{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.360 visninger | Oprettet:

Lopper! ÅH nej... {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige opdaget en loppe på Mango smiley

Jeg har 2 katte i alt - Mango og Kokos.
Mango har termin på tirsdag, så hun er gravid ligenu.

- hvad vil være den bedste måde at behandle dem på?
Det skal helst være noget, der er til at kunne betale, da der jo også er et ukendt antal killinger, der skal behandles.
Kan jeg godt begynde at give hende loppepiller (jeg har nogle liggende) nu, imens hun er gravid? Eller er det skadeligt?

Har I nogle gode erfaringer?
Min gamle kat havde engang lopper, og der brugte jeg de der dråber fra Frontline, men de hjalp overhovedet ikke, synes jeg. Da jeg begyndte på pillerne, så hjalp det - siger min mor, som der overtog hende imens behandlingen var igang.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lopper! ÅH nej...
  • #1   28. feb 2014 Jeg tror du skal passe på? Jeg mener ikke alle produkter må bruges til hunkat med killinger i maven og mener også der er noget med, at killinger ikke tåler samme produkter som voksne katte.
    Hvis jeg var dig ville jeg ringe til dyrlægen og få råd.
    Øv altså, at du skaltrækkes med det nu smiley
    Måske kan du finde noget på netdyrlægen ?

• #2   28. feb 2014 Jo, jeg vil ringe til dyrelægen - men det kan jo først blive på mandag. Det er bare det værste tidspunkt nogensinde ligenu. smiley

Men jeg vil lige høre, om der evt. er nogle, der har nogle erfaringer herinde smiley
    Men det ender nok med, at jeg tager hele flokken til dyrelægen, når de er blevet lidt større.

• #3   28. feb 2014 Jeg håber de kommer på smiley

Men du kan Google lopper, og nok også finde noget om killinger/ drægtig hunkat med lopper smiley

• #4   28. feb 2014 HUn må gerne få Capstar. Men killingerne på IKKE behandles før de er ca 10 dage gamle og så skal det være med frontline spray. Jeg kan ikke huske om mormis må få pipette på nuværende tidspunkt, men spørg dyrlægen.

• #5   28. feb 2014 Hvilke piller har du?

• #6   28. feb 2014 Jeg har Capstar-piller smiley
    Der står i indlægningssedlen, at de kan bruges på drægtige og laketerende tæver og moderkatte.

Hvordan skal jeg forstå det? For jeg forstår det som om, at de kan bruges på drægtige tæver og kattemødre - ikke på drægtige katte. Eller overfortolker jeg?

• #7   28. feb 2014 Hov! Når jeg læser videre, må jeg ikke bruge produktet til katte eller små hunde. Det var mystisk. Der er billede af en kat og en hund på pakken.

• #8   28. feb 2014 Der står faktisk også, at man heller ikke må give dem til store hunde nu. Det var da godt nok irriterende. smiley

• #9   28. feb 2014 Jeg gav i samråd med dyrlægen Capstar og programvet til min for halvanden uge siden (min er som du ved også drægtig).

• #10   28. feb 2014 Okay, det lyder godt. Jeg har lige givet dem pillerne. Hvor ofte giver du dem pillerne?
    Jeg kan ikke finde noget på indlægningssedlen, kun at de maks må få én om dagen. smiley

• #11   28. feb 2014 Capstar må gerne gives til katte også drægtige- Jeg har lige læst indlægssedlen på mine.

• #12   28. feb 2014 Ja, jeg har fundet ud af det. Jeg skal ned og købe noget der hedder Program Vet, som jeg skal give dem sammen med - de tager æggene, Capstar tager kun lopperne smiley

• #13   28. feb 2014 Det var kun den ene gang jeg gav. Jeg giver min programvet en gang om måneden. Det passede med, at hun skulle have loppekur der for halvanden uge siden. Det passede så også med, at min dreng havde loppebid på kroppen. Han havde været på bondegårdstur, så,det var sikkert derfra. For at være på den sikre side, nu hvor en kat snart bliver til flere, fik hun også en capstar. Så vi havde altså ikke set lopper på vores kat.

Kommentér på:
Lopper! ÅH nej...

Annonce