{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.516 visninger | Oprettet:

AKUT HJÆLP! {{forumTopicSubject}}

Hej (:

Vi har en lidt akut situation smiley

Min bror og hans kæreste, var sat til at passe en vens 2 vidunderlige katte indtil han fandt et nyt permanent hjem til ham og kattene (:

MEN så er der kommet en dame i vejen, som han skal flytte sammen med og den lejlighed de nu skal flytte i, er der ikke husdyr tilladelse.

OG de skulle KUN passe de 2 katte.
Han har nu sagt at de bare skal finde et godt hjem til dem og han siger han også prøver.

De har så valgt at beholde den ene af dem.

Men vi mangler et hjem til den anden kat,
Han hedder Sonny, er 5 år gammel og er kastreret.

http://www.dba.dk/sonny-graa-udgave-af-garfi/id-1004658863/
Her kan i se og læse noget mere om ham smiley

Hvis ikke der findes et godt hjem, bliver han desværre aflivet, for min bror og hans kæreste kan ikke have ham for han kan ikke med alle deres andre dyr smiley

Vi er ikke til at dyr skal aflives, men der er ingen anden udvej, for ejeren af katten, vil ikke have ham!
Det er ham der skal skældes ud, for han er skyld i at det måske ender sådan smiley

Han er virkelig en dejlig kat smiley
Ved godt jeg kan lave en annonce på ham, men har akut brug for et nyt hjem til ham, så sig det endelig videre og del annoncen fra DBA på jeres facebook og andre sociale medier, for den kat er noget for sig selv - en vidunderlig kat smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AKUT HJÆLP!
  • #1   26. nov 2013 Tak Sussi smiley hvis nogen skulle have spørgsmål er det mig og min kæreste der har Sonny nu, det en meget uheldig måde han er blevet "tørret" af på os! Og er meget gal, vi ønskede jo blot at hjælpe så han kunne beholde sine katte for de har begge lidt år på bagen så det jo ikke nemt at finde nyt hjem. Det er så træls en situation vi er blevet sat i!

• #2   26. nov 2013 Annoncen er lavet da der var lange udsigter til en lejlighed til ejer troede vi. Men nu har han så åbenbart fundet en lejlighed! Men uden tilladelse til dyr og kan nu se at han aldrig har ønsket kattene igen smiley

• Nitro
    Nitro Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 2
    #3   26. nov 2013 Om jeg kan begribe at folk kan behandle deres dyr sådan tænk ikke at have mere interesse i sine dyr end at man snildt kan vende dem rygge smiley føj altså, det kunne jeg ski aldrig drømme om.. og super trist for jer der så bare står med l****n og skal finde et nyt hjem eller aflive en ellers sund og rask kat smiley ..

Hvis bare Nitro var katte selskabelig havde der været et hjem her, men han kan ikke tolerere andre katte end ham selv smiley .. men holder lige øjne og øre åbne hvis nu jeg skulle høre noget..

• #4   26. nov 2013 Jeg er også utroligt ked af at være havnet i denne situation, jeg gør det aldrig igen medmindre der er en kontrakt! Sonny kan heller ikke rigtig med andre dyr, han skal ud i et hjem hvor han er i centrum og det bliver jo nok svært smiley jeg ville aldrig nogensinde opgive mine dyr sådan! Jeg fik bange anelser da han slet ikke er kommet og besøgt sine katte og jeg har skrevet han kunne komme og se dem ligeså tit han ville smiley ikke en eneste gang har han været forbi, han har ellers bil og det hele men alt drejer sig om den nye kæreste! Han opfører sig som en teenager og er altså tæt på 30!

• #5   26. nov 2013 Og det eneste der var med til dem var 2 bakker, transportkasse, skåle og foder. Ikke noget at kradse i, ingen godbidder intet legetøj smiley heldigvis har jeg ekstra af alt så de har lånt lidt af mine ilderes ting smiley

• Nitro
    Nitro Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 2
    #6   26. nov 2013 Det er ikke til at forstå ja jeg er selv ramt det ømme punkt 30 smiley hvis jeg var nød til at få Nitro passet ville jeg komme hele tiden kan ikke undvære den lille skid smiley

Har da også selv måtte flytte et par gange også en gang til et sted jeg ikke måtte have dyr var tvunget til at finde noget hurtigt men nitro fulgte med.. nu bor vi heldigvis et permanent sted vi selv ejer altså mig og Nitro.. og en kæreste må jo bare finde sig i at han var her først..

Men sådan er det jo med de fleste kærlighed gør dem blinde og kulleret i hoved..

Man kan sige når han ikke har det mindste interesse i dem er det nok også bedre at de får nyt hjem ...

• #7   26. nov 2013 Ja Jeg ville også besøge mine dyr konstant. Og i mit hovede handler det jo om hvad man er villig til og hvordan man prioriterer. Jeg er selv flyttet 4 gange på halvandet år men har på intet tidspunkt gået tanken at skille mig af med dyrene! Jeg har hele tiden kæmpet for at finde et sted og bo hvor de måtte være og det er lykkedes hver gang. Fandt jeg en kæreste der ikke kunne acceptere mine dyr jamen så var det bare farvel og tak til ham. Heldigvis elsker både jeg og mine kæreste dyr så vi har aldrig været i tvivl om at vi bare skulle finde et sted hvor vi måtte have dyrene smiley

• #8   26. nov 2013 Jeg vil undlade at skrive, hvad jeg mener om kattenes ejer, for mon ikke, kæresten har været inde i billedet fra starten, og hvorfor skulle han i det hele taget flytte? smiley
    Men jeg ville trods vanskeligheder med de andre dyr beholde begge kattene og give det en chance for, at det ændrer sig, når hankastraten er faldet til.

Selv kunne jeg ikke nænne at skille to gamle venner ad. (DBA er ikke tilgælgelig p.t.).

• #9   26. nov 2013 Jeg har også gjort mig mange tanker om at skulle skille dem ad men ja man skal nok have mødt Sonny og hans Macho attitude for at forstå hvordan han er. Han er 5 år og har kun været vant til at bo med den ene kat som han har styret. Noget andet er frygten for at de 2 ville lukke min ene kat ude. Det hele startede med ejer fandt en kæreste for noget tid siden flyttede sammen med hende og en måned efter endte det, katten blev urenlig og han stod uden sted at bo blot 14 dage efter møder han sin nye kæreste som han nu skal flytte sammen med! Rigtig flot!

• #10   26. nov 2013 Vi kan forsvare at have dem gående som de gør da jeg ikke føler jeg kan give dem hvad de behøver da de grundet Sonny ikke kan være sammen med os nede i stuen. Derfor haster det lidt og at skulle finde hjem til 2 katte med den alder hurtigt tror jeg bare ikke er realistisk derfor gør jeg hvad jeg kan og det er at beholde den ene som kan med de andre dyr da udsigten til aflivning jo står for døren måske. Den anden kat trives fint sammen med vores dyr og Sonny ville elske at være centrum tror jeg. Jeg kan simpelthen ikke gøre andet end det jeg gør

• #11   26. nov 2013 Vi kan ikke forsvare*

• #12   26. nov 2013 Måske ville det være nemmere, at finde hjem til dem begge? Jeg syntes du skulle prøve.
    Hvis en tager den kat som du nu skal finde hjem til, vil de ikke kunne få andre og de 2 katte er måske alligevel så tætte og vandt til hinanden, at det bliver hårdt for dem, at skilles.

Det er godt nok en træls situation du står i smiley

• #13   26. nov 2013 Sikke en dum situation, I er havnet i, Trine K. smiley Jeg vil undlade at ytre mig om, hvad jeg mener om kattenes ejer.... smiley

Til gengæld håber jeg, at det lykkes jer at finde et rigtig godt hjem til Sonny. Jeg ville gerne hjælpe, men tror ikke, jeg kan tilbyde det rette hjem, da jeg i forvejen har 6 andre katte og en stor hund, hvilket ikke lyder til helt at være det, Sonny har brug for. smiley

• #14   26. nov 2013 Hold da ferie en ussel ejer..

Trine jeg er lidt nysgerrig, ejer af kattene betaler han for fodret og kattegruset til de 2 katte???

Jeg håber du finder et godt hjem til Sonny, men realistisk bliver det nok svært, både pga der er mange katte til salg og så hans alder, det bedste ville nok være om du kunne finde en ældre person eller ægtepar, når nu katten har den alder han har og fordi du nævner at han nok vil have glæde af at være i centrum..

• #15   26. nov 2013 Sagen som helhed synes jeg ikke jeg vil kommentere, men jeg ville bestemt ikke skille 2 "gamle venner" ad.

Jeg synes at I skal være lidt tålmodige med Sonny, det er jo også en omvæltning for ham og det gør måske ikke "humøret" bedre.

• #17   26. nov 2013 Sagen er den at vi ikke har tid eller tålmodighed for at kunne give Sonny en chance værelset de er i er efter hånden så ulækkert at jeg ikke vil byde dem det, jeg kan ikke have Sonny til at gå sammen med os da han flænser hunden og er sikker på det ville ende meget galt hurtigt da hunden jo vil forsvare sig selv! Så derfor haster det jo altså med en løsning og det er ikke nemt så som nævnt gør jeg hvad jeg synes jeg kan. I der mener de ikke skal skilles ad er velkommen til at tage dem eller finde et hjem til dem begge 2 meget hurtigt! Det altså ikke ligetil

• #18   26. nov 2013 Jeg har snakket med tidligere ejer om Sonny og han har aldrig været vant til hund og ejer tror ikke på det vil kunne lade sig gøre, han har som sagt lidt macho attitude

• #19   26. nov 2013 Da kattene kom var der kun meget lidt grus og foder med men skrev til ejer at vi skulle bruge mere og så overførte han begge til dette så det fint nok og han har sagt han betaler nydt gulv så på den front er der ikke noget at komme efter

• #20   26. nov 2013 Der er muligvis fundet en ny ejer til Sonny men intet er sikkert endnu

• #21   26. nov 2013 Det er et stort ansvar du har dig der smiley det skulle jo gerne både være godt og varigt.

Held og lykke smiley

• #22   26. nov 2013 Tak ja og det et ansvar jeg jo aldrig har sagt ja til, egentligt kunne jeg bare smide kattene en transport kasse og så aflevere dem til ham. Gad godt vide hvad han så ville gøre! Men det kan jeg jo heller ikke få mig selv til

• #23   26. nov 2013 Sikke et held, for så var de nok bedre stillet med et sidste besøg hos dyrlægen smiley

• #24   26. nov 2013 Har lige skrevet med ejer ang. Og skille dem ad, han skriver at de ofte har slåsset ret voldsomt og kun ganske sjældent har lagt sammen så at splitte dem vil formentligt K være en god ting. Så vi beholder den ene og så ser det ud som om Sonny kommer på en gård ved deres familie medlem hvor han selv Kan rende ind og ud smiley

• #25   26. nov 2013 Er ovenud lykkelig det helt perfekte hjem til ham har lige meldt sig! smiley

• #26   26. nov 2013 Så er det fast! Sonny flytter i et hjem som enekat ved en førtidspensionist der har haft katte altid men ikke har haft kat det sidste år! Han vil få det som blommen i et æg! Græder næsten af glæde!

• #27   26. nov 2013 Hvor er det godt at høre Trine, det lyder som det perfekte hjem til ham.. smiley

• #28   26. nov 2013 Ja det er jeg også sikker på det er! smiley

Kommentér på:
AKUT HJÆLP!

Annonce