{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
886 visninger | Oprettet:

Folk der snyder med racer ? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan slet ikke have folk der tager 1500kr for en blandet korthårskat bare fordi de mener at der er Skovkat eller Maine Coon i den.

Havde en veninde engang der købte en korthårs kat fra en gård og ejeren sagde moren altså "Maine coonen" Var død blot 3 uger tidligere og hun hoppede lige med begge ben i og købte katten, siger ikke alle snyder men nogle gør smiley

Det gælder også med andre racer som Bengaler, har set en annonce på DBA tror jeg hvor de tog 2000kr fordi den var blandet med begal, en hver katte kender kunne se det var en alm huskat med Striber/pletter, nogle huskatte har jo pletter også tror folk straks deres lille mis er raceren og bla bla bla, har intet i mod Blandingskatte elsker dem har selv en, men det bringer bare mit pis i kog at se folk blive taget ved næsen, syntes prisen max skulle være 500kr men self kommer det an på Vacc. men det får de fleste jo ikke.

Hvad er din mening?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folk der snyder med racer ?
  • #1   25. maj 2010 Der findes dumme sælgere OG dumme købere. Fælles for dem er, at de styres af penge.......

• #2   25. maj 2010 Tja ham der ejer grisen bestemmer prisen smiley Køberne bestemmer jo selv hvor meget de vil betale.

En MC blanding kan nu godt være korthåret smiley

• #4   25. maj 2010 Lise: Kommer det ikke lidt an på hvor meget blanding det er? For hvis mor-mis er halv maine coon og halvt huskat og far-mis så er huskat, så er det jo stadig en blandingskat hvor der er Maine coon i killingen..

Jeg syntes at det er træls at folk prøver at sælge noget for det det ikke er..

• #5   25. maj 2010 Jeg synes at alle katte er skønne, uanset herkomst, farve eller køn, men jeg bryder mig ikke om, at folk er uærlige og sælger killinger som værende noget andet, end det de er.
    En blandingskat kan være en skøn og dejlig kat, men hvis en kat ikke har stamtavle, så kan den ikke kaldes en Maine Coon eller Norsk skovkat. Hvis det er meget vigtigt for folk, at ens kat er af en bestemt race, så køb den med stamtavle hos en god opdrætter der kender racen, sine katte, og gerne deler ud af sin viden.

Generelt er folk for dårligt oplyste, når de køber eller får kat i forhold til hvis de skal have hund. Hunde er man udemærket klar over findes i mange forskellige størrelser, aktivitetsniveauer og temperamenter.
    Det samme gør sig faktisk gældende for katte, der er ikke lige så stor udsving i størrelse, men med hensyn til temperament, aktivitetsniveau og udseende, så er der meget at vægle i mellem, og man burde gøre sig selv den tjeneste at undersøge hvilken race, eller huskat (som også er meget forskellige af temperament), der passer bedst til en.

Katten er et familiemedlem man kan have glæde af i op til 15 år, så man burde investere lidt mere tid og omhu i, at finde den helt rigtige kat til ens familie og hjem.

• #6   25. maj 2010 altså lige nu har jeg en blandingskat tilsalg til 1500,- moderen er mco og faderen menes at være vores egen mco men hun rendte også ude dengang derfor sælges den bette som blanding......han kostede 6000,- at få til verden pga kejsersnit og sælges med første vacc + orme og loppekur så kommer mad og div andre ting, så pengemaskine er han ikke det er den forkerte vej så....jeg mener bestemt ikke jeg snyder nogen..

• #7   25. maj 2010 Kejsersnit og lignende - det er en erhvervsrisiko man ikke skal forvente køberne har lyst til at være med til at betale:-) Det er jo bare at finde en anden killing der ikke er kommet til verden på den måde:-)

1500 er ok for tvivlsom herkomst med en vaccine

• #8   25. maj 2010 det var heller ikke det jeg mente ( at de skulle betale) mener bare at det ikke er en pengemaskine pga at de er blandinger...der er også udgifter.

• #9   25. maj 2010 Det er ikke fordi, at man ikke må tage penge for blandingskatte, selvfølgeligt må man det, og jeg så også gerne, at huskatte kostede penge, sådan så folk ikke fik smidt dem gratis i nakken.

Man må tage den pris man ønsker for sine killinger, men mit ønske er at folk er ærlige og kalder en spade for en spade, og en blandingskat for en blandingskat, og ikke ægte Maine Coon uden stamtavle.

Det er altid dyrt at have killinger, særligt hvis man er ansvarlig omkring vaccinationer, neutralisering, mærkning, opvækst og prægning, så derfor synes jeg det er fint, at man får dækket nogen af omkostningerne.

• #10   25. maj 2010 hvis jeg skulle købe kat , ville jeg hellere købe en huskat (det har ikke noget med prisen at gøre) end en "ægte" uden tavle, for det er noget rod

• #11   25. maj 2010 Til Sofie P

Dvs jeg har to ægte maine coon uden tavle, som så ikke er ægte fordi de ingen tavle har???

Hvis man har nok kendskab til racen, kan man jo godt ha racerene katte uden tavle!!

• #12   25. maj 2010 Til Kirsten T

Hvorfor er det noget rod?

• #13   25. maj 2010 Lisbeth: Jeg synes ikke der er nogen grund til udråbstegn, og ja, jeg mener ganske enkelt, at en racekat har en stamtavle, og har den ikke det, så er der ingen der ved hvad den reelt set er en blanding af.

Du har ingen kendskab til racen uden stamtavler, en race bygger netop på at du kan spore den tilbage i flere generationer, at man har kendskab til det arbejde der er foregået i racen, så derfor er en stamtavle en nødvendighed. Det bliver vi nok ikke enige om. smiley

• #14   25. maj 2010 Jeg skrev også det er fair hvis de har Vacc. med men har set mange hvor det bare får en ormekur og det det, og de tager stadig 1000Kr + for dem, så også gerne at huskatte kostede lidt mere som 200kr eller 500Kr jeg vil da hvis jeg fik små missere tag 500kr for dem så jeg ved at folk tager det seriøst.

• #15   25. maj 2010 Det var da godtnok en skrap tone, der er her i tråden smiley

Hvis man har en kat med stamtavle, som egner sig til at blive avlet på, så giver det ingen mening, at lave killinger uden stamtavler smiley så går de gode egenskaber jo tabt, og alt det avlsarbejde der ligger bag denne kat går også tabt.

• #16   25. maj 2010 Enig med Lise

• #17   25. maj 2010 1500 for en blandings kat der har fået dyrlæge tjek, vacc, og hvad der høre til er en fin pris....

Syns også folk som sælger deres huskatte ville få dem vacc. inden de flyttede hjemme fra så de tog lidt penge for dem... smiley
    Så ville folk måske tænke sig lidt om...

• #18   25. maj 2010 Ebru

Det er da ikke noget svineri - folk bestemmer da selv, om de vil betale så meget smiley

• #19   25. maj 2010 Handlede det ikke om, at man solgt katte for noget de ikke var ?? Jeg blir noget sur når nogle sælger en korthåret Mco, for de findes ganske enkelt ikke. Eller hvis der menes at være 1/4 Mco i katten så kalder vi den det og en der ikke har så meget kendskab til racen køber den for 1500-2000 kr, det er at snyde folk.

• #20   25. maj 2010 Hmm tja, men hvordan kan man ønske sig en race, uden at vide hvordan den ser ud?

Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen - der findes lige så mange useriøse/uansvarlige købere som der findes useriøse/uærlige sælgere.

Hvis man vælger at købe en kat uden stamtavle, så ved man jo på forhånd, at der er en risiko for at blive snydt.

• #21   25. maj 2010 tjaaaa ...Hvis du vil være sikker på hvad du køber....så køb en racekat med stamtavle....de er godt nok lidt dyere, men der følger som regel også mere med.....bare tænk på neutraliseringen....så ender prisen næsten med at være den samme....

• #22   25. maj 2010 Min mening er at mange har et stort behov for at sige at deres kat er halvt det ene eller andet. Men de køber så at sige "katten i sækken". Og som Sofie P så rigtigt siger er der stor forskel på racerne, i både sind og skind. Og køber man en kat uden tavle, aner man reelt ikke hvad man får. Det er muligt at sælger kan oplyse at mormis og farmis er det ene eller andet, men da der desværre findes racer med alvorlige sygdomme er det umuligt for både sælger og køber at vide hvad katten "består" af.

Min veninde havde det bestemt ikke godt da hendes MCO døde midt i leg af dårligt hjerte, knap 2 år gammel. Hendes børn var helt knuste. Den var uden tavle og kostede "kun" 1500.
    Jeg siger ikke at alle katte uden tavle, de halve eller kvarte eller huskatte er dårlige katte, men reelt ved man ikke hvad man får. Og slet ikke når de racer med arvelige sygdomme er iblandet.
    Man bør helt rigtigt sætte sig ind i det med racer ved anskaffelse af kat, ligesom man gør med køb af hund, men det er desværre ikke helt slået igennem.

• #23   26. maj 2010 lisbedt N

for mig ville det være noget rod, hvis jeg vil have en brite så vil jeg have det skal være med tavle, så ved jeg hvor den kommer fra.

hvis jeg køber en huskat,kan jeg ikke få noget at vide om den, men så er det ok. den skal jo kun være huskat forstår du?

• #24   26. maj 2010 Kirsten T

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit sidste svar?

Stiller du færre krav til kattens herkomst og sundhed, hvis katten har været gratis?

• #25   26. maj 2010 Lise.. Jeg tror at hun var sarkastisk

Kommentér på:
Folk der snyder med racer ?

Annonce