Hjælp jeg skal flytte... :S {{forumTopicSubject}}
Argh... Nu er jeg virkelig på herrens mark... Jeg skal flytte sammen med min dejlige kæreste, misforstå mig ikk, jeg glæder mig helt vildt... Men der hvor vi skal bo må man ikke havde husdyr... :S vi har dog fået lov til at havde en kat, da det er nogen der flytter ind sammen med os og ikk anskaffes mens vi bor i lejligheden... Problemet er jo bare at jeg har to dejlige katte... Og vil hade kun at havde den ene tilbage... Men det er ikk alt, hvordan skal jeg overhovedet kunne være i stand til at vælge hvem jeg skal beholde og hvem jeg skal af med...? Og hvordan vil kattene reagere...? De har jo været sammen lige siden deres fødsel... Håber virkelig at der er nogen der er nogen der kan komme med nogle opmundrene ord, eller nogle gode råd, tager imod alt lige nu... På forhånd tak... AC
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Hvorfor har du/i valgt et sted hvor i ikke må have dyr?
(altså dem i har nu)
Jeg kan ikke helt se hvilket godt råd jeg kan give (hvert fald hvis det skulle være et jeg selv var tilfreds med), det er jo en situation du har valgt.
Måske at sælge dem til nogen du kender/nogen tæt på så du kan besøge dem tit.
Kattene ville blive kede af at blive adskilt.
derudover kan du vælge at bryde reglerne. Men så skal du jo være vidende om at du kan komme i en situation hvor du må flytte.
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Katte: 4 Emner: 48 Svar: 311
feb 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 87
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 957
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad grunden er til at I vælger at flytte ind et sted hvor man kun må have 1 husdyr, nu når I har 2 ?!?
Hvis det var mig, ville jeg helt sikkert ikke skille dem ad, det ville være synd.... Så måske finde et andet sted at bo (hvis dette er muligt) eller sælge dem sammen eller som Kira skriver, så måske tage dem begge med og se om det kommer til at gå..
Håber du finder en løsning på problemet....
Knus Sanne
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 81
Jeg lyder måske hård, men kan slet ikke se problemet i det. Du har selv valgt, så har svært ved at have "ondt" af dig, og komme med trøstende ord, for de eneste der er taberne i det her spil, det er dine katte. Og de har slet ikke haft noget at skulle have sagt, så det er dem jeg har ondt af.
Jeg håber ikke du tager det ilde op, men jeg bliver bare så ked af det på kattenes vegne, og det virker jo som om, at du holder af dem, og hvorfor så ikke gøre alt for at beholdde dem?
feb 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 23
Er det jer selv der bare har fundet en fed lejlighed som i har lyst til at flytte ind i og så ikke lige har fået styr på om i måtte have kat/dyr med, ja så er det jeres egen fejl og vil som flere andre allerede har nævnt også sige at det er ris til egen røv i har fået rodet jer ud i og ja det er kattene der taber. Og så er det svært at have særlig ondt af jer for så er det selvforskyld, men er det den første så føler jeg med jer for så har i flere ting hængende over hovedet end blot om i skal af med kattene.
Håber i finder en løsning som jeres to katte bliver glade for.
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 40 Svar: 210
lige nu bor jeg hos en veninde fordi jeg er gået fra manden... meget lang historie men jeg har da taget både simba og mille med på trods af at de ikke må have dyr i lejligheden og det var min veninde der selv sagde det....
så længe de ikke ødelægge noget og man holder dem inde sker der ikke noget og ingen får ondt i r**** over at i har dem.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
I har altså fået dispensation til at have én medbragt kat? Det er da helt fjollet at få dispensation kun at tage den ene kat med.
Jeg går ud fra at kattene er glade for hinanden?... Og så kan jeg ikke forstå, at du overhovedet kan overveje kun at tage den ene med! Og jeg kan heller ikke forstå udlejeren, hvis denne giver lov til én medbragt kat - det kan da være fuldstændig ligemeget, om I har en eller to katte, hvis bare de er neutraliserede og renlige.
Har I nævnt at I har to katte?
I min boligforening må man også kun have én indekat, og jeg kunne aldrig drømme om at skille mig af med den ene pga. det. Det har INGEN betydning for andre, om der er en eller to katte i min bolig. Basta!
Jeg synes, at du enten må tage chancen og tage begge katte med, ellers må du forsøge at finde et nyt hjem til dem begge.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 8 Svar: 18
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Ja, han er dog i sandhed dum! Du kan hilse ham og sige at én fertil kat kan gøre særdeles meget større skade end en helt flok neutraliserede. Og evt. skade på lejligheden - det hæfter fraflytter jo alligevel for. Nej, jeg begriber ikke hvad der foregår under kasketten på sådanne udlejere.
Jeg forstår ikke din prioritering, men sådan er vi jo så forskellige.
sep 2007
Jeg kan godt se, at hvis du bor i en 1-værelses lejlighed, så kniber det en smugle, men så havde jeg taget kattene med til kærestens lejlighed og håbet på det bedste.
sep 2007
jul 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 6 Emner: 11 Svar: 1.784
Hjælp jeg skal flytte... :S