{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.879 visninger | Oprettet:

Guide til nødhjælpskasse... {{forumTopicSubject}}

Ja, i går havde jeg en af de grimme oplevelser, der desværre følger med at bo på landet.

Jeg fandt en af vores "vilde" udendørskillinger liggende døden nær ude i vores gamle ko-stald. Tog den straks ind og gjorde alt hvad jeg kunne. Den virkede til at være en fighter og så afsted til dyrlæge.

Men på trods af den kom sig så meget hos dyrlægen at den spiste lidt, så døde den alligevel i løbet af natten.

Hvad har i af "nødhjælps-kasser" hjemme hos jer, til akut syge katte / killinger?

Jeg vil jo gerne omend ikke være endnu bedre forberedt, hvis jeg igen skulle finde en nødlidende kat herhjemme.

Er der nogle specielle huspræparater, der er ekstra gode at bruge? Ja, hvad indeholder jeres nødhjælpskasse? Bare nævn alt da jeg jo sikkert også bare har været heldig indtil videre ikke at opleve moderløse killinger...men hvem ved. Jeg vil gerne være forberedt på det hele fremover...

På forhånd tak

Knus og kram fra en meget græde-træt "katte-pige"

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Guide til nødhjælpskasse...
  • #1   12. jan 2010 Jeg har en "falckkasse" til hund og kat, med forbindinger osv, (faktisk lidt som en alm. falckkasse) men direkte medicin osv har jeg ikke.. Jeg vil ikke medicere på mine dyr uden dyrlægen har været inden over og godkende det først smiley

• #2   12. jan 2010 jeg har ikke rigtigt så meget, ja jeg har faktisk ikke rigtig noget andet end zoolac (til tyndmave) og en dåse torskerogn hvis han nu ikke ville spise andet.

så jeg følger lige med og ser hvad der skal være en sådan en kasse.

• #3   12. jan 2010 den minder lidt om den her, men er fra et andet sted

(link fjernet)

• #4   12. jan 2010 Nej, jeg snakker nu heller absolut ikke om medicin. Det skal man da 100% naturligvis ikke selv rende rundt og bruge.

Jeg efterlyser bare gode opskrifter på ingredienser til opløsninger/væsker til en dehydreret eller underkølet kat, gode fif til behandling af tynd mave, om nogle ting er bedre end andre til sårbehandling, hvad man skal have hjemme der en dag ligger forældreløse killinger osv osv...

Absolut ikke receptpligtig medicin.

Har f.eks bare hørt at det ikke er helt ligemeget, hvilken blanding man laver til når de for eksempel skal til kræfter igen fordi de ik har spist i længe og lign...

• #5   13. jan 2010 smertestillende til en kat kan jeg da slet ikke se hvorfor nogen skulle komme i tanke om at give deres dyr. Om det så er en hest eller en kat...hold da fast... smiley Det håber jeg da virkelig ikke der er nogen, der finder på... *gisp*

Men ja, jeg har en varmepude allerede og ved man skal give dem en lun blanding "sød" vand for at få maven i gang og så ellers til dyrlæge. A38 kan man også give til heste med tynd mave, så har kattene lidt (og jeg har det hjemme), så får de det også.

Øjenrens til dyr har jeg også hjemme (så også tjek her) *S*

Og jeg ville altid tage dyrene til dyrlæge. Men her snakke jeg mest om ting man kan gøre her og nu (akut) INDEN dyrlægen. Nogle småting kan man jo også med nok erfaring klare uden dyre dyrlæger, men jeg ville andre spare dyrlægen væk, hvis det var noget der krævede behandling.

• #6   13. jan 2010 Jeg har sterilt saltvand købt hos dyrlægen, pipetter og engangssprøjter. -også en stor 50ml. Så har jeg elektrolytpulver, købes i håndkøb både på apotek eller hos dyrlægen.
    og så har jeg også noget øjensalve.

Hvis jeg har en kat som ikke vil spise, kan jeg holde den igang med Hills A/D opblødt i kogt koldt vand med elektrolytter i. Men sådan en kat skal til dyrlægen. (Derfor den store 50 ml. sprøjte).
    Hvis den er dehydreret, kan man også give kogt koldt vand med elektrolytter, men igen, den skal til dyrlægen, men det er fint at give indtil den skal afsted.
    Jeg har så også et par bodystockings købt hos dyrlægen, fordi jeg kommer hjem med killinger som er neutraliseret, og hunkattene kan nogengange have brug for at få en på.

Kommentér på:
Guide til nødhjælpskasse...

Annonce