30. jun 2008 Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
Hvorfor snyder folk med racer? {{forumTopicSubject}}
Jeg bliver altså så sur når folk snyder med racer og laver deres katte til penge maskiner
2000kr ægte skov kat U. stamtavle og det ligner den er korthåret eller Bengal killinger 1000kr og man altså kan se det er huskatte med lidt plet og striber
Det ville hjælpe hvis folk satte sig ind i racen så "hvis" de kom herind og det er set for kommer og siger se min flotte Bengal mis og bla bla bla også siger folk herinde af ren høflighed at Bengalen har stikkelsbær grønne øjne så din kat er en huskat
Overvej lige hvis i gav 1000kr for en huskat uden noget og kun med ormekur?
Eller folk som siger min kat er Maine Coon, også kommer de med en Korthåret huskat, hvis folk bare vidste hvor meget de bliver taget bagi ! Bliver så sur på både opdrætter og køber.
Fordi Opdrætter vil kun tjene penge og køber har bestemt ikke sat sig ind i racen.
Jeg fatter ikke hvorfor folk der vil have racekatte ikke bare køber en med tavle den bliver neutralisere hvis det ønskes, Vacc. ormekur og diverse og det koster 2000kr - 5000kr og det er et engang køb, det går jo stadig op i den pris hvis du køber en "Kort håret Skovkat" for 2000kr også skal have den Neu, vacc og chippet.
Og ved godt der ikk findes korthåret skovkat
Hvad er jeres mening om dette problem ??
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 574
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 574
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.835
Jeg syns også det er træls at se folk sælge deres huskatte/blanding´s katte som noget de BESTEMT ikke er!
Men så længe der er uærlige sælger og dumme købere vil det altid være sådan...
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Og de vil findes lige så længe folk er dumme nok. Den kloge narre den mindre kloge. Sådan har det altid være og vil vedblive med at være.
I dag er verden skruet sådan sammen at man inden for stort set alt finder prestige i mærkevarer. Nogle køber kopi-produktet for at kunne sige at de osse har dit eller dat til deres omgangskreds. Det bliver så åbenbart osse overført til vores verden. Jubii jeg har en skovkat eller Birma eller en korthåret MCO *G* Omgangskredsen tror jo så på at man har en meget fin missekat, da de jo ikke aner det mindste om hvordan de i virkeligheden skal se ud. Det er så dette skruppelløse mennesker lever højt på. Derfor sælger jeg aldrig fertile dyr til andre en reg opdrættere, for så er jeg nogenlunde sikker ¨på at mine killinger ikke bliver misbrugt til den slags.
For mig er en såkaldt "ægte" MCO uden tavle ikke en ægte. Og jeg lader mig heller ikke narre af at der bliver skrevet, begge forældre haves.
Og nu kommer der 20 indlæg fra personer der gør den slags, der mener de er vildt seriøse og de så sandeligt tænker på deres dyrs ve og vel. Pjat siger jeg bare, for så havde de lige taget det sidste med, det koster altså ikke en formue. Problemet er at hos nogle racer, skal forældredyrene tjekkes for forskellige arvelige sygdomme for at kunne få stamtavle og det vil man ikke bruge penge på. Det fortæller mig at man ikke er seriøs på nogen som helst måde. De mennesker vil tjene penge med minimale udgifter. Gad vide hvor mange kuld den stakkels hunkat får, det er der heller ingen regler for hvis man avler på den måde.
Og jeg synes ikke at racekatte er bedre katte end ikke-racekatte. Jeg har selv en der ikke er race.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
sep 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 29 Svar: 224
det første er af de såkaldte "opdrætter" snyder folk. men ok, folk der bare har undersøgt racen bare en lille smuke, de ville da kunne se føle at opdrætterene kun er ude på at tjene penge ...
dog mener jeg da det er vigtigt at katten er sund og rask der bliver solgt om så den er ægte eller ej, men ar udgive sige for at have ægte katte når man ikke har det , vær dog ærlig, og bliver sure når folk mener at de er ærlige og sælger rene killinger , når det er løgn !!
bare man er ærlig og fair , så det sgu iorden så længe man ikke sælger en mco som halv huskat halv Mco ,,
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Tror Marianne mener at forældredyr skal vise attest på at være fri for navnlebrok og hanner skal have begge sten i pungen. Hvide katte skal være hørende.
feb 2010
At det derudover så osse kan være fornuftigt at få tjekket for bla HD, PKD og hvad der ellers kan ligge i nogle racer. Det gør seriøse opdrættere jo oveni inden der bruger et dyr i avl.
jun 2008
Følger: 25 Følgere: 14 Katte: 10 Emner: 122 Svar: 479
Folk der tager 2000kr for en kat der kun får ormekur er ikke rigtig kloge
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Hvis ingen gad give så meget for en kat uden stamtavle var der heller ingen der satte prisen så højt
feb 2010
Men som Tanja J så rigtigt skriver så længe der er købere er der osse nogen der osse nogen der vil tjene pengene.
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 540
feb 2010
Hvorfor snyder folk med racer?