{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
877 visninger | Oprettet:

Mijaver / kalder 4-8 timer om dagen {{forumTopicSubject}}

Hej Kattegalleri.

Jeg har et støjproblem med min kat Alexander jeg ville spørge om råd til.

Alexander er for ca 3-4månder siden begyndt at mijave konstant fra vi kommer hjem ved en 4 tiden og indtil vi går i seng. I weekenderne er han ikke til at få hold på med mindre han sover.

Hvis vi tager ham op til os hopper han ned igen og mijaver videre og stiller vi os op for at se om han vi lede os et sted hen, går han rundt tilfældigt i og laver nærmenst små bjæf lyde.

Han er 4år til august, og bor sammen med hans bror. De kan dog ikke sammen og kommer let op og slås.

Jeg går nogle gange ture med ham udenfor vores lejlighed i snor. hvor vi gerne tager en halv time en gang eller to om måneden.

Det er ved at gå ud over vores gode humør når vi bliver mødt af højlidt mijaven, i kalde/skrige området fra vi kommer hjem til vi går i seng. Så snart vi går i seng sover han som et lam inde hos os.

Hvad kan vi gøre, og hvilke råd har i til at vi finder løsningen på hans mijaven. Han er en smule adfærsforstyret da hans mor døde da han var en uge gammel, og han blev derfor flasket op til han var klar til at flytte hjemme fra.

Mvh
Mikkel

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mijaver / kalder 4-8 timer om dagen
  • #1   2. maj 2010 Først vil jeg høre om han er kastreret? Og om broren er det?

Hvor længe har i haft det skønne søskendepar?

Parringsæsonen er gået igang, og en hankat vil gå og kalde damer til sig 24/7. At ham og broren ikke kan sammen, er helt naturligt, for to hankatte som ikke er kastrater, de vil naturligvis slås for sit territorie, også selvom de er brødre.

Hvis ikke de er kastrerede, vil det helt sikkert afhjælpe en masse problemer at få det gjort på dem begge, men når de er så gamle, så er det ikke alt man kan undgå, men vil mene at kalderiet, vil i undgå, og hvis de strinter, så kan i være så heldige at de stopper med det også.

• #2   2. maj 2010 Hej DK Misling smiley

Begge katte er kastererede og jeg har haft dem siden december 2006.

Jeg har ikke lavet ændringer på deres fodder eller deres sovepladser som de har faste af.

For 10min siden begyndte han at mijave igen, hvor jeg tog ham op til mig og snakkede roligt til ham. Han begyndte at spinde højlydt og efter 4min hoppede han ned igen og mijavede videre.

• #3   2. maj 2010 Hos mig er det mere som om han kalder inde i stuen, nogle gange kan han stikke et hoved ind i kontoret og mijave, hvorefter han går ind i stuen og gjalder vidre.

Jeg håber inderligt at jeg kan få løst mysteriet om hvad han søger eller vil, da det er på grænsen til hvad man kan holde til at høre på da det er ret højt.

Kommentér på:
Mijaver / kalder 4-8 timer om dagen

Annonce