{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
784 visninger | Oprettet:

Hvorfor samme pris?? {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder og tænker meget over hvorfor det er at mange sælger deres voksne katte til samme pris som killinger koster??
Er det bare mig som sys dette er mærkeligt?
Nu tænker jeg mest på racakatte med papire..

Og må nok indrømme undre mig rigtig meget for i mine øjne falder katten så ikk i værdi nå de ligesom ikk er killiger mere?

Nu er jeg ikk så meget ind i det i katten verden og havd det angår men ved da at sådan er det i hunde verden..

Jeg undres bare om det bare er mig som sys det er vildt mærkeligt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor samme pris??
  • #1   29. apr 2010 Okey ja jeg vil godt nok aldrig give det samme for en ældre kat som som en killing det da helt sikkert. Katten har jo mindre tid og leve i og man ved ikk hvad den sådan har været udsat.

Jeg sys da ikk det er fair at sige en kat på 2 koster det samme som en kat på 12 uger som også har pakken om neutralisering og alt det.

Og det med foder og andet sådan er det og have kat ligesom det er at have hund og hest og andre dyr. det er veligeholdelse og ikk andet..

For mig virker det total skørt..

er lidt som en bil som er prøvekørt.

• #2   29. apr 2010 Øhm, nu er der faktisk ikke nogen af os der ved, hvor længe vores kære katte lever, så det var da et dårligt argument.. En killing på 12 uger kan sagtens dø som ½ år gammel.. Desværre!

Jeg betaler gerne fuld pris for en voksen kat, med hele pakken. Du kender kattens temperament og kan se hvordan den har udviklet sig. Du ved hvad du får. Jeg fatter ikke hvorfor folk mener en killing er mere værd end en voksen kat.

• #3   29. apr 2010 Det jeg siger er at andre mener at ældre katten er det samme værd som en killing Det er dette jeg ikk forstå for det kan da ikk være rigtig?

Nu der stor forskell på en hest på den måde da det har ngoet med brugs evne og gøre men en hest på 4 og en hest på 15 er der stor pris forskel på..

Sammenlig med en hund er vist nok bedre da det er ligesom med katten en kæle hun eller evt udstillings hund..

Undre mig bare rigtig meget over dette da jeg selv har haft race hunde og gået til skuer og alt det der som yngre og der faldt en hund hurtigt i værdi hvis den blev meget ældre end der hvor man normalt vænder hunde fra..
    Deraf forstå jeg ikk det skulle være anderledens for katte.

• #4   29. apr 2010 I princippet burde en voksen, sund og velpræget kat faktisk koste MERE end en killing.

Selvfølgelig er en killing yndig, men killingetiden er kort, og med en voksen kat ved du bedre, hvad du får.

Selv ville jeg til enhver tid foretrække en voksen kat - den har personlighed - frem for en killing!

PS: Og så har den voksne kat også kostet opdrætteren mere i kr. og øre.

• #5   29. apr 2010 Nu tænker jeg så ikk så meget på de top tunede udstillings katte eller trænet hunde for det er jo en helt anden sag men tænker på almidnelig kæle katte eller ngoen som bare går til et skue engang imellem for hyggens skyld er det jeg ikk forstå det..

Kan godt være du så ved om katten fejler ngoet og temperament men det sammen gælder vel hunden?? Men de falder stadig i pris..

Nu er det bare noget jeg undre mig rigtig meget over indrømmer gerne jeg helst ville købe en killing så da jeg så selv ville kunne præge den og mere eller mindre ville vide hvad den havde været udsat for..
    har samme mening og både heste og hunde har stort set altså helst ville have dem fra bunden af

• #6   29. apr 2010 Jamen så er det jo dejligt at alle selv kan vælge hvad de vil købe og hvad de vil give :-))

• #7   29. apr 2010 Absolut enig med mega...

Personligt vil jeg helst købe en voksen kat fremfor en killing, for det er for det første nemmere og for det andet hr den ( som Ulla siger) personlighed... En voksen kat vælger og vrager selv, du skal gøre dig fortjent til en voksen kats opmærksomhed, hvorimod en killing bruger sin tid på dig, hvis blot du gider lege lidt med den...

• #8   29. apr 2010 Og Camilla, en hest på 1 år er også billigere end en hest på 5-6 år... Tænk på det arbejde der er lagt i en hest på de år. Når en hest er 5-6 år ved man hvad det kan, man kan se dens potentiale. Det kan du ikke med en på 1 år... Der sættes prisen efter afstamning....

• #9   29. apr 2010 Tja som sagt kan det godt være mig..
    Er som sagt ikk inde i katte verden hvad angår skuer og racer og slet ikk stamtavler. har holdt mig mest i hunde og heste verden og bare haft mig et gadekryd som hygge kat alt den tid jeg har levet.

Undrede mig bare rigtig meget men altså kan da godt være det er sådan i katte verden skal jeg ikk kunne sige.. Undrede mig bare meget

• #10   29. apr 2010 Trine grunden til en 1 års er billiger er jo du først kan begynde og tilride den som 3-4 års. mange gider ikk vente på dette eller har ikk erfarringen til og have med så ugne dyr og gøre deraf dette..

• #11   29. apr 2010 Jeg har da ikke set nogen voksne der er dyrere end killinger - er de fertile så - måske endda med "rogn"?.

Alt afhængig af alder, de yngre koster ca 2000 (omkring 2 år) derover sætter jeg prisen ned til ca 1500.

Chippet, registreret, fuldt vaccineret, sundhedsbog, stamtavle, neutraliseret og afleveret på købers adresse.

• #12   29. apr 2010 Mener da heller ikk ejg har skrevet de er dyre har jeg ikk skrevet samme pris?? ellers er det en fejl fra min side. Mine tanker er pt alle andre steder end de burde være. hehe ikk sådan med det..

• #13   29. apr 2010 ok samme pris - men stadig - ikke noget jeg har bidt mærke i.
    Jeg bider kun mærke i hvad det rent faktisk koster mig at sælge en voksen:-)

• #14   29. apr 2010 Det koster helt sikkert og skulle af med ældre dyr..
    Vores gamle hund på 1 år gav vi væk til et familie medlem med alt han tilbehør da han ikk kunne trives hos os. da han hoppede op og fang på naboens hegn og fik ondt i benet fordi de nogengange sad fast i hegnets huller også var han ikk rengående også kunne vi ikk gå særlig meget tur emd ham også blev han alt alt for aktiv i huset.

Så vi valgte og give ham væk til det helt rette hjem med det krav at hvis de skulle af med ham igen så skulle han tilbage til os.

• #15   29. apr 2010 Hvis du bevæger dig i hesteverdenen kan jeg ikke forstå du undre dig..

Den verden er nok den hvor priserne svinger allermest.. Et føl til 1.000 kr i indkøb kan ved den rette race sagten koste 6.000 som voksen og tilredet

• #16   29. apr 2010 Jeg opfatter nu ikke et dyr på et år som gammelt.

Det er en smags sag om man vil forære væk - det kunne jeg aldrig drømme om til mennesker jeg ikke kender.

Jeg kunne heller aldrig drømme om at give andre mennesker hvad jeg opfatter som en virkelig problemkat.

• #17   29. apr 2010 Som sagt blev han givet væk til et familie medlem , men nej kunne på ingen måde bare give væk til en fremmed ville jeg skam på ingen måde..

hvad angår problem katte enten ville jeg selv beholde katten eller få den aflives hvis det var for slemt. går ikk ind for at give problem dyr vidre.,

Tanja du kan jo ikk rigtig sammenligne heste og katte da heste bliver brugt til ridning og derved skal nå en hvis alder før dette kan tages op.

katte og hudne kan jo udstilles som små..(hvad føl selvfølgelig også kan) men er normalt ikk dette de kun bruges til.

Så er skam ikk det samme overhoved var bare for at nævne dyr som jeg har haft med og gøre.

• #18   29. apr 2010 Camilla - Der skal også en vis alder til før katten kan bruges som avlskat, det må de ikek fra de er 12 uger smiley

Katte bruges jo heller ikek kun til udstilling, de bruges også som avlskat og selvskabsdyr for dem der ikke kan håndtere end hund eller en hest..

Dyr bliver bare mere værd med tiden, det er jo ikke en bil man køber der bliver mindre og mindre værd smiley

• #19   29. apr 2010 hehe du kan prøve og sammligne alt hvad du vil med helt ærligt en hest og en kat du kommer jo ikk længere væk fra hinanden.. prøv med hund det er en del tættere på da det er mange af de samme ting som de bruges til..

Og tror ikk at ngoen få en kat fordi de ikk kan håndtere en hest hehe ville være ret mærkeligt..
    det har nok mer med interesse og gøre..

men tror vist vi køre pænt meget af sporet så tror vist bare vi holder her =)

• #20   29. apr 2010 De samme ting? Jeg har nu ikke set en kat gå spor, lede efter mennesker i sneen, føre blinde mennesker, gå til agility..

Jeg kender så nogen der har valgt at få kat istedet for, netop fordi de ikke har kræfterne til en hest smiley Det er jo ikke helt unge mennesker jeg snakker om..

Næ det er nu ikke kørt af sporet, det er samme emne der bliver snakket om, prøver bare at få dig til at forstå at katten ikke er en brugt bil der taber værdi, men et levende dyr der bliver mere værd med tiden, fordi den får mere erfaring

• #21   29. apr 2010 prøv med hund det er en del tættere på da det er mange af de samme ting som de bruges til..

sagde ikk de laver alle de samme ting men er sætter på med mange af de samme ting som de bruges til som udstilling avl og kæl.

Men efter min mening så bliver et dyr langt fra altid mere værd.. Men ja der er selvfølgelig dem som bliver mere værd det vil jeg bestemt ikk benægte..

Men tror bare vi stopper her kan ikk se nogen pointe i og gå vidre fik ngoen meget gode svar på det

• #22   29. apr 2010 Må indrømme at jeg ikke lige har læst hele tråden, men jeg synes så ikke at man tit ser at voksne koster det samme som killinger.

Nu er det så lige Birmaer og Persere jeg kigger på når jeg kigger annoncer, og der synes jeg faktisk ofte at man kan få en voksen kat mellem 2 år - ? til et par tusinde med alt. Hvorimod en killing vil koste fra 3500 - 5000 kr.

Og en ældre kat burde jo i realiteten være dyrere end en killing.

Egentlig synes jeg da at voksne katte er mere "tiltrækkende" end killinger. Killinger er søde og sjovt, bestemt. Men en voksen kat har dannet sin personlighed og udseende og det synes jeg da er rigtig godt når man står som køber.

Jeg tror hellere at jeg ville have en voksen kat idag end en killing.

• #23   29. apr 2010 Jeanette.. det helt rigtig nå man køber unger om det er hunde katte heste ja alle dyr tager man en chance fordi man jo ikk 100% ved hvad man få i udsened (alle dyrebørn er jo mega søde som små) eller i psyke og ja det hele.. Hvor langhåret de er hvis de er dette og ja sådan..

Men har skam også set mange som er lidt billiger men har også set mange som netop har samme pris. undrede mig bare fordi jeg ved det ikk på normal vis er sådan i hunde verden. som sagt har aldrig begået mig så meget hvad angår katte herinde eller hvad angår stamtavler.

• #24   29. apr 2010 Det er heller ikke sådan at jeg aldrig har set en "dyr" voksen kat som sælges, synes bare ikke at det er tit det sker.

Nu synes jeg så heller ikke at en kat på hverken 2 år eller 4 år er "gamle" - de har jo mange år tilbage at leve i, hvis helbredet forbliver godt.

Har set voksne hunde som koster en hel del mere end hvalpe. Da vi skulle finde vores Schæferhvalp, så vi voksne Schæfere til både 14.000 kr og 25.000 kr. Nu er det så også helt "unikke" hunde. Men bare et eks smiley

• #25   29. apr 2010 jaja som sagt findes der altid nogen som går uden for fordi de evt kan noget helt vildt eller ligger godt i avlen og sådan.. Det er jeg 100% klar over og selvfølglelig helt forstålig overfor

• #26   30. apr 2010 Da vi fandt ud af at vi ville have kat igen, og allerhelst en brite, var det også den voksne kat vi søgte på, vi var heldige og fandt Tøffe, tidligere avlskat. han er den skønneste kat i hele verden, synes også de voksne katte burde koste mere end en killing.

• #27   30. apr 2010 Tanja - nu er det jo ikke alle som har lyst til at have hund og hest... Jeg bliver selv snart 22 og jeg har fint med overskud til at passe hund og hest, men de dyr siger mig bare ikke særlig meget... En kat passer bedre til min personlighed og smag... vi er jo alle forskellige smiley

• #28   30. apr 2010 Hmm hvor blev nogle af mine svar af?

Jeg har holdt mig sprogbrug korrekt og jeg var inde for emnet :S

Karina B - Hvis mit svar havde været der, vilel du se at jeg ikek skrev alle smiley

• #29   1. maj 2010 Tanja - Okay, så er vi enige smiley

Kommentér på:
Hvorfor samme pris??

Annonce