Jeg er nervøs! {{forumTopicSubject}}
http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/127267-et_adfaerdsproblem
I morgen oprinder dagen.
Han har fået Metacam hele ugen, men det ser ikke ud til at være mirakelmedicin. I aften har jeg oplevet at han er kommet susende og knurrede helt vildt. Instinktivt troede jeg at det endnu engang var Lucas der skulle have tæsk, men da Elvis løb efter ham kunne jeg fornemme, at der var noget galt med ham.
Jeg strøg ham over ryggen og da jeg kom til det bagerste, da knurrede han endnu mere.
For en gang skyld er jeg mega-nervøs. Jeg ved ikke hvad jeg skal håbe, enten at han finder noget fysisk eller at det er psykisk, for det sidste er da noget sværere at behandle.
Nogen der kan berolige mig lidt?
Jeg vil stå på hovedet for mine katte - suk!
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hvordan var behandlingsmulighederne dengang??
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
den ene har ind imellem en dag hvor det gør rigtig ondt, til trods for at han får rc mobiliti, som er til katte med gigt. her skal han så have smertestillende
altså der er flere ting som de kan få hvis det er gigt.
jeg startede ud med lakseolie men de blev trætte af det, og så måtte vi gå på mobiliti i stedet for, hvilket de begge er helt vilde med, og det virker også.
men som sagt så kan speedy have dage hvor han brokker sig rigtig meget når han skal op at stå og så må han så lige have lidt ekstra.
maj 2012
aug 2010
Hvad så nu??? Jo, vi fortsætter med Metacam, han skal tabe sig 1-1,5 kg. Skifter foder til Hills J/D og om 14 dage skal han undersøges og vurderes af en kiropraktor som er tilknyttet klinikken.
Det er gudskelov opdaget på et stadie hvor der er en del alternativer inden OP kommer på tale.
Men træls det er det!
maj 2012
aug 2010
Jo, glucosamin virker og det er også i spil. Det findes vist i RC Mobility, jeg kan ikke se det i Hills J/D. Ellers er der Canosan, så alt er i spil
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Håber han med diverse foder osv kan få endnu et par gode år, men super gammel bliver han jo desværre nok ikke
aug 2010
Jeg sidder og læser alle mulige danske, engelske og tyske studier. Jeg er ved at blive ør i hovedet. Det hele kører bare derud af. Når han får et smertejag, knurrer han og farer gennem luften.
Det sjove er, at alle steder fraråder man aktivitet og tilråder et vægttab, men hvordan skal en kat tabe sig hvis ham ikke må motionere??
Så længe lysten er der til at løbe glad af sted ude på plænen, så skal han da have lov til det!
Det sjove er så, at den eneste der kan lide Hills J/D er Freddie. Lucas har ikke overgivet sig - ej heller ikke til det våde, for dagens ret passede ham ikke.
Elvis har taget den dybe indånding og har konstateret at der 1) Ikke er ret meget i skålen ad gangen 2) At der tilsyneladende ikke bliver fyldt op med RC.
Nu er jeg begyndt at trøste patienten i stedet for at skælde ud (jeg vidste jo ikke bedre, jeg troede at han var efter Lucas) og det kan hurtigere dæmpe ham.
Det værste er nok at jeg bebrejder mig selv, men det kan jeg jo ikke bruge til noget. Hvis nu... Dengang jeg var nede med allergi, havde jeg bare sagt.... Det kører rundt derinde.
Havde sygdommen da så ikke været progressiv så det kunne bremses, men det kan bare udskyde tiden inden det bliver rigtigt slemt.
Freddie og mig lider i kor!
jul 2008
har lige googlet lidt og du skal altså ikke have dårlig samvittighed, for man kan altså ikke gøre ret meget selv for at forebygge.
nu tager du en dag af gangen.se fremad. selvom at det kan være svært.
du kan prøve at kigge på forskellige produkter her
http://butik-dyrlaege.dk/shop/led-408c1.html
jul 2008
jan 2012
Jeg er lidt igennem noget lignende med Tøsen, hun har fået gigt i det ene ben og jeg ved jo godt det ikke stopper der, men vi tager en dag af gangen, forebygger så godt vi kan og så har jeg sagt til hende at hun godt må blive 10 år, men jeg er begyndt at tvivle
maj 2012
Men Manne var det lidt noget andet, røde var flyttet ind og de legede og pjattede og røde var jo ung og jeg legede ekstra meget med drillepinden, specielt for, at løfte stemningen, og at Røde ikke skulle gå for meget efter Birk ( sur gammel kat) jeg troede helt klart det var Birk der var noget galt med, og de 2 katte blev undersøgt på kryds og tværs uden de fandt noget, før jeg selv sagde, at jeg troede Manne havde ondt, og ikke kunne hoppe et bestemt spring som han normalt tog dagligt.
Alt den leg havde ikke været på Mannes præmisser og havde forværret smerterne.
Men når drengen nu gerne vil løbe på græsset så skal han da det jeg håber fodret hjælper, og hvis du ikke har foder dimser kan sådan en måske hjælpe på vægten + noget mere vådfoder.
Da jeg gik over på mere vådfoder tabte Manne 700g på 3 måneder han var absolut også i god stand han burde veje 9,9 men var næsten på 11kg før vægttab.
aug 2010
Så i dag skal han ned at have en dosis Cartrofen, noget man bruger som kur.
Jeg håber så meget på at det går fremad.
X fingre.
aug 2010
Så Freddie har forelsket sig i en vet.sygeplejerske
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
aug 2010
jan 2012
Tøsen har heldigvis gigt i det tidlige stadie så hun udviser endnu ikke smerter, der hvor det hæmmer hende er i hendes hop ned fra ting, for da hun har den vægt hun har så kommer der et lidt for stort pres på hendes forben, så det vil klart hjælpe hende at tabe sig, min morbror lyder til at i år får vi lavet haven så hun igen kan komme ud, det vil forhåbentligt hjælpe en hel del
aug 2010
Han har stadig ikke knurret og har ikke fået Metacam.....
Jeg regner også med. at turene udenfor giver vægttab
jul 2008
for nogle år siden havde jeg en kat med lymfekræft på halsen. hun var på homæpatisk medicin, og det var nøje overvåget.
indtil de sidste par dage, sprang hun rundt oppe på vores dører, og var som hun plejede. til trods for at knuden var blevet meget stor. men vi havde en aftale med dyrlægen om at så lang tid at katten spise, legede og ellers opførte sig normalt, ja så skulle vi se tiden an. og hun var virkelig vild. indtil to dage før hun blev aflivet, så gik det stærkt. men der var der også gået 1½ år.
katte skjuler bare ting bedre end andre dyr.
men jeg tror på at man selv kender sin kat så godt at man god ved hvornår den har det godt
aug 2010
aug 2010
Freddie har været hyperaktiv hele natten, har opført sig som en killing og har kun haft et let tilbagefald.
jan 2012
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 43 Svar: 1.243
aug 2010
Så han har en "date" med sygeplejersken.
aug 2010
Og selvom han kom ud da jeg kom hjem og han kom ind af sig selv med det samme, ja så skal jeg da love for at djævelen var løs!
Smerter? Nej, voldsom irritation!!!
Så nu skal han først afsted på tirsdag.......
maj 2012
aug 2010
Spændt på hvordan det går hos kiropraktoren......
Hills J/D smager rigtigt godt - men vi er nødt til at skifte til Mobility da Lucas nægter at indtage føde!!!!!
Jeg er nervøs!