{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
948 visninger | Oprettet:

Hjælp jeg skal flytte... :S {{forumTopicSubject}}

Argh... Nu er jeg virkelig på herrens mark... Jeg skal flytte sammen med min dejlige kæreste, misforstå mig ikk, jeg glæder mig helt vildt... Men der hvor vi skal bo må man ikke havde husdyr... :S vi har dog fået lov til at havde en kat, da det er nogen der flytter ind sammen med os og ikk anskaffes mens vi bor i lejligheden... Problemet er jo bare at jeg har to dejlige katte... Og vil hade kun at havde den ene tilbage... Men det er ikk alt, hvordan skal jeg overhovedet kunne være i stand til at vælge hvem jeg skal beholde og hvem jeg skal af med...? Og hvordan vil kattene reagere...? De har jo været sammen lige siden deres fødsel... Håber virkelig at der er nogen der er nogen der kan komme med nogle opmundrene ord, eller nogle gode råd, tager imod alt lige nu... På forhånd tak... AC

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp jeg skal flytte... :S
  • #1   28. feb 2008 Jeg ville synes det ville være helt utroligt synd at skille de to ad.. Efter min mening, skal du af med den ene, synes jeg du skal sælge dem begge to, samlet.
    Hvorfor har du/i valgt et sted hvor i ikke må have dyr?
    (altså dem i har nu)
    Jeg kan ikke helt se hvilket godt råd jeg kan give (hvert fald hvis det skulle være et jeg selv var tilfreds med), det er jo en situation du har valgt.
    Måske at sælge dem til nogen du kender/nogen tæt på så du kan besøge dem tit.
    Kattene ville blive kede af at blive adskilt.

derudover kan du vælge at bryde reglerne. Men så skal du jo være vidende om at du kan komme i en situation hvor du må flytte.

• #2   28. feb 2008 hey tag dem begge med og se om ikke det går - det gør det somregel *s* der er flere her der bor hvor man slet ikke må ha dyr

• #3   28. feb 2008 tag dem begge med smiley

• #4   28. feb 2008 Puha det er godt nok en kattepine kan jeg godt se....

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad grunden er til at I vælger at flytte ind et sted hvor man kun må have 1 husdyr, nu når I har 2 ?!?

Hvis det var mig, ville jeg helt sikkert ikke skille dem ad, det ville være synd.... Så måske finde et andet sted at bo (hvis dette er muligt) eller sælge dem sammen eller som Kira skriver, så måske tage dem begge med og se om det kommer til at gå..

Håber du finder en løsning på problemet....

Knus Sanne

• #5   28. feb 2008 Hvorfor kan I ikke flytte sammen, der hvor du bor nu, og gerne må have kattene? Om ikke andet, så indtil I finder et sted hvor begge katte må komme med?

Jeg lyder måske hård, men kan slet ikke se problemet i det. Du har selv valgt, så har svært ved at have "ondt" af dig, og komme med trøstende ord, for de eneste der er taberne i det her spil, det er dine katte. Og de har slet ikke haft noget at skulle have sagt, så det er dem jeg har ondt af.

Jeg håber ikke du tager det ilde op, men jeg bliver bare så ked af det på kattenes vegne, og det virker jo som om, at du holder af dem, og hvorfor så ikke gøre alt for at beholdde dem?

• #7   28. feb 2008 Lidt et forsvar - der kan jo være personlige grunde til at man er nødt til at flytte og måske flytte hurtigt således at man lidt må tage til takke med det sted man nu kan få, og er det situationen så er det enten at i vælger at skille jer af med begge eller at i tager chancen og tager begge med (hvilket jeg selv ville gøre) men det er ikke en nem situation.

Er det jer selv der bare har fundet en fed lejlighed som i har lyst til at flytte ind i og så ikke lige har fået styr på om i måtte have kat/dyr med, ja så er det jeres egen fejl og vil som flere andre allerede har nævnt også sige at det er ris til egen røv i har fået rodet jer ud i og ja det er kattene der taber. Og så er det svært at have særlig ondt af jer for så er det selvforskyld, men er det den første så føler jeg med jer for så har i flere ting hængende over hovedet end blot om i skal af med kattene.

Håber i finder en løsning som jeres to katte bliver glade for.

• #8   28. feb 2008 tag dem begge med.....

lige nu bor jeg hos en veninde fordi jeg er gået fra manden... meget lang historie men jeg har da taget både simba og mille med på trods af at de ikke må have dyr i lejligheden og det var min veninde der selv sagde det....

så længe de ikke ødelægge noget og man holder dem inde sker der ikke noget og ingen får ondt i r**** over at i har dem.

• #9   28. feb 2008 Anne Christine T skrev: ** Men der hvor vi skal bo må man ikke havde husdyr... :S vi har dog fået lov til at havde en kat, da det er nogen der flytter ind sammen med os og ikk anskaffes mens vi bor i lejligheden... **

I har altså fået dispensation til at have én medbragt kat? Det er da helt fjollet at få dispensation kun at tage den ene kat med.

Jeg går ud fra at kattene er glade for hinanden?... Og så kan jeg ikke forstå, at du overhovedet kan overveje kun at tage den ene med! Og jeg kan heller ikke forstå udlejeren, hvis denne giver lov til én medbragt kat - det kan da være fuldstændig ligemeget, om I har en eller to katte, hvis bare de er neutraliserede og renlige.
    Har I nævnt at I har to katte?

I min boligforening må man også kun have én indekat, og jeg kunne aldrig drømme om at skille mig af med den ene pga. det. Det har INGEN betydning for andre, om der er en eller to katte i min bolig. Basta!

Jeg synes, at du enten må tage chancen og tage begge katte med, ellers må du forsøge at finde et nyt hjem til dem begge.

• #10   1. mar 2008 mange tak for jeres meninger... til de af jer der ikke kan forstå hvorfor vi har valgt at flytte ind der hvor man ikke må havde husdyr, er det fordi at min kæreste i forvejen bor i den lejlighed... og jeg ville overveje muligheden af at blive boende i min lejlighed, vis ikke at det var fordi den er lidt for lille til to mand, to katte og en lille ny på vej... tanken om bare at tage dem begge med og bare pisse udlejeren et godt stykke for at mene jeg sagtens kan skille dem ad har strejfet både mig og min kæreste... der heldigvis er rigtig glad for mine katte... men den private udlejer der har lejligheden som jeg snart flytter ind i er mildest talt dum, han mener at 2 katte gir for meget skade på lejlighedem, og det før har været tilladt i opgagen men han ændrede det da der var så mange problemer pga af dyr, så derfor har han kun givet mig lov til at tage en med da han mener at det vil minimere skaderne der sker på lejlighede... Men ja mine katte er rigtig glade for henanden... man kan mærke at de er søskende...

• #11   1. mar 2008 ja du vælger jo selv, jeg ville personligt ikke flytte, hvis jeg skulle af med nogen af mine dyr....længere er den ikke for mig....

• #12   1. mar 2008 **men den private udlejer der har lejligheden som jeg snart flytter ind i er mildest talt dum, han mener at 2 katte gir for meget skade på lejlighedem, og det før har været tilladt i opgagen men han ændrede det da der var så mange problemer pga af dyr, så derfor har han kun givet mig lov til at tage en med da han mener at det vil minimere skaderne der sker på lejlighede...**

Ja, han er dog i sandhed dum! Du kan hilse ham og sige at én fertil kat kan gøre særdeles meget større skade end en helt flok neutraliserede. Og evt. skade på lejligheden - det hæfter fraflytter jo alligevel for. Nej, jeg begriber ikke hvad der foregår under kasketten på sådanne udlejere.

Jeg forstår ikke din prioritering, men sådan er vi jo så forskellige.

• #13   2. mar 2008 Man kan altså overleve meget, hvis man bare vil. Vi har selv boet på en gård under renovering. Det betød, at vi boede i campingvogn de første måneder 2 voksne og 2 på 6 år (hvor jeg var gravid med KVALME) i hedebølge, 2 hunde og katte. Og renoveringen tog mere tid end beregnet (og penge) at vi kun havde godt 100 m2, fordelt på stue, bryggers, køkken, badeværelse, stue, soveværelse og ET værelse. Så vi måtte bare komme hinanden lidt ved. Og vi havde også 2 hunde, og 5 gårdkatte der også kom ind.De små tager altså ikke meget plads de første stykke tid, så det giver jer vel omkring 1 år til at finde noget andet. Vi selv flyttede derfra da vores datter var omkring 6 mdr. og vi klarede os altså fint. Jeg er da vildt glad for de 164m2 vi har i dag, men nu var situationen som den var, og jeg ville ikke af med dyrene.

Jeg kan godt se, at hvis du bor i en 1-værelses lejlighed, så kniber det en smugle, men så havde jeg taget kattene med til kærestens lejlighed og håbet på det bedste.

• #14   2. mar 2008 Kom lige til at se, at dine katte jo er ens - hvem F..... lægger så mærke til, om du har 1 eller 2??? Kun hvis de begge sidder i vindueskarmen.

• #15   2. mar 2008 haneben: Hvor er jeg enig og da slet ikke hvis jeg havde muligheden for at beholde begge katte i nuværende bolig!

Kommentér på:
Hjælp jeg skal flytte... :S

Annonce