{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.325 visninger | Oprettet:

ÅH NEJ ;(((;((( {{forumTopicSubject}}

Min værste frygt er lige pludselig blevet til virkelighed, her i huset neutralisere vi alle vores kælekatte inden de flytter hjemmefra..

Jeg solgte for ca 1,5 år siden en dreng til en opdrætter, hun skrev under på at han ikke måtte sælges videre fertil og at hun kun måtte bruge ham til sine maine coon piger, og så skulle der selvfølgelig søges stamtavler på alle killinger.

Idag får jeg så 2 mail, at han er i en ann. i den blå avis, hvor de sælger parringer fra ham til ALLE katte ;(

Hende der i sin tid købte ham til avl er stoppet med opdræt, faktisk inden hun kom igang, hun har solgt ham videre fertil, så nu bruges han til BYB-KAT ...

Jeg er rasende og ked af det og ja mange forskellige ting, men hva fanden er der galt med folk, at de bare er ligeglade med hva de skriver under på??

Jeg har prøvet at kontakte de nye ejere, men desværre uden held endnu.

Ja undskyld det blev da vist et ret langt indlæg, men er så forvirret og aner faktisk ikke hva jeg skal gøre, nogle ideer??

Judy

p.s. skal heldigvis siges at de billeder der er af katten, ligger han i deres seng og han ser glad og tilfreds ud..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ÅH NEJ ;(((;(((
  • #1   25. jun 2010 ja det er uhyggeligt når man ikke kan stole på folk....

• #2   25. jun 2010 Uha Judy,jeg ved hvordan du må have det...

der er desværre nogen der bedøvende ligeglade....

• #3   25. jun 2010 Hvis det er standardaftalen fra FD du har brugt og aftalen er skrevet ind og underskrevet, har du mulighed for anlægge civilt søgsmål. Og har du papirarbejdet i orden har du en rigtig god sag.

Jeg ville helt klart gøre det og ville ikke sælge fertil kat til en ikke reg opdrætter og slet ikke uden klausuler i aftalen.

• #4   25. jun 2010 Det er virkelig trist og jeg føler med dig. Annoncen har været på længe

som i andre skriver er han blevet en pengemaskine for de nye ejer. De forlanger 3000kr for en parring på stamtavlekatte, hvilket jeg syntes er helt hen i vejret, når han får lov til at parre revl og krat.

Hvad med de andre katte hun har købt af dig, ved du noget om hvor de er havnet henne ??

• #5   25. jun 2010 Ulla,det hjælper desværre altid at man tror man kender folk

• #7   25. jun 2010 Hejsa

Ulla, det hjælper jo ikke at tage fat i hende jeg solgte til, eller det hjælper jo ikke katten, men vil da helt sikkert have fat i hende smiley

og nej, de nye ejere kan jo ikke gøre for det, men prøver at køre derop og håber de er til at snakke med..

Men ligemeget hva, så er jeg ked af at min kat er endt som en pengemaskine ;(

• #8   25. jun 2010 Må da hellere lige slå fast, katten er solgt til en reg. opdrætter, det er fra dette opdræt de har solgt ham videre..

Det er en FD aftale der er underskrevet, har fundet den frem;)

Hun havde en kastrat mere fra mig, han skulle efter hva hun har sagt være hos ex. kæresten, men det er jo heller ikke sikkert at det er rigtigt.

• #9   25. jun 2010 Jeg ville så tilbyde dem at få lov til at købe katten hjem igen, og hvis de ikke er interesserede i at sælge ham, så fortælle dem omkring smitterisikoen ved det de gør, og at ingen katte trives med at være fertile for længe, og håbe på at de holder nok af ham til at lade ham neutralisere.

Men øv, det er helt sikkert en rigtig kedelig situation, jeg håber på at du finder en god løsning.

• #10   25. jun 2010 Nej det kan du i hvert fald heller ikke være sikker på. Hvis du har indført den klausul i den kontrakt, står du godt i forhold til loven, hvis du altså vil gøre brug af den. Du kunne jo lidt diplomatisk nævne for de nye ejere at det er der papir på. Men det kommer jo an på hvordan du selv vurderer det. Det er jo så nemt for mig og andre og sige hvad vi/de ville gøre. Men jeg er sikker på at jeg ville følge det helt til dørs. Men som sagt, det er så let for mig at sige, jeg står ikke i situationen lige nu. Men det kan jeg komme engang.

• #11   25. jun 2010 Sofie, det er nemlig lige det jeg vil og må jo så håbe på det bedste, nemlig at de er glade for katten og kan se hvor farligt det kan være..

• #12   25. jun 2010 Hej Ulla

Det jeg mener er at det jo ikke hjælper min kat at tage fat i hende der har købt ham her, tro mig hende skal jeg nok få fat på, men hun er stoppet med at opdrætte.
    Jeg ville aldrig have solgt hende en kat, hvis jeg havde været det mindste i tvivl. Det med ikke at sælge til dem der lige er startet op, der er jeg ikke enig, hvis de ikke kan købe katte nogen steder, er det jo ligenøjagtig sådan et sted, som min hankat nu er havnet, at de ender med at købe katte/parringer.
    Men det er svært, for vi kan desværre ikke se folk længere end til tænderne, men ville dog aldrig have solgt hende en kat hvis jeg havde en underlig mavefornemmelse.
    Men ja, jeg er fandme også rasende.

• #13   25. jun 2010 Jeg kan kun nikke ja til det du skriver, men lige ved dette salg var det en god opdrætter veninde der var mellemmand. Hun havde solgt hende en hunkat.
    Jeg har haft kontakt med hende og med de fleste andre af mine killingekøber, så hva der lige er gået galt her, tja tro mig jeg hiver mig selv i håret over det ;(
    Jeg prøver at snakke med dem der har katten og håber jeg kan tale dem til fornuft, at jeg kan få dem til at kastrere ham, hvis ikke må det prøves gennem advokat

• #14   26. jun 2010 Jeg skal nok skrive hvad der sker smiley

• #15   2. jul 2010 Jeg kan se hun har oprettet annoncen med parringer igen i dag.

http://www.dba.dk/max-vores-store-flotte-ma/id-67177016/

Kommentér på:
ÅH NEJ ;(((;(((

Annonce