30. jun 2008 Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
Folk der snyder med racer ? {{forumTopicSubject}}
Jeg kan slet ikke have folk der tager 1500kr for en blandet korthårskat bare fordi de mener at der er Skovkat eller Maine Coon i den.
Havde en veninde engang der købte en korthårs kat fra en gård og ejeren sagde moren altså "Maine coonen" Var død blot 3 uger tidligere og hun hoppede lige med begge ben i og købte katten, siger ikke alle snyder men nogle gør
Det gælder også med andre racer som Bengaler, har set en annonce på DBA tror jeg hvor de tog 2000kr fordi den var blandet med begal, en hver katte kender kunne se det var en alm huskat med Striber/pletter, nogle huskatte har jo pletter også tror folk straks deres lille mis er raceren og bla bla bla, har intet i mod Blandingskatte elsker dem har selv en, men det bringer bare mit pis i kog at se folk blive taget ved næsen, syntes prisen max skulle være 500kr men self kommer det an på Vacc. men det får de fleste jo ikke.
Hvad er din mening?
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 535
En MC blanding kan nu godt være korthåret
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 68 Svar: 402
Jeg syntes at det er træls at folk prøver at sælge noget for det det ikke er..
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
En blandingskat kan være en skøn og dejlig kat, men hvis en kat ikke har stamtavle, så kan den ikke kaldes en Maine Coon eller Norsk skovkat. Hvis det er meget vigtigt for folk, at ens kat er af en bestemt race, så køb den med stamtavle hos en god opdrætter der kender racen, sine katte, og gerne deler ud af sin viden.
Generelt er folk for dårligt oplyste, når de køber eller får kat i forhold til hvis de skal have hund. Hunde er man udemærket klar over findes i mange forskellige størrelser, aktivitetsniveauer og temperamenter.
Det samme gør sig faktisk gældende for katte, der er ikke lige så stor udsving i størrelse, men med hensyn til temperament, aktivitetsniveau og udseende, så er der meget at vægle i mellem, og man burde gøre sig selv den tjeneste at undersøge hvilken race, eller huskat (som også er meget forskellige af temperament), der passer bedst til en.
Katten er et familiemedlem man kan have glæde af i op til 15 år, så man burde investere lidt mere tid og omhu i, at finde den helt rigtige kat til ens familie og hjem.
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
1500 er ok for tvivlsom herkomst med en vaccine
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
dec 2007
Man må tage den pris man ønsker for sine killinger, men mit ønske er at folk er ærlige og kalder en spade for en spade, og en blandingskat for en blandingskat, og ikke ægte Maine Coon uden stamtavle.
Det er altid dyrt at have killinger, særligt hvis man er ansvarlig omkring vaccinationer, neutralisering, mærkning, opvækst og prægning, så derfor synes jeg det er fint, at man får dækket nogen af omkostningerne.
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 44
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 70
Dvs jeg har to ægte maine coon uden tavle, som så ikke er ægte fordi de ingen tavle har???
Hvis man har nok kendskab til racen, kan man jo godt ha racerene katte uden tavle!!
jan 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 70
Hvorfor er det noget rod?
dec 2007
Du har ingen kendskab til racen uden stamtavler, en race bygger netop på at du kan spore den tilbage i flere generationer, at man har kendskab til det arbejde der er foregået i racen, så derfor er en stamtavle en nødvendighed. Det bliver vi nok ikke enige om.
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
jun 2004
Hvis man har en kat med stamtavle, som egner sig til at blive avlet på, så giver det ingen mening, at lave killinger uden stamtavler så går de gode egenskaber jo tabt, og alt det avlsarbejde der ligger bag denne kat går også tabt.
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.835
Syns også folk som sælger deres huskatte ville få dem vacc. inden de flyttede hjemme fra så de tog lidt penge for dem...
Så ville folk måske tænke sig lidt om...
jun 2004
Det er da ikke noget svineri - folk bestemmer da selv, om de vil betale så meget
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jun 2004
Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen - der findes lige så mange useriøse/uansvarlige købere som der findes useriøse/uærlige sælgere.
Hvis man vælger at købe en kat uden stamtavle, så ved man jo på forhånd, at der er en risiko for at blive snydt.
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Min veninde havde det bestemt ikke godt da hendes MCO døde midt i leg af dårligt hjerte, knap 2 år gammel. Hendes børn var helt knuste. Den var uden tavle og kostede "kun" 1500.
Jeg siger ikke at alle katte uden tavle, de halve eller kvarte eller huskatte er dårlige katte, men reelt ved man ikke hvad man får. Og slet ikke når de racer med arvelige sygdomme er iblandet.
Man bør helt rigtigt sætte sig ind i det med racer ved anskaffelse af kat, ligesom man gør med køb af hund, men det er desværre ikke helt slået igennem.
mar 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Svar: 44
for mig ville det være noget rod, hvis jeg vil have en brite så vil jeg have det skal være med tavle, så ved jeg hvor den kommer fra.
hvis jeg køber en huskat,kan jeg ikke få noget at vide om den, men så er det ok. den skal jo kun være huskat forstår du?
jun 2004
Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit sidste svar?
Stiller du færre krav til kattens herkomst og sundhed, hvis katten har været gratis?
maj 2010
Følger: 5 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 68 Svar: 402
Folk der snyder med racer ?