Så frustreret - syg igen, igen, igen.. Så frustreret - syg igen, igen, igen..
Argh.. Har brug for at få nogle tanker og frustrationer ud!
Min dejlige Buster har gennem det sidste år døjet med urinvejsinfektion og hård mave.. Han har gennem flere gange været afsted til dyrlægen, og har nu fået urinvejsinfektion for 3. gang - I eftermiddag er der igen bestilt tid! Han får RC steriliced, men tror nu at vi fremover fast skal fodre med urinary... :S
Igennem det sidste halve år, har han hostet en del.. Igen afsted til dyrlæge, og over flere omgange.. Først siger dyrlægen det er hård mave og forstoppelse, men Buster Kommer altså af med sin afføring. Så hører en anden læge på ham, nu er der mislyde på lungerne - antibikotika bliver givet.. Da behandlingen stopper starter han med at hoste igen.. Ind og få røgten og blodprøve (det var heldigivs ikke allergi), for så at konstaterer at det er asmatisk bronkitis, og en behandling igang med binyrebakomon, som stoppede for en måned siden... Han har ikke hostet siden, men da jeg kommer hjem, får han så et hosteanfald...
Han er en glad, social kælende og legende kat. Han hygger sig med sin søster, spiser, drikker, skider og tisser som han skal (i denne omgang bare blodigt tis)... Vi har købt vandfontæne, for at mindske bakterierne fra vandskålen for hans urinvejsinfektioner, og købt specielt kattegrus, for at mindske støvet derfra...
Jeg aner snart ikke mine levende råd, men afliver IKKE en kat som virker så frisk om han er.... Men derfor er det super frustrende, at man ikke kan finde en diagnose og behandle ham.. Jeg føler vi starter forfra med det dyrlæge besøg idag
jun 2008
Følger: 13 Følgere: 10 Katte: 3 Emner: 36 Svar: 334
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
jan 2006
Ellers så har han fået kattemalt, men kører lidt surt i det med tiden
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Tranebærkapslerne skal være UDEN sukker - da sukker få bakterier tio at trives.
(link fjernet)
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 859
Men du har jo allerede købt en vandfontæne... vær dog opmærksom på, at vandet skal skiftes hver dag, for der er grænser for hvor rent, den kan holde det med filteret. Jeg kan da mærke på min, at der allerede efter een dag ligesom kommer milde slimbelægninger i bunden, og min kat drikker markant mindre fra den, når vandet er et døgn gammelt. Så skift og skyld af dagligt, så det altid er friskt og indbydende!
(Jeg ved ikke hvordan du gør, men jeg har læst, at nogle folk lader sig snyde lidt af, at der er filter i vandfontænen, så de kun spæder op med vand dagligt, men ikke fjerner det gamle).
Og ja, Lis har jo forslået mere vand rundt omkring i huset.
Kattemalt er nærmest bare sukker, så det ville jeg måske heller ikke overdrive for meget med.
Og så ville jeg udskifte noget af dit tørfoder med vådfoder, så der også kommer væske ind den vej. Jeg vil give råfodrings-entusiasterne ret i, at der ikke er meget ide i at snakke om pH-værdier og krystaller, hvis man dehydrerer sin kat med tørfoder. Det er det der sker - katte er dårlige til selv at få drukket vand nok. Så prøv at få f.eks. 50 g. vådfoder ind hver dag - eller 100 g., hvis din kat kan spise det. Og så tørtoderet firt ved siden af.
Pøj pøj med missen!
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Og mht tranebær,så er "man" faktisk inde på at det alligevel ikke er så effektivt på blærebetændelser som han hidtil har troet...
nov 2008
hvor har du fra tranebær alligevel ikke ....?
sep 2008
Altså, når jeg selv får blærebetændelse, så drikker jeg også altid tranebærsaft - for det kan jo aldrig skade (og så smager det bedre end vand), men jeg tror nu aldrig, at det er videnskabeligt bevist, at det hjælper...
Men skader gør det da i hvert fald ikke.
jan 2006
Ja, vand det prøver vi at give ham så meget som muligt af, også ved at åbne haner hist og her... Vådfoderet gider han ikke at spise m.m. det er det billige fra netto - og det hjælper ikke just på hans urinvejsinfektion...
jan 2006
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
http://www.netspiren.dk/pi/Cran-Berry-60-tabletter-14214-462.aspx?gclid=CLzDl9ONpZsCFZF_3godpVBFDQ
sep 2008
F.eks. Feline Porta 21 vådfoder ( http://www.zooplus.co.uk/shop/cats/canned_cat_food_pouches/porta_cat_food ). Jeg har i hvert fald indtil nu formået at gemme hvad som helst deri. Min Amira fatter ikke det smarte i boller i sovs/gele, men de her "rene" kødprodukter glider bare ned
Så frustreret - syg igen, igen, igen..