{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Hun kradser i væggen! {{forumTopicSubject}}

***godmorgen***
Min ældste misser Shakira er begyndt at bruge væggen som et kradsebræt!

Jeg forstår ikke hvorfor, hun har ikke rigtig gjort det før - men lige pludseligt.... så skal der sku kradses i væggen istedet for at bruge kradsetræet og måtten..

Nogle ideer til hvad jeg gør? er lidt bange for hun muligvis giver de små herhjemme ideer så de også kan finde på det...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hun kradser i væggen!
  • #1   2. jan 2008 Godmorgen...

Jeg har desværre ingen ide om hvorfor hun gør det, så lige hvad det angår, må jeg være dig et svar skyldigt.

Men det kunne måske være en ide at købe et væg-kradsebræt, og så hæng det samme sted, som hun er begyndt at kradse.
    Og så husk at rose hende til skyerne, når hun kradser på kradsebrættet i stedet for væggen.

Kan godt forstå at du er nervøs for, at hun giver vanen videre til de andre katte.

Håber du finder en løsning på problemet.

• #2   2. jan 2008 ***
    **~~Har fået jordens dejligste prinsesse!~~* *
    Tak for dit svar... Jeg kan prøve det med væg-kradsebrættet. Og så hænge det der hvor hun nu er begyndt at kradse.

Hun bruger stadig kradsebrættet dagligt. Har langt mærke til hun bruger væggen så snart hun er i vild lege humør... Faktisk startede det hele da vi fik vores to nye killinger i huset. Hun leger med dem, men er selv blevet noget af en vildbasse siden.

• #3   2. jan 2008 Det var da så lidt:0)

Håber det hjælper:0)))

• #4   2. jan 2008 Hej Troldepus

det lyder som om, at din gamle kat bare er i drillehumør - så du skal have vendet den af med den dårlige vane.

Når den kradser i væggen, så sig "Navn" og FØJ. Gå hurtigt til kradsetræ og krads med dine fingre der, og kald på den. Når den så kommer hen for at kradse så overroser du og aer den.
    Så finder den hurtigt ud af, at det ikke okay at gøre det

HVIS det ikke lykkes så vil jeg bruge en 20 ml sprøjte, og så give den en sjat vand i hovedet eller hvor du nu rammer den. Stadig sig "Navn" og Føj og så går du hen til kradsetræet

Husk at den altid skal have en positiv erstatning, hvis du skal vende den fra med det.

Jeg er IKKE proff til dyreadfærd, men det er bare mine egne erfaringer med vores birmaer og huskatten. Og her lykkes det, såfrem jeg er vedholden og gør det foreskrevne HVER gang jeg opdager katten gøre noget trælst.

personlig vil jeg aldrig bruge sådan et vægkradsetræ, for jeg vil være nervøs for, at min kat får lysten til at kradse i alle vægge så.

Held og lykke

Hilsen Heidi og de 11 birmaer og 1 huskat

Kommentér på:
Hun kradser i væggen!

Annonce