ang. gåtur. {{forumTopicSubject}}
jeg har lige et par spørgsmål angående gåtur med Putti.
tit når jeg går med hende er der nogle gange hvor hun smider sig ned på ryggen og bare ligger der indtil jeg går hen til hende og får hende op.. hun er ikke vildt glad for at gå tur endnu, med alle billydene, selvom jeg har gået med hende mange gange... men hvorfor smider hun sig sådan ned, og hvad skal jeg gøre ved det?
og hvordan får jeg hende til at gå med hvis hun ikke gider gå mere..?
jeg "plejer" at gå den samme rute med hende indtil hun er tryg ved det.. da jeg boede hos min far gjorde jeg det, og til sidst var hun bare så god til at være ude, og virkede til at hygge sig..igår var jeg så ude med hende for første gang i vores nye lejlighed.. og så er det så hun konstant laver det nummer med at stille sig på to ben og smide sig ned på ryggen.. og ellers trækker hun i modsat retning hen mod opgangen..
jeg vil så gerne gå ture med hende så hun oplever noget andet end bare oppe i lejligheden.. så vil sætte meget pris på jeres hjælp..:)
Mvh Zabrina
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
Det er ikke hendes behov,det er jeg sikker på og hun kan fint "nøjes" med lejligheden.
Faktisk risikere du at tænde nogle nykker / lyster i hende,som gør at hun ikke mere vil trives 100% som indekat.
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
tak for dit svar..
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
Men mange gør som du og i nogle tilfælde kan de fungere,men jeg ville aldrig anbefale det.
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 299
Han spassede helt ud i snoren, vi nåede ikke engang udenfor, det var nok til...ja så var det slet ikke ham.
Jeg tror ikke en kat har brug for at gå tur, en voliere er måske mere dem, da området/lugten for det meste vil forblive det samme. Og de har et frit råderum til at rende frit...
jan 2007
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 45 Svar: 365
Nogle dage kan man se på ham at det bare lige er sagen, og så går vi i lang tid. Andre dage vender han om og går op til døren ved lejligheden efter kort tid, og så bliver det sådan...
Om sommeren låner vi tit mine forældres sommerhus, og så kan han være ude i snoren i 7 - 8 timer. Han ELSKER det....
Tror bare det skal foregå i deres tempo, og har de ikke lyst til at gå, men bare sidde stille og hygge, så får de da den friske luft...
sep 2005
Følger: 10 Følgere: 9 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 461
De første gange vi gik den gik hun også i stå hist og her, så tog jeg hende på armen og gik med hende på den måde et stykke tid, imens vi snakkede og nussede. Jeg går stadig med hende på armen engang imellem, men det er 100% for at nusse (og i snevinter for lige at få varmet tæerne) og hun beder selv om både at komme op og ned igen.
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 39 Svar: 206
Jeg går også tur med Mischa. Det hele foregår i hendes tempo.. Hun er blevet mere vant til det nu så hun er ikke bange eller noget mere men meget nysgerrig. Kun hvis der kommer biler eller lignende (så sætter jeg mig ned sammen med hende og snakker lidt til hende). Det må for guds skyld ikke være stressende for hende og hvis hun vil ind så går vi ind igen. Og hun ved præcis hvor hjem er.
Det er en af de ting som jeg synes er positivt. Hvis hun en dag skulle smutte ud , så vil hun kunne finde hjem igen. Jeg tager også ind i mellem legetøj med ud. Gerne en med pivelyd så jeg kan bruge den til at kalde mig til hende, hvis hun stikker af en dag.
Hun begyndte for ca. en måneds tid siden at stå ved døren og pive og jeg troede det var pga. at jeg havde haft hende ude og blev rimelig frustreret over det. Troede måske at det var forkert jeg havde taget hende ud. Men jeg fandt så ud af at vores nabo (mand i 70'erne) står og snakker til hende uden for døren når vi ikke er hjemme og kradser på døren. Så er det da klart at hun også gør det og ikke forstår det.. Dumme nabo..
jan 2007
ang. gåtur.