{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.314 visninger | Oprettet:

Hvorfor snyder folk med racer? {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver altså så sur når folk snyder med racer og laver deres katte til penge maskiner smiley

2000kr ægte skov kat U. stamtavle og det ligner den er korthåret eller Bengal killinger 1000kr og man altså kan se det er huskatte med lidt plet og striber smiley

Det ville hjælpe hvis folk satte sig ind i racen så "hvis" de kom herind og det er set for kommer og siger se min flotte Bengal mis og bla bla bla også siger folk herinde af ren høflighed at Bengalen har stikkelsbær grønne øjne så din kat er en huskat smiley

Overvej lige hvis i gav 1000kr for en huskat uden noget og kun med ormekur?

Eller folk som siger min kat er Maine Coon, også kommer de med en Korthåret huskat, hvis folk bare vidste hvor meget de bliver taget bagi ! Bliver så sur på både opdrætter og køber.

Fordi Opdrætter vil kun tjene penge og køber har bestemt ikke sat sig ind i racen.

Jeg fatter ikke hvorfor folk der vil have racekatte ikke bare køber en med tavle den bliver neutralisere hvis det ønskes, Vacc. ormekur og diverse og det koster 2000kr - 5000kr og det er et engang køb, det går jo stadig op i den pris hvis du køber en "Kort håret Skovkat" for 2000kr også skal have den Neu, vacc og chippet.

Og ved godt der ikk findes korthåret skovkat smiley

Hvad er jeres mening om dette problem ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor snyder folk med racer?
  • #1   21. jul 2010 jeg har også set flere anongser med nogle der ville sælge en ækte perser uden tavle og alle kan se det ik er en perser den er højest blandet med en men selgerne bliver ved med at postå de er ækte selv om pelsen er kort ikke tæt den er spis i hoved med store øre det har ik meget med en perser at gøre. og samtidi vil hun havde 2500 kr for dem og skriver hun har et kuld mere om en uge så der nok til alle. det bliver jeg skide sur over

• #2   21. jul 2010 og skal siges den anongse jeg snakker om , var det uden dyrelæge tjek eller noget så hun havde ingen form for udgifter af dem ren pengemaskine

• #3   21. jul 2010 Jamen vi er da helt enig smiley
    Jeg syns også det er træls at se folk sælge deres huskatte/blanding´s katte som noget de BESTEMT ikke er! smiley
    Men så længe der er uærlige sælger og dumme købere vil det altid være sådan...

• #4   21. jul 2010 Du skriver *Fordi Opdrætter vil kun tjene penge og køber har bestemt ikke sat sig ind i racen.* De der sælger den slags katte er IKKE opdrættere men avlere eller bybber. For mig, er der stor forskel på de begreber.

Og de vil findes lige så længe folk er dumme nok. Den kloge narre den mindre kloge. Sådan har det altid være og vil vedblive med at være.

I dag er verden skruet sådan sammen at man inden for stort set alt finder prestige i mærkevarer. Nogle køber kopi-produktet for at kunne sige at de osse har dit eller dat til deres omgangskreds. Det bliver så åbenbart osse overført til vores verden. Jubii jeg har en skovkat eller Birma eller en korthåret MCO *G* Omgangskredsen tror jo så på at man har en meget fin missekat, da de jo ikke aner det mindste om hvordan de i virkeligheden skal se ud. Det er så dette skruppelløse mennesker lever højt på. Derfor sælger jeg aldrig fertile dyr til andre en reg opdrættere, for så er jeg nogenlunde sikker ¨på at mine killinger ikke bliver misbrugt til den slags.
    For mig er en såkaldt "ægte" MCO uden tavle ikke en ægte. Og jeg lader mig heller ikke narre af at der bliver skrevet, begge forældre haves.
    Og nu kommer der 20 indlæg fra personer der gør den slags, der mener de er vildt seriøse og de så sandeligt tænker på deres dyrs ve og vel. Pjat siger jeg bare, for så havde de lige taget det sidste med, det koster altså ikke en formue. Problemet er at hos nogle racer, skal forældredyrene tjekkes for forskellige arvelige sygdomme for at kunne få stamtavle og det vil man ikke bruge penge på. Det fortæller mig at man ikke er seriøs på nogen som helst måde. De mennesker vil tjene penge med minimale udgifter. Gad vide hvor mange kuld den stakkels hunkat får, det er der heller ingen regler for hvis man avler på den måde.

Og jeg synes ikke at racekatte er bedre katte end ikke-racekatte. Jeg har selv en der ikke er race.

• #5   21. jul 2010 Folk der snyder gør det netop kun for pengenes skyld, de er ret ligeglad med racen, og lever på at køberen ikke vil sætte sig ind i den race de vil købe, men blindt stoler på sælger

• #6   21. jul 2010 er så enig , smiley
    det første er af de såkaldte "opdrætter" snyder folk. men ok, folk der bare har undersøgt racen bare en lille smuke, de ville da kunne se føle at opdrætterene kun er ude på at tjene penge ...

dog mener jeg da det er vigtigt at katten er sund og rask der bliver solgt om så den er ægte eller ej, men ar udgive sige for at have ægte katte når man ikke har det , vær dog ærlig, og bliver sure når folk mener at de er ærlige og sælger rene killinger , når det er løgn !!

bare man er ærlig og fair , så det sgu iorden så længe man ikke sælger en mco som halv huskat halv Mco ,, smiley

• #7   21. jul 2010 Heidi
    Tror Marianne mener at forældredyr skal vise attest på at være fri for navnlebrok og hanner skal have begge sten i pungen. Hvide katte skal være hørende.

• #8   21. jul 2010 jeps, det var lige det jeg mente, sorry at det ikke fremgik tydeligt af min lange smøre.
    At det derudover så osse kan være fornuftigt at få tjekket for bla HD, PKD og hvad der ellers kan ligge i nogle racer. Det gør seriøse opdrættere jo oveni inden der bruger et dyr i avl.

• #9   21. jul 2010 Nej det er bestemt heller ikke sjovt for de rigtige opdrættere som nogle folk tror lever af at avle katte, WRONG ! Det koster kassen i dyrelæger, avlsdyr, stamtavler, pelspleje, mad, grus og jeg skal komme efter dig.

Folk der tager 2000kr for en kat der kun får ormekur er ikke rigtig kloge smiley

• #10   21. jul 2010 Det er lige så meget køberne der ikke er rigtig kloge for at give så meget for katten..

Hvis ingen gad give så meget for en kat uden stamtavle var der heller ingen der satte prisen så højt

• #11   21. jul 2010 Har lige været inde og kigge en annonce. Pigen/damen har semilanghårede og langhårede killinger til salg. Mor alm huskat og far ½ norsk skovkat, der i øvrigt osse er helt kort i pelsen *LOL* og de er super korte i pelsen alle sammen. Og der er faktisk en del herinde af den slags, hvor det er helt tydeligt at de har hørt/set ordene, men ikke aner hvad det betyder.
    Men som Tanja J så rigtigt skriver så længe der er købere er der osse nogen der osse nogen der vil tjene pengene.

• #12   21. jul 2010 tror bare desværre ikke køber ved hvilken form for garanti de har når de køber ved en RIGTIG opdrætter som jo har en del regler at skulle overholde smiley NEJ det opdager de desværre for sent når de enten står med en syg kat, blandingskat der laver huskatte killinger eller finder ud af at der altså ikke kan søge stamtavle på katten alligevel selvom de blev lovet det da de hentede katten.... SUPER godt vi får denne debat jo flere gange jo bedre.... måske hjælper det osse på folk opfattelse af HVORFOR vi tager " lidt " mere end de andre gør smiley

• #13   22. jul 2010 Fuldstændig korrekt thomas. Og hvor ville det vel nok være dejligt hvis FD trådte lidt i karakter, som DCH der står frem i medierne og fortæller om hvad forskellen er og hvilken betydning BYB-salg kan resulterer i. Det er jo ikke uden grund at opdrættere tester deres dyr og bruger ugevis, somme tider måneder på at finde egnet match til avlsdyr. Og jeg tror ikke der er ret mange af os, der udlåner deres hankat for 500 kr. Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi drømme om det.

Kommentér på:
Hvorfor snyder folk med racer?

Annonce