540 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Krise i kattefamilien..!! Krise i kattefamilien..!!

Hej allesammen, jeg har virkelig brug for nogle af Jeres katte erfaringer..!! Jeg har to katte, en hunkat Miv og så hendes hankilling Fenris på snart 5 måneder. De kommer rigtig godt ud af det med hinanden, og nyder virkelig hinanden selskab.

Men her kommer problemet så: Jeg var til dyrelæge i dag, får at få hankatten kastreret, og da jeg så kommer hjem fra dyrelægen, væser Miv af Fenris, og ender med at angribe ham, og han er stadig slemt påvirket af narkosen, og bliver selvfølgelig enormt skræmt. Jeg tager derefter Miv ind i et andet rum, og lader hende blive der til Fenris er blevet mere frisk. Da jeg tager hende ud igen efter et par timer, reagere hun på samme måde, hvor hun væser og knurre af ham, og
prøver at angribe ham...!

Jeg ved slet ikk hvad jeg skal gøre, for de har altid holdt utrolig meget af hinanden!
Hvorfor opføre hun sig pludselig sådan? Og hvad skal jeg gøre, for at de kan sammen igen?
Jeg elsker begge mine missere utrolig højt, og håber virkelig at der er nogle der kan hjælpe. Det er hjerteskærende at de lige pludselig ikke kan sammen længere..:'(

Med venlig hilsen Tanja

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krise i kattefamilien..!!
  • #1   9. feb 2010 Hej Tanja. Jeg tror det er meget typisk at kat no.2 ter sig sådan når man kommer hjem fra dyrelægen (har selv to katte der har ageret på den måde over for den anden kat, når vi er kommet hjem fra dr. dyr). Jeg kan forestille mig at det er fordi Fenris dufter af fremmed sted, og ikke er som han plejer. Prøv at give det nogel dage til Fenris dufter af jer igen og nakosen er dampet af og han igen er oplagt til leg (det plejer jeg, og der har ikke været noget før næste gang vi tager katten med til dr. dyr)

Hels og lykke :o)

• #2   9. feb 2010 han lugter ikke som han plager at gøre og der for kan det være at mor mis tror at det er en fremme kat tror det vil gå over når han for jeres dyft igen
    han har jo været ved dyrlægen og der er der jo en masse andre dyfte som sikkert sidder på ham plus han har været bedøvet mener at de få en andrelese lygt når de har været i bedøvelse

er ikke sikker i min sag så andre katte mennesker må lige komme på bane også :o)

• #3   9. feb 2010 Okay, rart at høre at der også er andre der har prøvet det. Han har ligget med "deres tæppe" som dufter meget af dem, og os, hele eftermiddagen og bedøvelsen er næsten aftaget, men bare synet af ham gør hende gal lige nu. Det kom virkelig bare bag på mig at hun ville reagere sådan, men det lyder logisk at det er fordi han lugter og opføre sig anderledes. Men undre mig stadig over hvorfor synet af ham, gør hende gal/bange....

• #4   9. feb 2010 Ulla P- Hedder det ikke feliway???

• #5   9. feb 2010 Tanja N- Har lige læst lidt i min "holy cat bibel", og der står at det ER pga lugten, og han opføre sig anderledes pga bedøvelsen. Giv tid giv tid..det skal nok fortage sig. Lad ham ligge i noget der dufter af Miv, og pas på Miv ikke får for mange "dårlige" oplevleser mens han lugter og ter sig anderledes. Hold dem adskildt til han er oven på igen :o)

• #6   9. feb 2010 Tak, det vil jeg gøre så, og mange tak fordi I ville uddele lidt af Jeres katte erfaringer..:) Jeg er mere rolig nu..:) Håber det er overstået i morgen så.

• #7   9. feb 2010 Okay jeg flytter Fenris ind i en rum for ham selv med det samme så..! De skulle helst blive lige så glade før hinanden igen, som de var før...

Kommentér på:
Krise i kattefamilien..!!

Annonce