{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.155 visninger | Oprettet:

Menneskets moral / ondskab {{forumTopicSubject}}

En anden bruger skrev i en tråd,
"utroligt så mange missemødre der bliver kørt ned"

Dette gav mig lyst til at fortælle mine hitters triste historie.

For nemmere forståelse af denne beretning har jeg givet de implicerede navne.

Søndag :
Ringes jeg op af Karina fra Fredericia, hun fortæller fortvivlet om et kuld små killinger som hun har fundet i et skur, beliggende i den boligforening hun er lejer hos. De har på daværende tidspunkt skreget af sult i næsten 2 døgn.
Karina og en veninde havde holdt udkig efter moderen, men ikke set hende. Veninden var kommet hjem kl. 2 om natten og også på det tidspunkt havde killingerne skreget.
Jeg havde på daværende tidspunkt ikke mulighed for at køre til Fredericia og hun kunne ikke køre herop.
Jeg bad hende derfor om at skaffe noget kaffefløde og give killingerne noget at spise. Dog udtrykte jeg skepsis omkring det at de skulle have skreget i 2 døgn.
I en senere telefonsamtale fortæller Karina at missemor nu er fundet, liggen på vejen , påkørt, død.

Senere fik jeg fat i Mette ( en plejefamilie ) hun kunne hente killingerne og have dem til mandag. Mandag blev de leveret her,
Vægt ved aflevering.
1. 198 g
2. 189 g
3. 179 g
4. 174 g
5. 93 g

Killingerne nyser og har det ikke særlig godt. Men det lykkes at få dem til at spise lidt og der fodres hver anden time.

Mandag :
De nyser en del og kan ikke rigtig spise, men det lykkes at holde vægten. Der fodres hver 2.- 3. time.

Tirsdag :
Det går lidt bedre med killing 2-3 -4 -5. Men jeg forstår ikke hvad der kan være i vejen med dem.

Omkring kl. 18 ringer Mette, hun er blevet ringet op at Karina , som har oplyst at missemor er dukket op og at ejeren ville have sine killinger .
Så blev jeg "fandme" vred........ Bad Mette oplyse Karina om at hun kunne ringe hertil , hvilket hun selvfølgelig ikke gjorde. Istedet ringer Mette som havde skaffet tlf.nr. på missemors ejer, Lisa .

Og her starter så en rædselsberetning.

Jeg var i angrebsposition og lagde ud med at forklare "damen" at killingerne sikkert ikke kunne ligges til ved deres mor igen , da de nu lugter at hunden som har passet dem.
Jeg skælder ud over de løgne der var brugt for at få mig til at tage killingerne og siger ordret at jeg opfatter Karina som , kun at have to brikker at flytte rundt med og raser over løgnhistorierne om den døde missemor.
Lisa beslutter sig på det tidspunkt for at fortælle mig sandheden...........

Tirsdag i sidste uger føder missemor sine 5 killinger i nogle buske. Nogen af beboerne i boligforeningen bliver enige om at det ikke er der hun skal ligge med dem.
Et kærestepar, Grete og Søren, som har hver sin lejlighed, men opholder sig i hans, tager missemor og de små ind.
Grete og Søren bliver uvenner og Grete flytter hjem til sig selv. Søren smider derefter kat og killinger ud i et skur.
Viceværten raser, han vil IKKE have en ejerløs kat med killinger på boligforeningens område og han planlægger derfor bål, og vil der brænde de små.

Karina og veninden beslutter sig for at ville redde dem, de henvender sig til Kattens Værn som godt vil komme og hente den lille familie. Men Karina vil ikke at de sættes i et bur på et internat, derfor riger hun til mig og fortæller historien om den døde kattemor.
Missemor sætter de i en bil og kører hende langt væk.

Onsdag dukkede missemor så op hos Lisa, hun henvendte sig til Grete for at høre om de ikke manglede hende og hele historien oprulledes.

Missemor bliver nu hos Lisa mens hun fremlyses, findes hendes ejer ikke bliver hun neutraliseret .

Jeg sidder så her med svaret på hvad der sikkert er galt med de små, fra at have været inde i varmen de første dage , blev de sat ud i kulden, deres mor blev sikkert frustreret og lå derfor ikke hos dem hele tiden. så jeg håber nu at de kommer ovenpå uden at der tilstøder f.eks. lungebetændelse.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Menneskets moral / ondskab
  • #1   22. apr 2010 Alt dette kunne have været undgået havde katten været steriliseret.

Det er sørgeligt i 2010 at der stadig mangler ansvar og forståelse for kattevelfærd - jeg græmmes ...

• #2   22. apr 2010 Utrolig sørgelig historie og hold mund en grim situation du blev sat i.
    Jeg har desværre prøvet noget ligende, Here goes:
    Klokken 03 om natten bliver jeg ringet op af en bekendt. Hun har taget to killinger til sig og ved ikke hvordan hun skal passe dem. Hun har prøvet at give dem lidt mælk og sukkervand men hun er kommet i tanke om at de jo nok skal fodres tit og det kan hun ihvertfald IKKE da hun har to små børn og arbejde. Jeg bider alle de grimme ord jeg har på tungen i mig og suser afsted sydpå. Da jeg ser killinger får jeg et chok. De er bitte små, meget underernærede, kolde og deres øjne er ikke til at se selvom de har fået øjne. De har åbenbart ligget ude ved en børnehave og børnene har så gået og kastet sten på dem og moren har ikke været at se i hvertfald 2 dage.
    Jeg tager dem så med hjem, får varmet dem godt op og ligger dem til min diegivende missemor. De patter og liver en smule op. Turen om morgenen går til dyrlægen og han mener at vi skal give dem en chance, selvom jeg hellere vil have dem aflivet. De kommer af med det ene og det andet men reagere ikke som killinger plejer. De vrider deres hovede på en mærkelig måde og deres øjne bliver ikke at se selv med intens behandling. Om natten dør den ene lille killing, den skriger og er væk i næste øjeblik. Om morgenen er den anden begyndt at snotte, vil ikke spise og raller når den trækker vejret. Jeg kører til dyrlægen og får den aflivet med det samme.
    Men hold fast jeg var i en klemt situation, bekendten ringede hvert øjeblik for de killinger skulle altså bare overleve, for nu ville hun have dem når de var gamle nok og en dyrlæge der mente det modsatte af mig.
    Så jeg lærte på den hårde måde at man ikke skal rede alt og hvis jeg nogensinde kommer til at stå i samme situation ved jeg hvordan jeg skal handle.--

• #3   23. apr 2010 Natasja

Puha en oplevelse, din bekendt er lige den slags jeg frygter SÅ meget. De taget killinger til sig , fordi de er " åh så søde" men aner ikke en dyt om hvad de skal gøre med dem.

Desværre er det med killinger ved børnehaver og fritidshjem en meget skidt kombination , mange børn aner ikke hvordan man ikke behandler dyr.

Sidste år var der en plejefamilie på Sjælland som fik 2 killinger ind, fundet også i en børnehave , deres ben var brækkede.

• #4   23. apr 2010 Pyha :o/ Mit hjerte græder altid når jeg læser sådan noget! Godt for mennesker der prøver og ikke bare står og ingenting gør!!

Men Ansvarlighed kunne mange katteejer sgu godt lære.. Og så få man den kommentar om man har indekatte! Ja der tager man da ansvar! Flot af jer begge :O) Sådan ..

• #5   23. apr 2010 Hvor er dog forfærdeligt at nogen mennesker er sådan! Det er direkte skammeligt. Kan godt forstå at du blev vred.

Føj....

• #6   23. apr 2010 Sikke nogle øv historier:(. Hvor kan mennesker være egoistiske, og dumme:( Blev især dårlig over, at høre, at de havde skilt missemor og killingerne af med vilje og kørt missemor væk.. Det giver mig kvalme.

• #7   23. apr 2010 syntes godt nok ikke om folk lyver om det på den måde.
    Og slet ikk at de bevist skiller dyrende ad.

Min bonusdatter fandt sidste år en missemor med sine killinger oppe i en busk ved deres fritter.
    Jeg snakkede med personalet om det og de forklarede børnene at de skulle lade dem være. Og det gik heldigvis fint.
    Og de fik lov at være i fred for ungerne smiley

• #8   23. apr 2010 Ja jeg er godt nok også glad for at jeg aldrig har oplevet noget så grimt.. Folk havde godt nok fået en skideballe af anden verden det er da helt sikkert.

• #9   23. apr 2010 Ejjj Jeanette W, pyhhh det lyder grimt, hold da op de drenge må da ikke ha nogen skam i livet smiley

• #10   23. apr 2010 Kan godt forstå i forsøgte, der er for mange børn/unge idag der bare bruger dyret som sjov og leg, og tænker ikke over koncekvencerne ved deres handlinger.

Vi har i min bonusdatters klasse haft dyrenes dag et par gange, der laver de små projekter om deres kæledyr også må man tage dem med en eftermiddag sammen med os voksne også kan man komme og kigge på de andres dyr og de fortæller gladeligt om dem.
    Både om deres og hvordan dyret/dyrende generelt er.
    Syntes det er en ret god måde at lærer børnene om ansvar over for dyr og deres medmennesker.

Kommentér på:
Menneskets moral / ondskab

Annonce