Afføring v. killing Afføring v. killing
Hej allesammen¨.
Ja nu er de små allerede 6 uger gamle og tiden flyver afsted. Desværre er der dog en (den mindste i kuldet) der ikke helt har det som hun skal. Hun kan simpelthen ikke lave stort ordentligt, hun klatter bittesmå klumer ud, og det er ikke hård mave kan jeg sige. Hun har været til dyrlægen i går, og han gav hende en slimopløsende saltvandsindsprøjtning bagi (analt). Det har desværre kun hjulpet meget lidt. Det virker for mig som om hun kan have en forstoppelse. Har fået råd om afføringsmiddel og parafindråber. Men er ikke sikker på hvad jeg skal gøre, derfor spørger jeg jer. Hun lever af tørkost for killinger og Hills alm. tørkost, og til tider giver jeg hende wiskas killingemælk (15 ml.).
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Jeg havde en voksen kat, som ind i mellem havde træg afføring, dvs ikke hård mave, men alligevel som om hun havde svært ved at komme af med det; ind i mellem var det i små 'klumper', lyder lidt som du beskriver, men som sagt var det en voksen kat.
Hun fik HUSK ((link fjernet) ganske lidt i hvert måltid (våd-foder). Hun fik også tørmad ind i mellem, uden HUSK.
Hun havde også problemer med tarm-prolaps, ikke altid, men ind i mellem, nok forårsaget af den træge mave.
Hun begyndte først på denne træge mave som ca 13-årig... ved ikke om du skal prøve med noget andet/bedre mere let-fordøjeligt mad (spørg dyrlægen om hvad der er bedst i din situation).
Jeg ved det er en bette killing og tror også det er noget foder-mæssigt, men prøv at spørge din dyrlæge om du EVT!! kan prøve med HUSK. Spørg også om mængden, for det er meget lidtder skal gives til voksen kat, så må være endnu mindre til sådan en lille killing, hvis det overhovedet er en idé der er værd at prøve.
Held og lykke
Pia
sep 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 12 Svar: 37
Tak for det gode råd :).
Kimberley.
Afføring v. killing