Hvad skal jeg vide? {{forumTopicSubject}}
Tilbage i juli overtog vi en landejendom, hvor der til vores overraskelse fulgte 3 fine gårdkatte med, som udelukkende bor i vores stald. Vi kender ikke til kønnene, dog ved vi, at de neutraliseret.
Vi er efterhånden kommet meget tættere på kattene, som ellers ikke er tamme, hvilket er skønt, da jeg gerne vil kunne komme til dem, hvis de kommer til skade eller andet.
Mine mange spørgsmål er bl.a. hvad jeg kan gøre for at få dem helt tamme, hvad gør jeg ved store pelsknuder, nu hvor de ikke er hånd vante, hvor meget mad skal de have, nu hvor de også tager en del mus? Og hvad skal jeg helt generelt vide om at holde kat?
Billedet er af vores 3 katte, som jeg er kommet frem til nok blot er langhårede huskatte
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 201 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 67 Svar: 3.147
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 379 Katte: 4 Emner: 186 Svar: 7.524
Vejen til kærlighed går gennem maven, så se om du kan ae dem under spisning eller om du kan lokke dem med godbidder og få lov til at røre dem der.
Bliver de bare en smule forskrækkede skal du trække dig omgående altså hvis der er en der ikke vil røres.
Når de er så håndtamme, så du kan snakke rigtigt med dem / kæle med dem, så ringer du til dyrlægen.
Du kan få noget beroligende som de skal have en time før de bliver puttet i en kasse og så får du dem undersøgt, barberet - eller klippet og samtidigt vil det være en god idé at få dem testet for FIV og FeLV. Kendes også som katteAIDS og smitsom leukæmi.
Så få dem mærket - den eneste sikkerhed du har for at bevise at du er ejer.
Hvis de har FIV - så ville jeg skåne dem for den lidelse de uundgåeligt går i møde.
Hvis de er fri for alt, så få dem vaccineret mod det hele også FeLV.
Men første skridt er altså at få dem håndtamme
Elvis på min profil er resultatet af sådan et arbejde og han var den dejligste kat.
Det samme var Andersen også - han var dog en ældre herre allerede da han blev tæmmet.
Held og lykke og tak fordi du overtager det der er efterladt
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 803 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.668
Hvad skal jeg vide?