{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.311 visninger | Oprettet:

HJÆLP husdyr ikke tilladt {{forumTopicSubject}}

Hej
min kæreste og jeg skal flytte i en anden lejlighed.
Det er bare meget svært at finde et sted hvor nala kan komme med og jeg vil ikke af med hende..

Nogen siger vi bare skal tage hende med alligevel når hun alligevel er en indekat men jeg kan bare ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal gøre....

Håber i kan hjælpe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP husdyr ikke tilladt
  • #1   17. nov 2009 Øv det er en trist situation at stå i.
    Tror ikke bare du skal tage hende med,for der vist noget med at bliver det opdaget kan man blive smidt ud af lejligheden.
    Håber på det bedste for jer..

• #2   17. nov 2009 jeg bor et sted hvor man ikke må ha husdyr, kommer der en klage er det ikke min kat men en jeg passer for venner/familie som er i fængsel, under ombygning, forfremmet til udlandet og katten skal lige igennem vacsinerne og karentenen før den flytter med, sodat udsendt til...
    der er mange gode løjne.
    men aliere dig med en ven som skal forestille at være dens rigtig i tilfælde af udlejer står og ville ha beviser...

• #3   17. nov 2009 Ja det er rigtigt men den vil jo så blive ved med at være der og hvis de så kommer igen er man jo lidt på den

• #4   17. nov 2009 jeg vil også sige at du ska ringe og snakke med dem om det kan lade sig gøre eller ej..
    personligt selv ville jeg vente til jeg fik en anden hvor jeg måtte have mine dyr med

• #5   17. nov 2009 I har anskaffet katten i år, så jeg går ud fra at det kommer bag på jer at I skal flytte?... Haster flytningen meget? Hvis ej, så kan I nå at oprette annoncer på fx boligportal og i lokalaviser, hvor I søger bolig med tilladelse til kat.
    Hvis I bliver nødt til at flytte i lejlighed uden husdyrtilladelse må I satse på, at ingen klager over katten. Hvis katten er neutraliseret, så laver den næppe larm.lugt og ballade, så medmindre naboer er emsige, så accepterer de nok katten (men sikker kan man jo aldrig være).

Og så er det forresten en god ide at melde sig ind i forskellige boligforeninger der har boliger med husdyrtilladelse - det giver da muligheder engang ude i fremtiden.

• #6   18. nov 2009 Hos nogle udlejere kan man selvom der str husdyr forbudt, spørge om man må få en dispensation til at have den kat man har, og når den så dør så må man ikke få flere (og man må i mellemtiden ikke anskaffe sig flere)

• #7   18. nov 2009 Havde nøjagtig samme problem for et par mrd siden.
    Vi ledte og ledte og ledte og ledte.

Vi må egentlig heller ikke have husdyr hvor vi bor nu, men vi forklarede vores udlejer at de aldrig har ødelagt noget og er renlige. Og så skrev vi under på at hvis noget blev ødelagt af kattene skulle vi selv erstatte det smiley hvilket er fair nok.
    Selvfølgelig, hvis folk klager over dem, skal de væk. Men nu er vi heldigvis så heldige at vi har fundet ud af at både nabo, underbo og overbo har hunde og katte smiley
    - Håber I finder noget ..

• #8   18. nov 2009 Tanja og Einnaj - At få dispensation/tilladelse på forhånd vil selvfølgelig være bedst, men hvis man så får afslag og vælger at flytte ind alligevel, så har man jo ligesom "afsløret" sig på forhånd.

Nadia - Kan godt forstå I er nervøse. Fornuftigt at søge videre til et sted med kattetilladelse. Har I meldt jer ind i nogle boligforeninger med husdyrtilladelse? (ellers gør det)

• #9   18. nov 2009 Tinka D - Så lader man være med at flytte ind.. Jeg har ikke oplevet det er svært at få kat med, det er værre når man prøver at få en hund med

• #10   18. nov 2009 Tinka D
    Man kan jo sige at jeg har tilladelse fra min udlejer, men hvis der kommer klager fra naboerne, skal kattene ud.

• #11   18. nov 2009 Hej
    Må indrømme jeg selv har boet med mine katte i en lejlighed uden tilladelse . Men jeg var selvfølgelig også indstillet op at blive smidt ud hvis det blev opdaget (hvilket det ikke gjorde) men der var pænt besværligt når så udlejer kom forbi da vi havde sagt lejligheden op , for at vise lejligheden frem for mulige lejere , det skal man også lige være indstillet på. Men hellere blive smidt ud end at undvære misserne !

Jeg gjorde det fordi jeg vidste det var midlertidigt . Vist du har planer om at skulle bo der i mange år, så ville jeg nok finde en anden lejlighed - det er temmelig besærligt af holde dem skjult .

Håber du finder ud af det smiley

• #12   19. nov 2009 Tanja **Jeg har ikke oplevet det er svært at få kat med**
    Det kan nu godt være svært at finde en bolig med kattetilladelse. Og hvis man skal have tilladelse til to katte, så bliver det faktisk meget svært at finde en lejebolig.

Einnaj **Man kan jo sige at jeg har tilladelse fra min udlejer, men hvis der kommer klager fra naboerne, skal kattene ud.**
    Sådan er det vist alle steder - også i boligforeninger der har har husdyr tilladt. Men der er jo også den mulighed at man flytter med kattene, hvis naboer klager.
    Forresten også lidt sjovt, at I skal skrive under på, at I skal erstatte de skader som kattene evt. forvolder. Skader skal altid erstattes, hvad enten det er en selv, ens gæster, børn eller dyr, der har lavet skaderne.

• #13   19. nov 2009 Tinka D - Som jeg skriver har jeg ikke oplevet det er svært, måske fordi jeg mest har kigget hos private udlejere?

Det er kun et sted jeg oplevede at de sgade nej, og derforstår jeg dem udemærket godt.. Forrige lejer havde haft 2 katte gående i soveværelset, hvor tapetet var total kradset op fra gulv til loft.. hvordan det lykkes for kattene at gøre det aner jeg ikke, men efter sådan en lejer kan jeg udemærket forstå at de ikke vil have andre ind

Kommentér på:
HJÆLP husdyr ikke tilladt

Annonce