser dine indlæg her på kg, så får jeg indtrykket af at alt i din verden er sort/hvidt - enten/eller smiley Man kan jo godt være ved missemors side underfødslen uden at forstyrre hende smiley

Når fødslen går igang, så er det bedste råd, at være i nærheden af missemor, og give hende en trøstende hånd hvis det er det hun har brug for, hjælpe hende hvis det bliver nødvendigt, og lade være med at røre hende hvis hun ikke kan holde det ud. Det er iøvrigt en god ide, indimellem at stikke en skål vand ned i fødekassen til missemor - selvfølgelig mellem veerne smiley

Jeg synes at det er synd for trådstarter, at du giver hende råd efter hvad dine egne hunkatte finder sig i. Katte er lige så forskellige som mennesker, så at du kun avler på hunkatte, som finder sig i at du gør som det passer dig, det kan andre katteejere jo ikke nødvendigvis bruge til så meget.

Jeg selv født 4 børn, og er har ikke spor svært ved at sætte mig i missemor's sted - der er altså nogle perioder af en fødsel hvor man simpelthen ikke kan rumme, at blive raget på, fordi man har nok at gøre med at udholde smerterne.

• #8   26. jun 2010 jeg syntes du skal være der for hende under fødslen, selvom nogen ^^ siger at det kan stresse, min Gabby føder altså ikke før jeg placere mig ved kassen og nusser hende lidt , .. held og lykke denne gang - jeg krydser fingre for at du for nogle sunde og raske killinger denne gang .

• #9   26. jun 2010 Hihi Maiken - det er jo præcis det jeg råder til smiley

• #10   26. jun 2010 Ula. håber hovedet sidder der stadig efter rysteriet:-)

Jeg kan sagtens med mit øre lytte om lungeklapperne kører mod hinanden. Neh jeg er ikke dyrlge behøver man at være det for at kunne høre det?

• #11   26. jun 2010 Lise ©

Det er synd for trådstarter jeg rådgiver efter mine erfaringer - men ikke synd du rådgiver efter dine. De er pæcis lige såsort/hvide som mine.

• #12   26. jun 2010 LOL

Kommentér på:
Er nervøs for dødfødte killinger :-/

Annonce