{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.479 visninger | Oprettet:

Udstationeret kat er væk. Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Hej alle..

Jeg er simpelthen havnet i den værst tænkelige situation overhovedet!

For 3 en halv måned siden døde min far, og min mor og jeg stod pludselig i den dybt tragiske situation, at vi, oven i at have mistet et dybt elsket familiemedlem, samtidigt også måtte forlade vores store, nybyggede hus.
Vi endte derfor i al hast, for at komme væk fra de tragiske omgivelser, i en lejet lejlighed i Århus - hvor husdyr ikke er tilladt!!

Dette - kombineret med vores to dejlige Ragdoll katte - kunne ikke fungere, så de flyttede ud til vores nære familie-ven, da vi flyttede ind i lejligheden for en månedstid siden.
Selvom jeg var meget imod hele idéen om at sende mine elskede katte hjemmefra i en midlertidig periode på op til et år eller to, indtil vi følelsesmæssigt var kommet videre i vores nye tilværelse, kunne jeg mærke på min mor, at det var den bedste løsning for hende. Hvad gør man i et sådant dilemma?! Jeg valgte mor frem for katte, da jeg regnede med, at vores katte-løsning ville være okay.

MEN!... Det har desværre vist sig ikke at være helt så glansbilledligt, og mine katte trives faktisk rigtig dårligt. Var ude for at besøge dem i sidste weekend, og der er intet værre end at se tristhed i sit kæledyrs øjne! Vores familie-ven har nemlig en hysterisk lille hund, der er hyper det meste af tiden. Nu har det resulteret i at den ene af mine katte, som er meget reserveret og meget stærkt knyttet til mig, er stukket af og ikke er blevet set siden onsdag aften. Jeg er simpelthen ude af mig selv af bekymring, og hvis det ikke var fordi min uge er spækket med gymnasie-eksaminer, ville jeg ikke tøve et sekund med at tage derop og sætte den helt store efterlysning igang.

Min forespørgsel lyder derfor: Hvad skal jeg gøre?? Hvad KAN jeg gøre?
Og er der nogen, der kunne være interesseret i at passe mine elskede katte og give dem et godt hjem i en midlertidig periode mod betaling??

Er godt klar over, at det er en vanvittig besked, jeg her uploader, men jeg aner simpelthen ikke mine levende råd til hvad jeg skal gøre, jeg kan bare ikke holde ud at se den måde mine katte trives på nu.

Mistede min far for knap 4 måneder siden, men jeg ville simpelthen ikke kunne bære også at miste mine skattebasser oveni....
Alle råd er meget velkomne!

Mange kærlige hilsner
Isabella - fortvivlet kattemor
(Begge kattene er oprettet herinde)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstationeret kat er væk. Hjælp!
  • #1   9. jun 2009 Kære Isabella
    Åh nej, sikke da en ulykkelig situation smiley Kan bestemt godt forstå du er sønderknust.
    Jeg kan desværre ikke hjælpe, hvor gerne jeg end ville, men håber, at du finder et pålideligt kattekærligt feriehjem til kattene. Først skal den ene kat jo findes, og selv om du er ked, travl og stresset er du nødt til snarest at efterlyse katten.

Jeg genposter lige ideer til efterlysning her:
    -------------------------------------------------------
    HVIS DIN KAT LØBER VÆK

Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)

Lad om muligt et vindue stå åbent.

Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.

Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.

Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.

Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.

Efterlysningsannonce i lokalavisen

Sæt efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og hold også øje med fremlysninger.

Og efterlys på diverse kattefora.

Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
    Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister. Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).

Hold øje med fremlysninger i aviser, på nettet og opslag i lokalområdet.
    --------------------------------------------

Hvilket område er katten løbet væk fra? (så vi ved hvor vi skal holde øje)

• #3   9. jun 2009 Åh ha.. Tusind tak for jeres tilbagemeldinger. Rigtig dejligt med nogle tips til efterlysning!
    Hun bliver 9 år til september og har kun én eneste gang sovet udendørs før; i december måned, hvor hun var væk i to nætter.
    Derfor er jeg ved at gå ud af mit gode skind over, at det i morgen er en uge siden hun sidst er set!
    Skal jeg frygte det værste eller kan en kat godt finde på at stikke af på den måde for første gang i 9 år - og kan hun finde på at komme tilbage af sig selv?
    Sætter straks annoncer op på hjemmesiderne, der blev nævnt, og så må jeg tage op og hænge efterlysningsoplslag op i området på fredag, når denne uges sidste eksamen er overstået.

Hun er forsvundet fra Rostved på Djursland.. smiley

Rikke S: Hold da op, hvor en dejlig meddelelse at få! Jeg troede næsten at alt håb var ude, for at finde en katte-passer, men så dukker du op! smiley
    Du bliver helt sikkert ikke glemt.. Om ikke andet, så for dit varmhjertede tilbud.
    Hvis jeg blot kan gå med tanken om at mine katte ikke skal blive boende med "hund i halen" det næste år eller to og altså kun skal "holde ud" en måneds tid eller to endnu, ville jeg også kunne ånde lettet op!
    Jeg ser lige hvad der sker herinde, og om der evt. er nogen med lidt nærmere geografiske relationer til Århus, der melder sig.
    Men endnu engang: tusind tak! smiley

• #4   9. jun 2009 Isabella - lav et efterlysningsopslag her på KG.

Hvis katten ikke kan lide at være der, hvor hun bliver passet, så er det desværre ikke sikkert at hun selv kommer hjem.
    Hvis nogen finder hende, er de forhåbentlig så venlige at fremlyse eller indlevere hende til et dyrehospital eller Kattehjem/dyreinternat i nærheden.
    Kan du ikke få familiemedlemmet til at hænge efterlysningssedler op?

Måske er det værd at overveje et nyt godt hjem (der forinden ses grundigt efter i sømmene) og hvor du kan besøge kattene. Men først skal katten jo findes. Jeg krydser fingre for at hun bliver fundet i god behold, og at der så melder sig en god løsning med pasning, nyt hjem, ny bolig, dispensation til kattehold i lejligheden eller hvad der nu kan hjælpe.

Jeg håber sådan på, at det hele ender godt.

• #7   9. jun 2009 Tinka D:
    Åh, ja, god idé. Det gør jeg i morgen, når dette emne ikke længere er synligt på forum forsiden. Suk. Det er forfærdeligt sørgeligt det hele, og lige nu er det vigtigste for mig, at kattene har det godt - men jeg kunne dog aldrig drømme om helt og aldeles at finde et helt nyt hjem til dem. Der er bare for mange familiemedlemmer, der bliver mistet på en gang så. Uha, nej.... Jeg tager til Rostved og efterlyser min lille pige hele fredag, ser det ud til.. Skal nok komme med opdates herinde, men jeg håber virkelig også, at alt går godt... Åh ha...

Rikke S:
    Du er simpelthen min redningskvinde, so far.. Sætter så stor pris på din "gæstfrihed" i forhold til kattene. Har accepteret din venneansøgning, og du må endelig skrive, når jeres flytning er ved at være på plads med jeres katte! Endnu engang tusind tak..

Amigo:
    Jeg har også undersøgt annoncen på dyrenes beskyttelse, men da jeg kom til "fundet i: amagerbrogade" måtte jeg desværre opgive håbet:(
    Tak for oplysningen, ellers.. Hvis du hører om en "Birma" fra Djursland må du til gengæld meget gerne sige til!

• #9   10. jun 2009 Rikke S:

Den aller bedste måde at sammenføre katte på er faktisk, hvis man har mulighed for at gøre det på "neutral" grund for alle kattene, så ingen af dem har fået territorie-følelser.
    Så hvis du vil passe Isabellas katte, er det bedst, de kommer samtidig med, du flytter.

Skal nok krydse fingre!

• #10   10. jun 2009 Øv for en træls situation smiley

Er du med i Ragdollgruppen? Måske der er nogle tættere på med andre dollere der kan hjælpe?
    http://www.kattegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=291

• #11   10. jun 2009 Fandt denne annonce:
    http://www.dyrenettet.dk/Annoncearter.asp?art=3&type=annoncer

Se under "Andet" - den sidste (af tre) annoncer.

• #12   10. jun 2009 Og denne herinde fra:
    http://www.kattegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=11545

• #13   10. jun 2009 <b>Hejsa. hvor i århus er i bosat.
    - Jeg har desværre ikke mulighed for at passe dine katte selvom jeg rigtig gerne ville, men har allerede 3 katte hvor man må have 2. og tør ikke ressikere at blive smidt ud.
    - Men hvis det er kan jeg spørge nogle venner (Som jeg stoler på)

• #14   10. jun 2009 d var dog også den værste tænklige situation at havne i :S
    Var jeg dig så ville jeg som du også selv siger prøve at finde et andet midlertidigt hjem til kattene, tror der er mange der godt vil tage sig af et par ekstra katte for en periode, især hvis du selv betaler udgifterne.

• #15   10. jun 2009 Hvor er det dog dejligt at komme herind og se så meget respons og søde tanker:)
    Har netop smækket en gruppe-ansøgning afsted til Ragdoll'erne og så må jeg se om der er nogle, der kunne tænke sig et par ekstra i en periode.
    Lige nu er jeg dog mest bekymret for Cirkeline:( Hun er stadig ikke set, og passeren har angiveligt spurgt naboer og ledt i området - uden held.. Åh ha:'(

Mega:
    Tusind tak, den første annonce kunne bestemt være interessant, har gemt linket. Mit største ønkse ville dog være at finde en lidt mere "kærligheds-orienteret"-familie frem for en "forretning", men det kunne sagtens blive aktuelt.. Kender du til nogen, der har fået katte passet der?

Sesse:
    Vi bor simpelthen inde midt i det hele på en af de små gågader:) Så det er temmelig centralt i forhold til at skulle besøge hvilket som helst sted i Århus - og du må meget gerne høre dine venner. Tak for hjælpen og den venlige indsats:)

• #16   10. jun 2009 jeg tænker også om katten ikke prøver at finde hjem til der hvor den havde det godt og trygt.

Åh hvor er jeg ked på dine vegne, det er bare den værst tænkelige situation at stå i.
    Krydser alt hvad der kan krydses for at i finder hende igen.

• #17   10. jun 2009 Vi boede i Løgten, Skødstrup, som ligger ca. 17 km fra Rostved, hvor de er blevet flyttet til.
    Hun er som sagt ikke vant til at orientere sig og færdes udendørs, så kan hun overhovedet finde ud af at lave sådan et trcik? Hun er aldrig stukket af på denne måde og har kun sovet udendørs én gang tidligere i hele sit liv!... smiley
    Hvilke faktorer kan spille ind, når en kat er væk i en hel uge? Er det normalt? Er der mulighed for at hun "bare hygger sig"? Eller er det tegn på forfærdelige ting?.....

• #18   10. jun 2009 Prøv at hænge efterlysninger op i det område hvor hun er levet væk, og sæt evt. en dusør på når d er sådan en racekat. nogle folk kan desværre ikke kende forskel på hvad der er "dit og mit", især ikk når d drejer sig om racekatte :S

Håber du finder din skønne kat.

• #19   10. jun 2009 <b>Okay. Hvis i er intereseret i at flytte derfra så prøv og hold øje på www.boligportal.dk
    der er f.eks en lige nu lige ved tranbjerg, hvor man kan leje en lejlighed med 4 værelser på en gård. hvor det lyder til at man må have dyr..

- Ved self ikke om i er glade for at bo der hvor i bor nu. men sådan som jeg kan forstå på dig er det bare et midlertidig sted

Kommentér på:
Udstationeret kat er væk. Hjælp!

Annonce