jeg er officielt rystet over reg. opdr {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige læst noget der i den grad chokerer mig…
Jeg har meget svært ved at formulere dette indlæg, da jeg for det første blev noget chokeret og for det andet blev helt forundret (og ikke mindst tabte fatningen)
Jeg opdrætter med hjerte og sjæl, derfor stiller jeg mig i den grad undrende, når andre opdrættere tænker med albuen.
Vi opdrættere får ofte på puklen over vores lange forklaringer om kattes trivsel, kastration, ude inde debatterne og hvad der ellers hører sig et opdræt til.
Jeg er efterhånden begyndt at forstå, hvorfor vi får på puklen, for der er da virkelig opdrættere, der kun tænker på deres egen pengepung, samt lyver og bedrager alle andre, for at få tingene til at lyde mere ”fancy” ja hvad ved jeg….
De opdrættere der spolerer alt hvad der omhandler etik og moral, kærlighed for dyrene samt ærlighed overfor BÅDE opdrættere og købere.
Jeg græmmes over at kaldes kollega med disse skruppelløse opdrættere.
En ting er at nogle opdrættere har en rimelig lemfældig omgang med sandheden, men når det er på bekostning af katte, med hensyn til stabilitet og ro, så bliver jeg sq helt og aldeles blåviolet over hele kroppen af arrigskab…
Normalt plejer jeg ikke at være naiv, men jeg må se i brillen, at den naive del i mit sind har fået overtaget.
Jeg troede på denne pågældende opdrætter, da ordene der kom fra opdrætteren virkede så oprigtige, men jeg skal da lige love for at jeg er blevet taget godt og grundigt ved næsen.
Jeg har en sang i hovedet lige nu og jeg må sige at den er meget rammende. Omkvædet synges af et barn, som denne opdrætter åbenbart er, og selve ordene er så præcise og rammende
”Det er løgn løgn løgn og latin – det du siger”
Jeg beklager det lange indlæg, men jeg skulle bare lige have luft.
en opdrætters storhed og moral måles på den måde dyrene behandles
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Vil høre om jeg (privat) må få en forklaring på hvad der sådan har rystet dig?
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Ja jeg er vred.. Jeg er usansynligt skuffet og meget mere.
En ting ved jeg dog med sikkerhed og det er at jeg ALDRIG nogensinde vil opdrætte med samme moral (host host) som pågældende...
Men mest af alt er jeg skuffet over den holdning der lægges for dagen.
Der er egentligt ikke noget at sige til, at mange opfatter opdrættere som de gør (og her mener jeg ikke positivt)
Undskyld hvis jeg virker meget usammenhængende, men jeg skal lige falde en lille smule ned igen...
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 299
aug 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 75 Svar: 532
Jeg syntes at du har været sååå meget igennem og nu har du oplevet noget andet ikke særlig rart
Nu må det da snart holde.
Jeg håber du har lyst til at informere hvis det er noget som vi kan tage højde for her, det er altid rart at være lidt på forkandt med nogle ting, og her er det rart at vi kan bruge hinanden så vi evt. ikke begår de samme fejl.
Sender lige nogle rigtig gode tanker din vej.
Knus Betina
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Uanset hvordan vi gebærder os, hvordan vi driver vores opdræt og uanset vores forsøg på at promovere registreret opdræt, vil der altid være brodne kar, det kan simpelthen ikke undgås. Det eneste man så skal huske på, er at vi jo ikke alle bliver skåret over een kam. Kun uvidende mennesker kan finde på den slags.
Et klogt hoved herinde,sagde en gang til mig at man kunne sammenligne det med bilforhandlere. Selv om man ved at klaphatten henne på hjørnet er en bedragers, om sælger sminkede lig, ja så ved man også, at det ikke er alle bilforhandlere der er sådan
Nej man kan ikke sammenligne levende dyr med biler, det var mere metaforen jeg gik efter.
Jeg ved jo hvem den opdrætter er, som du er så vred på og som jeg også har skrevet til dig privat, ja så kan det ikke betale sig at miste sin nattesøvn over vedkommende.
okt 2006
En ting er mine holdninger om denne opdrætter, men jeg kan og vil ikke skrive hvem det er. Det er jo udhængning (også selvom det er via PB) og det vil jeg altså ikke...
dec 2004
Jeg er så bare slet ikke i tvivl om, hvem det er der får dit sind i kog, pga. de seneste dages debat.
Så bare rolig søde, du skal IKKE beskyldes for at hænge nogen ud.
okt 2006
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
Ingen hænger dig ud (ja jeg gør ihvertfald ikke).
Smæk røven i sofaen, drik et glas vin og skid højt og flot på den her "opdrætter"
Kram herfra
dec 2004
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
Jeg synes nu ikke det er et langt indlæg...
Jeg vil sige ligesom Lone, Du er ikke den jeg vil kalde for at hænge nogen ud...
Det gør du jo ikke...Jeg ved ikke hvem eller hvad du hentyder til...
Jeg vil også her ønsker dig og din søster Stort Tillykke med de 19 år og et par dage
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
I tager det som et angreb personligt på jer, når sådan noget skrives. Og det er det jo ikke. Landet har sååå mange andre opdrættere end lige jer herinde.
Så håber på større forståelse næste gang Der er en opdrætter debat.
jan 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 3 Emner: 56 Svar: 414
Kh. MIe
okt 2006
Krich - på mig lyder det som om du bare har fået en god undskyldning for at være endnu mere negativ overfor opdrættere, men hvis du vil opnå mere forståelse, så er du også nødt til at vise lidt forståelse for vi opdrættere. Kan ikke sige det anderledes.
Dette er ikke en tråd for indviede. Jeg læste noget jeg ikke synes er i orden.
Det er egentligt noget jeg har læst og set gennem de sidste år, så dette var bare kulminationen på dette.
Min store håb og ønske er, at alle der ønsker at opdrætte - bare I dog ville sætte Jer mere ind i opdræt end bare kører løs med katte og kuld......
jeg er officielt rystet over reg. opdr