{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.195 visninger | Oprettet:

pris {{forumTopicSubject}}

Det kan godt være jeg får nogle hug for dette, men den tager jeg derfra.

Jeg har undret mig MEGET over priserne på killinger herinde...også andre steder, men hold da op.
Jeg kan ikke forstå hvordan en killing uden tavle vel og mærke kan koste det samme som en med tavle, og her er der inkluderet MEGET mere i prisen. Og hvordan vil sælgere kunne bevise ægtheden af killingerne????!!!!!

Hvorfor er det en killing uden tavle skal koste 2.000/2.500?
Dette er med i prisen : måske en vacc, 1 ormekur og en sundhedsbog.

Dette er med i prisen MED tavle : 1-2 vacc, 2-3 X ormekur, chip, neutralisering og sundhedsbog

Jeg kan ærligt ikke se logikken. Men jeg vil gerne høre fra nogle af dem der sætter prisen så højt på ikke tavle katte.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pris
  • #1   13. jun 2012 Og høre hvad begrundelsen er for dette.

• #2   13. jun 2012 Altså, i princippet koster en tavle kun ca 200 kroner, så det er jo ikke dét der gør katten dyr smiley
    Det koster vel det samme at opfostre killinger, om de har tavle eller ej?
    De bruger vel lige meget grus, skal vaccineres lige mange gange, spiser lige meget?

Eller hva? smiley

• #3   13. jun 2012 Jeg har ingen tavlekat og jeg håber at nogle af de registrede opdrættere melder sig på banen, men det kommer både an på udbud og efterspørgsel og så er der de registrerede opdrættere som tester for alt muligt og de ikke reg. som ikke tester deres katte inden salg.

• #4   13. jun 2012 Marianne :

Ja det er jeg klar over, men det er ikke så meget det jeg mangler svar på, meeeeeen det kan være det kommer :-)!!!

• #5   13. jun 2012 Nææhh men det var faktisk det samme jeg tænkte som du skrev, jeg kunne bare ikke formulere mig:)

• #6   13. jun 2012 Gud du skriver "ikke tavle-katte" den havde jeg ikke fattet:)
    Så er det BYB'erne skal på banen og forsvare deres sag........... find popcorn frem:)

• #7   13. jun 2012 Nu var det jo sså lige, at vi skulle kunne "invitere en ven".:)

• #8   13. jun 2012 Åh ja, jeg så for nyligt en annonce herinde (mon ikke det er den samme) med maincoon-blandingskillinger til den nette pris af 2500 kr (!!!!) - inkl. sundhedstjek, vaccine og ormekur..
    Aldrig om jeg kunne drømme om at give så mange penge for en kat uden tavle! Om så den havde en halv meter lang pels (pels er tilsyneladende en faktor der gør, at sælger tror at katten kan koste det blodige)!

Når man betaler for en stamtavle, betaler man jo samtidig for mange års målrettet avlsarbejde, hvor der kun er avlet på gode og sunde dyr. Desuden betaler man for, at kattene er testet på kryds og tværs for diverse arvelige sygdomme - og at de er fri for disse.
    Når man køber en killing uden tavle, har man altså ingen garanti for dette - og man har desuden heller ikke nogen garanti for, at katten er renracet.
    Jeg avler ikke selv, men jeg har ladet mig fortælle, at det ikke ligefrem er noget man bliver rig af - heller ikke selvom vi taler dyre racekatte. Der er altså en lidt anden "produktionspris" i længden på tavle-kattene end der er på ikke-tavle-kattene - hvilket selvfølgelig afspejler sig i prisen og jeg kan slet, slet ikke se, hvordan priserne kommer op på flere tusinde kroner for en ikke-tavle og ikke-neutraliseret killing.

(Skrev hende med gade-kryds-katten)

• #9   13. jun 2012 Mette M - jeg kan godt følge dig i det du siger med avlsarbejde og de timer der bliver lagt i det.
    Men ... kan de dom sælger katte uden tavle ikke have lagt lige så hårdt arbejde i det? Og brugt lige så mange penge på de killinger som opdrættere har?

(Skrev hende med to Bimser der begge har tavle)

• #10   13. jun 2012 Hvis man er voksen nok til at avle på alt der kan gå, er man også voksen nok til at kunne sidde og forsvare sit avl...eller hvad????? smiley

• #11   13. jun 2012 Maria:
    Nej, det tror jeg de færreste der avler tavle-løse katte har. Så vidt jeg ved er en ordentlig avlskat dyrere end en kælekat - og igen, så er avlsdyrene nøje udvalgt gennem generationer og testet for diverse arvelige sygdomme - det er jo netop sådan noget man blandt andet betaler for, når man køber en tavlekat..
    En killing koster selvfølgelig det samme at opfostre hvadend det er en huskat eller det er en hellig burma med tavle (forudsat at der fodres med samme foder, er samme dyrlægetjek og lignende selvfølgelig), men det er forarbejdet der har været en del dyrere ved tavledyrene. smiley

• #12   13. jun 2012 Maria :

Jo de må godt nok have ledt længe efter en anden race og tænkt...dem blander vi og fordi det er 2 ægte kan vi tage det samme som med tavle....jo jo det er gennemtænkt

• #13   13. jun 2012 Maria Cecilie: Det er ikke det man signalerer, når man sender katten afsted uden at være neutraliseret, vaccineret o.l. - og når forældrekattene er "mine ægte katte u. stamtavle".

Nej det kan godt være det ikke bliver signaleret, men hvem siger det ikke er sandheden?
    Jeg er også utrolig meget imod folk der avler løs og ikke tænker på det seriøse opdræt.
    MEN jeg vil samtidig sige at jeg også har set annoncer på katte uden tavler der blev solgt med ALT foruden tavle.
    DE har da kostet lige så meget som en tavlekat ? smiley

• #14   13. jun 2012 Ligesom andre på tråden påpeger, så er det udbud og efterspørgsel der sætter prisen, både på katte med og uden stamtavle.
    Nogle købere overser hvad de får med i prisen, hvor andre er "ligeglade". Nogle sælger deres killinger uden tavle, på samme måde som hvis de havde tavle (overholdt vaccine, ormekur, sundhedsbog mm.)

Der er mange aspekter med, både ved køb/salg af katte med/uden tavle, og det må jo være en sag mellem køber og sælger, at finde den rigtige kat/køber smiley

Hvis man kan tage 2500,- for sin kat uden tavle, og få den solgt, så tror jeg de fleste ville vælge det, fremfor at sælge til halv pris smiley
    Ligesåvel som jeg da gerne tog 9000,- for en med tavle, hvis der var kæbere der ville give prisen smiley

• #15   13. jun 2012 S h :

Der følger rigtig meget mere med.
    Jeg har sågar set en annonce, at du får sølle 2.000 kan få en ægte uden tavle og uden sundhedsbog. Og hvis du vil have med sundhedsbog koster katten 2.500...hvad er det for noget p**....

• #16   13. jun 2012 S H - jeg er SLET ikke uenig med dig.
    Det var netop derfor jeg valgte en tavle-kat (blandt andet!)

Men er stadig uenig i at ikke-opdrættere ikke kan have samme udgifter som en opdrætter.

• #17   13. jun 2012 Der er jo også forskel på priserne på tavlekatte, alt efter racerne - altså også udbud og efterspørgsel.... Nu er det ikke fordi jeg er professor i dette emne, men vover at påstå, at jeg tror ikke det er dyrere at opdrætte Bengal end Norsk skovkat, trods den dobbelte fortjeneste pr. killing.

Og det er det jeg mener med udbud og efterspørgsel....

For ja, selv dem der laver killinger uden tavle, kan have høje udgifter på killingerne, hvis de sørger for at sende killingerne afsted på en ordentlig måde. (Ordentligt foder, modermælkserstatning, 2x vaccine, ormekur, chip og registrering mm.)

IKKE at jeg går ind for killinger uden tavle, men jeg kan se hvad Maria Cecilies pointe er....

Men nej, forarbejdet med generne har en der avler tavleløse killinger, nok ikke udgifter på smiley

• #18   13. jun 2012 Nææhh for jeg har da hrt om nogen der henter/ låner avlskatte på tværs af landegrænser og det er vist ikke billigt!

• #19   13. jun 2012 Jamen du har helt sikkert ret, som sagt er jeg ikke inde i de forskellige racer og hvad der medfølger i avlsarbejdet der.
    Men mener egentlig bare, at udbud og efterspørgsel ofte sætter prisen på det meste. Om det er Iphone/Samsung Birma/Bengal med/uden tavle osv osv. smiley

• #20   13. jun 2012 Jeg ved ikke hvor meget der lægges i ægte uden stamtavle.

Jeg ved der lægges rigtig mange penge ud her inden der produceres noget. For mig er nyt blod med sunde aner vigtigt - ofte hentet i udlandet, det er dyrt og tager tid. Derefter skal status kendes på det der kan testes - også ret pebret. Udstilling skal der også til engang imellem for at få bekræftet man ikke helt er kørt af sporet.

For mig er det også vigtigt at mine katte ikke skamavles - ergo bruges de unge - så bliver de steriliseret og nye tager over.

Derudover kan det ske at en solgt kat af kedelige årsager dør ret ung - sådan en kat skal erstattes med en ny. Selvfølgelig er man til rådighed i hele kattens liv - og ligeså selvfølgelig afleveres katte og killinger på købers bopæl.

Kommer der en dag jeg ikke overkommer det - så holder jeg op

• #21   13. jun 2012 Ja udbud og efterspørgsel, det er meget muligt, men derfor burde folk stadig tænke sig om....
    Jeg kommer ikke til at købe en killing af en af de racer vi har i tankerne herhjemme, og det er simpelthen fordi jeg har set hvordan tendensen i diverse annoncer udvikler sig.....

Puha tænker jeg.

Men det kunne stadig være inteessant at høre en udmelding fra en det avler uden tavle, og høre nogle argumenter....

• #23   13. jun 2012 Jamen der er jo rigeligt med købere til dem, så argumentet er vel det jeg pointere. Hvis man kan tage prisen, så vælger de fleste at gøre det...

Ikke for at sammenligne en killing med en brugsgenstand, men hvis du f.eks.vil sælge din sofa, så vælger du vel at sælge til højest bydende. Hvis nogen vil give 3000,- for den, men du reelt mener den er 1000,- værd, så vælger du vel alligevel at tage imod de 3000,-?

Jeg kan sige det sådan, at min søster havde "ægte" killinger uden tavle til salg for nogle måneder siden, og de stod til salg i 4 dage, så var de reserveret allesammen. til 2500,- stk.
    Hun valgte at fuldt vaccinere, chip og registrering, ormekur, sundhedsbog, fordre med Royal canin mm.

- Hvad skal jeg spørge hende om for at du får svar på det du vil vide "I want a kitty cat"? smiley

• #26   13. jun 2012 Præcis det jeg mener Lotte smiley

- Dog vil jeg påpege, at ikke alle behandler deres killinger som du skriver (bl.a min søster jeg nævnte) Hun har sendt dem afsted så godt som hun kunne overhovedet... Og det ER der jo altså også andre der gør (dog desværre for få)

Men ja, udbud og efterspørgsel - hvor der er købere er der producenter/sælgere!

• #27   13. jun 2012 "Vi andre" lægger prisen oveni killingen, i de fleste tilfælde smiley Så langt er vi vel enige?
    Når man sælger uden tavle, går man heller ikke op i om killingen bliver benyttet i avl, så der er sjældent krav om neutraliseringen jo...

• #28   13. jun 2012 Men Lotte, ny lyder det som om jeg er fortaler for killinger uden tavle, og det vil jeg gerne lige fastslå at jeg IKKE er, jeg opdrætter selv MED tavle....

• #30   13. jun 2012 Læser lige igennem, men vil gerne lige tilføje jeg kommer ikke til at købe en af de racer vi har i tankerne herhjemme uden tavle....det var det der skulle stå.....Dorthe smiley

"

• #31   13. jun 2012 Lotte

Helt enig med dig smiley Ingen tvivl om det!
    Jeg kunne heller ikke selv holde tanken ud!

Men, det er vel i bund og grund sådan virkeligheden ser ud, og derfor de racer der bliver populære, formere sig mere og mere uden tavle....
    Og det var jo der spørgsmålet fra start bliver besvaret: Prisen er høj, fordi man kan sætte den høj = der er købere...

• #33   13. jun 2012 Linda :

Du som køber kan jo også gøre forarbejdet, og spørge ind tests der måtte være relevante for pågældende race.

Jeg mener ikke man skal holde sig fra at opdrætter pga sladder og snak i krogene, for hvis man brænder for den racean har anskaffet sig og vil avle videre på, og den vel og mærke har det der skal til for at være god i avl, så kan jeg ærligt talt ikke se problemet, så i min verden er det er rigtig dårligt argument for at holde sig væk.

• #35   13. jun 2012 Susan, det gælder jo egentlig både med og uden tavle?

• #37   13. jun 2012 Når jeg har sat prisen på en kat så er det den -. hverken mere eller mindre.

Jo jeg er blevet budt over - det ser jeg nu intet positivt i andet end forhippethed.

Man kan ikke købe alt for penge ...

• #38   13. jun 2012 Jeg kan godt lide konceptet at de fleste opdrættere kommer med anskaffede killing på bopælen.
    Det giver da også MIG en tryghed i at opdrætter oprigtigt ønsker det bedste for deres killing......

Ved godt det ikke er alle der er på den måde, men jeg synes det er rigtig fint.

Hvad angår pris synes jeg ligesom Lis står ved, at den er fast...

• #39   13. jun 2012 At jeg så netop idag har solgt en killing meget billigt - kun rene dyrlægeudgifter er en helt anden sag. Det er kat nummer fire fra mig - og jeg ved killingen får et godt hjem. Det passer mig bedre end at begynde at annoncere den til salg

• #41   13. jun 2012 Ved ikke om det bare er mig, men er debatten ikke kørt lidt af sporet?

At de fleste ønsker et godt hjem til killingerne, ser jeg som en selvfølge (med undtagelser).
    Men snakken er begyndt at kredse omkring etik og moral blandt opdrættere med tavlekillinger, når tråden egentlig handlede om prisen på tavleløse smiley

• #43   13. jun 2012 hehe, tænkte bare at der pludselig er en hel masse "ubetydeligt" i debatten, for nye læsere i debatten, at skulle igennem, før de evt. kan give trådstarter det svar hun ønsker med debatten...
    Selvom jeg personligt er lidt i tvivl om, hvad det egentlig er for et svar der efterlyses...

• #44   13. jun 2012 S H:

Ja det var det!!!!!

• #45   13. jun 2012 Jamen det er der den bliver svær, for ikke alle opdrættere har "hele pakken" med, og ikke alle sælgere af katte uden tavle, sælger dem "uden det helt store" smiley

Men det eneste fornuftige svar er vel, at prisen er sat efter hvad andre tager for tilsvarende, og dermed sat efter efterspørgslen...
    Jeg undre mig ikke over at sælgere sætter den pris de gør, når der er købere...
    Men undre mig mere over køberne der vælger den løsning fremfor en kat med tavle smiley

• #46   13. jun 2012 Mange mener jo at stamtavlekatte er indavlet skravl og tror virkelig de får varen en i en "ægte" kat der ikke er testet for noget overhovedet ...

• #47   14. jun 2012 S H

Jamen der er da flere der kun har første vaccine med i prisen, som kun chipper og ikke registrere, og som ikke neutralisere... Det er det jeg mener smiley

• #48   14. jun 2012 Jamen det er jo op til en selv, hvordan man sælger killingerne.
    Der er da mange der skriver i kontrakten at de skal neutraliseres inden eks.6-7 mdr. men ikke selv som opdrætter gør det.

• #49   14. jun 2012 Jeg ser det lidt som uetisk overfor "seriøse" opdrættere - opdrættere tager sig lang tid om at sætte sig ind i generne, blodlinjerne, evt. sygdomme der skal avles væk fra - maskefarver, generelle farver, hale/ikke hale osv. Ikke at jeg siger at katte uden tavler ikke er mindste lige så dejige (har selv haft en birma blanding, som i mine øjne var det smukkeste og dejligste jeg nogensinde havde oplevet). Men at en kat UDEN tavle bliver solgt til samme pris som en kat MED tavle - det gør mig ildebefindende. Nu har jeg ikke den store erfaring med opdrætter (har først lige ansøgt om stamnavn), men jeg ved hvordan jeg ville have det, hvis det var mig der stod i samme situation.

Dette indlæg er ikke for at træde nogen over tæerne, men blot min mening smiley

• #50   14. jun 2012 Jeg kommer aldrig til at sælge en kat, uden den først er neutraliseret (medmindre det er specifikt til avl) - og det er udelukkende fordi, jeg ville være frygtelig ked af at "mine" linjerne ville være "spredt".

• #51   14. jun 2012 Jeg er heller ikke uenig i at prisen er høj for nogle killinger hvor "mor og far er ægte u. stamtavle", men at kalde det "forkert" er jeg ikke enig i. Hvis der er købere til prisen "er killingen jo det værd". Og man kan jo ikke stille det op på den måde at sige, at kælekatten man får uden tavle, udtjener formålet mindre end kælekatten med tavle.

Nogle mener stamtavlen er et must, andre ryster på hovedet af dem der køber med og kalder det snopperi smiley

Og når begge dele er så udbredt som det jo er, er det jo fint der er aftagere til begge dele, hvad end prisforskellene så er...

• #54   14. jun 2012 Der er rigtigt mange der ikke ved så vanvittigt meget om racekatte eller pris - derfor mener jeg at det er uetisk at sælge en "tavleløs" kat, til samme pris som en med tavle. Det "smarte" med en stamtavle, er netop at man kan se hvilke linjer der er i katten.

Groft sagt kan man sammenligne det med de "farlige" amstaff (jeg er MEGET imod hundeloven". Men grunden til at netop den race er blevet forbudt, er fordi at nogle idioter har parret den sammen med en pitbull - og dermed bliver ved med at avle den. Jeg ved godt det ikke kan decideret sammenlignes på den måde, men tænk hvis en tavleløs kat fik killinger med en anden tavleløs kat - hvis man ikke kender baggrunden for linjerne, kan man ende med indavl - og derudover skal man også tænke på blodtypen på kattene. Får man killinger med en A han på en B hun, så producerer hunkatten B type, hvilket kan slå killingerne ihjel indenfor de første 24 timer.

• #55   14. jun 2012 Lige et indspark, som registreret opdrætter r vi pålagt forskellige regler om, hvormange kuld vi må "trække" på hunkattene indefor en given periode, 3 kuld max på 2 år, dyrlægetjek/vacciner ved salg/udstilling, hvordan vi har vores katte gående såvel hun som hankatte, og der er flere ting, men når man som opdrætter vælger at underlægge sig det regelsæt klubberne, Fife, CFA, Tica osv foreskriver, ligeledes kan man få godkendt sit katteri i nogle klubber, jamen der er flere ting, nogle klubber holder opdrætter seminarer for registrede opdrætter osv., der er en hel del ting, nogle racer SKAL testes for specifikke ting for at måtte indgå i avl, andre skal høretestes, hvis de er hvide, jamen der er ret mange ting som er købers tryghed for ordnede forhold, dermed er ikke sagt at der ikke er brådne kar indenfor registrerede opdrætter, men næppe i det omfang BYB'er praktiserer.

• #56   14. jun 2012 Ditte nu har tråde med at udvikle sig i alle mulige retninger .

Men jeg syns nu at etik og moral spille en stor rolle inden for salg af dyr , både tavleløse og med tavle ..

Og som Pernille k skriver så er opdrætter på lagt forskellige regler vi skal over holde , det ved du jo også selv . Der er meget man skal læse og sætte sig ind i på FD hjemmesider med regler ,inden man søger stamnavn smiley ..

Personlig græde mit hjerte når jeg se den udvanding MCO er under og ser prisene på MCO wannabe´s..
    Og jeg græder endnu mere når disse katte bliver syge og kommer med i dyrlægeren sygdoms statistikere over racen.
    Når der findes gode registeret opdrætter der tester og prøver på at arbejde sig ud af problemerne ved at selektere.. Som bruger stamtavlen som et værktøj.
    Som pålægger sig viden om racen og opdræt .
    Ja sådan kunne jeg blive ved .
    Så synes jeg jo forskellen på prisen for tavleløse og raceren med tavle er forbavsende lille . Når man ser på det store arbejde en reg opdrætter har lagt i det.....

• #57   14. jun 2012 Nu har jeg ikke læst alle komentarerne.

Jeg er en af dem som har givet 2500.- for en kat unden tavle. Jeg havde ledt efter en bestemt kat i over 1 år. For jeg regnede med at kun skulle have en kat, så det skulle bare være "katten".
    Kat nr. 2 blev en med tavle og til 4500.-. Den blev aflivet da den var 1 år gammel pga. sygdom. Jeg skrev til avleren at katten var syg og måske skulle aflives. Avleren skrev tilbage at det var syndt at katten var syg, men var enig om at den måske blev aflivet. Har efterfølgende ikke hørt en lyd fra avleren.

Efterfølgende har jeg besøgt 2 avler, hvor jeg er kørt fra unden at købe en kat og vil aldrig købe hos dem.
    Min papirløse kat er i dag 4 år og lever i bedste velgående, den kommer til tjek hos dyrlægen en gang om året. Men min dyre kat med papir blev kun et år, og har kostet mig det dobbelte at kattens pris i dyrlæge regning.
    Det kan godt være jeg har været meget uheldig, men jeg syntes ikke det dyrt at give 2500.- for en kat unden papir;o)

• #61   14. jun 2012 Så er det igen lidt som i hundeverdenen.....ikke tavle er mere sunde og raske end tavle osv. Sådan en debat kunne det snildt ende ud i.

Jeg tror også du har været uheldig. Hvad blev den dyr af???

Jeg NÆGTER at give det samme for uden tavle som en med gør. Jeg føler også jeg bedre kan stille spørgsmål til en det opdrætter om diverse ting omkring pågældende race, tests af forældredyrene samt anerne der ligger bag, og hvad der ligger til grund for opdræt af denne race.
    De annoncer jeg har set indtil nu med killinger uden tavle, der er det ud fra det skrevne, at vedkommende SKAL HURTIGT af med sine killinger, for de bliver ved med at skrive til en der har vist interesse om de har besluttet sig, og om de har fundet ud af noget, om de vil have et andet nummer for at kunne opnå kontakt.
    Det er bare ikke seriøst.

Jeg synes også det ret så irriterende når en der har lavet killinger med forældre der har tavle, og sælger killingerne uden, de ikke vil svare på hvorfor de sælges uden tavle. Er det fordi forældrene ikke lever op til racestandarden??? Har de ikke kunne klare at komme på udstilling?? Jeg håber da i den grad også, at folk går op i om temperamentet passer til racen....

• #62   14. jun 2012 Dyr = syg

Det opdrætter = reg opdrætter

• #63   14. jun 2012 Er der ikke ligesom i hundeverdenen en kostpris, hvis det er man "kommer til" at lave et kuld???

• #66   14. jun 2012 ligeså vel som man ikke kan skære registrerede opdrættere over en kam, kan man altså heller ikke skære "ikke-registrerede opdrættere" over en kam.

Hvis det var tilfældet, har sådan en som Anne N jo også "lov" at sige at alle os registrerede opdrættere er nogle fuskere der ikke står ved sit ansvar, osv.

Der er brådne kar alle steder, både bland registrerede og ikke-registrerede...
    Jeg synes det er en lidt sørgelig tendens at generalisere alle sælgere af killinger uden tavle, som ansvarsløse mennesker der ikke forstår at sende deres katte videre ordentligt.
    Nu kræver det hverken research eller nogen høj IQ at blive opdrætter,så vi kan jo heller ikke sidde herinde og gøre os til dommere over hvad der er iorden og ikke i orden og hvilken pris folk må tage for deres killinger.
    Synes ærlig talt ofte diskussionerne herinde bliver kørt ud på et (i mine øjne) uforståeligt plan.
    Så længe lovgivningen er som den er, så må man lave/sælge "racekatte" uden tavle til den pris man vil, fertile om man vil, osv osv. Så at der sidder nogle kloge hoveder herinde og belære folk om at det er forkert, hjælper jo ligesom ikke.

Hvis man vil ændre lovgivningen tror jeg man skal lægge sin energi andre steder end på tråde på kattegalleri...

• #67   14. jun 2012 Jeg siger heller ikke de er ansvarsløse, men de så måske bare skulle lade andre om det som ved hvad det vil sige at avle.
    Eller tage mere ved lære af det. Sælge dem ligesom en reg opdrætter på nær tavlen, så kan det være mere acceptabelt ( snakker kun for mig selv ).
    Men det kræver også man gider gøre noget for at være så seriøs som de henvendelser man søger i sin annonce....

• #69   14. jun 2012 *I want a citty cat *

Jeg siger heller ikke at du siger det, mere at jeg synes det er lidt ærgerligt at det er den generelle holdning herinde. Det hedder jo "kattegalleri" ikke "opdrættergalleri".. Der skal være plads til alle herinde, om man har tavlekatte eller ej, og om man har fertile katte eller ej. Efter min mening.

Jeg støder også på annoncer med katte til salg uhensigtsmæssigt, men der er altså også mange der sælger dem som os opdrættere gør... Og som skrevet tidligere, er der opdrættere der ikke giver begge vacciner, registrere mm.
    Mener bare, at man skal holde ligt igen med at generelisere sådan, for mange bliver nok også skræmt væk fra "opdrætterverdnen" på den måde... (Jeg ved jeg selv var tæt på at blive skræmt væk sidste år - da jeg var helt nyopstartet).

• #70   14. jun 2012 Lotte

Jeg forstår udemærket hvad du mener, og er heller ikke uenig. Tonen tangerer bare ofte til nedladende reprimenter, hvor man måske burde råde og vejlede positivt i stedet for, hvis uerfarende skal tage det positivt til sig....

Kommentér på:
pris

Annonce