Hun kradser og slikker sig. {{forumTopicSubject}}
Perle Puf har gennem den senere tid kradset sig og slikket sig mere end hun plejer - og det er sådan set over hele kroppen, ligesom hun har fældet rigtig meget af sin ellers enorme krave! Er det normalt den tid her på året? Hun er jo indekat (hun kommer heller ikke i løbegård) men alligevel... Hendes meget puffede hale er også blevet tyndere i det.
Jeg har prøvet at give hende fiskeolie, men skarnet nægter at spise det, også selvom det er blandet i maden... Da jeg tænkte, at hun måske kunne have tør hud.
Jeg er lige begyndt at give misserne Hills s/d, men vi taler kun i disse dage, og hendes kløen har jo stået på i et stykke tid...
Ellers har hun det såmænd fint nok, spiser, drikker og leger som sædvanligt.
Er der nogen, der har nogle gode råd?
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
aug 2006
Men hun får af den grund Zylkene, hvad der virkelig gør hende meget mere tryg. Måske kan det hjælpe med Feliway i stikkontakten igen, for det er et stykke tid siden jeg holdt op med at bruge det, da hun har fået det så godt - det kunne måske godt hænge sammen.
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Har du en kat med urivejsproblemer, siden du giver s/d?
aug 2006
dec 2004
Er kløen taget til, efter hun er startet på s/d? Så kan det være s/d, hun reagerer på...
aug 2006
Men Rumlemor er i perioder faktisk efter hende en del, hvad kan gøre Perle Puf ret stresset... :o/
dec 2004
Prøv at læse om kløe hos kat her: (link fjernet)
aug 2006
Jeg prøver med Feliway, som har beroliget hende før, og hvis det ikke hjælper, må jeg have hende til dyrlægen - igen... Hun er en hyppig gæst, desværre...
Rumlemor har bare haft et hårdt liv, og hun er den af kattene, jeg havde først, så derfor er jeg jo også bange for at svigte hende, i ligeså høj grad som jeg er det for at svigte Perle Puf... Jeg er lidt en pylremor, men jeg vil bare så gerne have, at mine pelsbørn har det så godt som overhovedet muligt!!
Men i sidste ende er der den mulighed, at Rumlemor kan flytte hjem til min mor, som hun er glad for - her vil hun også have mulighed for at komme ud, som hun gjorde før i tiden (selvom hun ikke synes at savne det, da min lejlighed vist er slaraffenland for katte! ;o)). Men min mor har en gammel hunkat i forvejen, som muligvis ikke bliver så glad for selskab, da hun ikke er så vild med andre katte... Hvad Rumlemor egentlig heller ikke er... :o/
Hun kradser og slikker sig.