5.775 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 52 Svar

Maine coon pels Maine coon pels

Hej,

Vi har købt en lille maine coon killing som vi ikke har fået hjem endnu! Hun var bare så super nuttet da vi var oppe og kigge på hende. Hendes søskende havde den lange genkendlige maine coon pels, som var meget fin i hårene. Men Duchess (hende vi købt) har en meget kraftigere pels, tykkere hår, men tilgengæld en meget kortere pels, hun var dog også den største af killingerne. Dem vi har købt hende af, siger at med tiden vil hendes pels bliver lang, men hun har brugt hendes krafter på at lege og blive stor frem for at gro en lang pels.
Jeg er bare lidt bange for at hun ikke udvikler den lange pels - det var jo en af grundene til at vi valgte en maine coon.
Nogle der kan gøre mig klogere?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Maine coon pels
  • #1   23. nov 2007 Nej det gør jeg ikke- jeg kan ikke fordi hun ikke er oprettet - hvis du har en email adresse kan jeg sende billeder til dig

• #2   23. nov 2007 hun blev ikke accepteret fordi jeg ikke har så mange billeder af hende og sådan...

• #3   23. nov 2007 Jeg giver Zoe ret i hvis hun ikke er seminlanghåret nu så kommer den ikke, og fordi hun leger og vokser så holder pelsen ikke lige op med at gro - de andre killinger har jo også leget og voskset sig større SS

• #4   23. nov 2007 jeg har prøvet nu - så hun lægger til bedømmelse

• #5   23. nov 2007 Der er stamtavle på hende ik? Jeg har ikke set nogle ægte Maine Coons, der ikke havde semilanghåret pels som killing, men der er dog forskel på hvor lang og kraftig en pels de har. Både som killing og voksen. Men korthåret, det må hun i hvertfald ikke være nu.

• #6   23. nov 2007 Har godkendt hende..
    Men hun ser da ikke ret langhåret ud må jeg sige. Har ikke forstand på om hun får pelsen senere, men lyder ikke sådan når de andre killinger har deres ..

• #7   23. nov 2007 Umiddelbart er jeg nu noget bekymret på dine vegne. For mig ser hun ikke ud, som en Maine Coon skal gøre i pelsen.

• #8   23. nov 2007 Dem vi købte hende af, siger at faren havde samme slags pels da de fik ham hjem, og han har en lang kraftig pels den dag i dag.

Den er tyk når man køre fingerne igennem den (både på killing og far) men ved ikke om det betyder noget.

Jeg er opvokset med perser katte og de ligner jo en hårbold når de er killing, der er man ikke i tvivl om de får lang pels.

Hun har ikke stamtavle - men vi har fået oplyst af fra han katten blev køns moden har begge katte (mor og far) gået inde sammen - indtil der var sucess

• #9   23. nov 2007 Ud fra min viden, jeg har fået omkring/efter jeg købte 2 MCO´er for 2 år siden, så er der intet der hedder sig at pelsen kommer senere hen.
    Er den der ikke nu, så kommer den heller ikke.

Hæng mig ikke op, men det er nu mit bud.

• #10   23. nov 2007 oki - nu må vi se! Hun bliver elsket under alle omstændigheder!

Det undrede mig også lidt - men hun har en fjusket hale - og de der hår på ørespidsen - ved det sku ikke! Synes deet er svært at bedømme.

• #11   23. nov 2007 Man skal nogen gange tænkte på hvis hunkatten bliver parret og når hankatten ikke gider hende mere. Så kan hunkatten stadig være i løb og hvis hun så bliver sent ud kan andre hanner parre hende. Så der kan være andre flere fædre... siger ikke det er i dit tilfælde bare at sådan kan det ske.

• #12   23. nov 2007 http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17467

Kan der være flere fædre i samme kuld?

• #13   23. nov 2007 Vi må vist lige have nogle erfarne Maine Coonopdrættere på banen, så vi ikke kun fortæller dig det vi tror smiley

Men når der ikke er stamtavle på, har du så ikke sikkerheden for, at der ikke er noget huskat eller andet blandet ind i den. Og netop det kan gøre, at pelsen ikke bliver som en rigtig Maine Coonpels skal være.

• #14   23. nov 2007 Hvis der er flere hanner omkring hunnen, kan der godt være flere fædre til samme kuld.

• #15   23. nov 2007 wow! det vidste jeg ikke - så vidt jeg ved lukkede de hende ikke ud før de var sikker på at hun var gravid. Men hva fanden! det kan jo alt samme bare have været salgs triks!

• #16   23. nov 2007 ja ! det var de eneste to som hun havde af killingen...

• #17   23. nov 2007 Står hun som ægte main coon? altså uden papire, men ægte?

• #18   23. nov 2007 men hun ville tage nogle flere - ved bare ikke hvornår vi får dem

• #19   23. nov 2007 Ja, det kan nemt være et salgstrick. Øv øv, at folk kan finde på sådan noget. Men har du ikke givet ret meget for hende, så tror jeg med den indstilling, du har, at du nok bliver rigtig glad for hende - uanset hvad.

• #20   23. nov 2007 vi har givet 1200 for hende - hvilket er lidt mange penge for en kat - med vores budget - men glad for hende det er vi, og det bliver vi!

hun har sat sit mærke på vores hjerter! hehe - hun er bare så fin!

• #21   23. nov 2007 Hvis I ikke skal ud og ofre på mere end 2. vaccination, synes jeg prisen er ok, men hun løber op i mindst 1.500 kr. mere, hvis I selv skal betale for at få hende neutraliseret, vaccineret 2. gang og øremærket. Og så er der jo ikke langt op til det, som man kan få en neutraliseret kælekat med stamtavle for.

Og du har ret - hun ser helt sikkert rigtig sød og fin ud.

• #22   23. nov 2007 michelle R: Lang pels eller ej, så ser hun sandelig også dejlig ud! smiley Tillykke med hende. (Læser dine svar som om at i skal have hende uanset hvad. Sorry hvis det er forkert)

• #23   23. nov 2007 Det er rigtig nok! Vi skal have hende uanset hvad. Vi tog op sidste weekend for at se hende, og det første hun gjorde da jeg fik hende ind i mine arme var at begynde med at lege med den halskæde jeg havde på. Da jeg så gav hende til Peter (min bedre halvdel) legede hun lidt med snorene fra hans hættetrøje, og så da han ville sætte hende ned på gulvet sat hun lige kløerne i ham (hele vejen igemmen trøjen og lige i flæsket på ham) Der var han solgt tror jeg ! smiley
    Der var ikke andet at gøre end at sige at hende ville vi have - lang pels eller ej!

• #24   23. nov 2007 http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6193 den kat jeg linker til er brittas og han har heller ikke verdens længste pels så nogen kan godt ha mindre pels end andre :o)

• #25   23. nov 2007 Du kan prøve at kigge på mine to Cooner, Niggi og Junior - der er killingebilleder af dem begge. Så kan du se hvordan de så ud da de var mindre...

Lækker lille tøs for resten - stort tillykke med hende.

• #26   23. nov 2007 pels messigt lignede faren faktisk brittas -

• #27   23. nov 2007 Gallaxe : de andre 2 killinger der var tilstede ligner faktisk dit profil billede i pelsen.

• #28   23. nov 2007 Man kan se om de bliver langhårede helt fra fødslen af, hvis man har nogle korthårede at sammenligne med.
    Men pelsen udvikles dog i de første uger mens killingen vokser op. :o9 Jegh ar ikke lgie set din endnu, gør det om straks. Men kunne godt lyde til at enten far og/eller mor, ikke er helt rene, og der derfor er noget korthårs gen der spiller ind mht hende :o)

• #29   23. nov 2007 Nu er det svært at se på de to billeder bare. Men har hun ikke nogen lange dækhår`? Ikke mange, men lidt?

• #30   23. nov 2007 http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7434&ipc=34647
    Kigger man på 11, 12 og 13 billede her kan man tydeligt se forskellen på de trekorthårede og den ene langhårede i kuldet.

• #31   23. nov 2007 Har ikke set katten, men ang pelslængde, så kan det være meget forskelligt fra killing til killing. Har set nogle som havde meget lange dækhår og ikke meget underpels og andre lige modsat, men alle er blevet meget pelsrige og langhårede, som voksne, dvs ca 4 år.
    Min gl. han var langhåret som killing, men har da fået længere pels for hvert år indtil han blev 5 år. Har lige købt en Mco han, og han er næsten korthåret endnu, men selvfølgelig kommer hans pels m alderen. Kender hans mor og far, de er begge langhårede

• #32   23. nov 2007 har den tufner????

• #33   23. nov 2007 Dårligt typede mco med tavle kan også godt være uden tufser

• #34   23. nov 2007 Hejsa og tillykke med din killing

Prøv at kikke på min hjemmeside....vores maine coon katte har meget forskellig pelstype, længe og kvalitet på pelsen.

Vores ene han lignene mere en siameser da vi fik ham hjem, på nær knækket på næsen. Han var en lang benet lang tynd kat med meget lidt hår. I dag er han knabt 1,5 år og begynder at få en dejlig kraftig pels og lægger an til krave...men sådan er hans linje. Jeg tvivler på at han får en rigtig lang pels men han er stadig semilanghåret, og har den mest fantastiske hale. Halvdelen af hans killinger får pels som han...dvs. de er meget lang tid om at udvikle pelsen - men tilgengæld er hans killinger fantastisk flot i typen.
    Køber man en killing uden stamtavle, kan man være heldig såvel som uheldig - måske er det en main coon killing man får med sig hem - måske ikke...men derfor kan den jo være skøøn alligevel.
    anna

• #35   23. nov 2007 hun har tufner og hun er også begyndt at danne de hår de lange hår der skal gå hen foran ørene - plus at hendes hale er lidt pjusket

• #36   23. nov 2007 Jeg vil give Anna fuldstændig ret, sådan er det også her.
    Vores Matador(avlshan her) er også korthåret, men med pels de steder han skal have, laver også tildels korthårede killinger, men også langpelsede,nogle af dem ser meget kortpelsede ud ved 3mdr alderen men er alligevel blevet nogle dejlige langpelsede killinger, og det er jo nu engang ikke pelsen der afgør meget men typen, vi har foreksempel ikke hørt en eneste bemærkning fra dommere om pelsen når Matador er blevet udstillet (mangler 1 certifikat i at blive champiom)
    Lisbeth

• #37   23. nov 2007 Lisbeth - hvad siger du så hvis du sammenligner killingen? I Forhold til de killinger din avlsdreng laver der er korthårede? :o)

• #38   23. nov 2007 Eva- Matador har lavet killinger som har set meget kortpelsede ud ved 2 mdr alderen, men er meget langpelsede ved 9 mdr alderen, man kan ikke regne med pelsen allerede ven 2,5 mdr alderen, jeg vil gerne oprette et lille fotoalbum med en af Matador's killinger som så meget kortpelset ud i 2 mdr alderen, men er en meget langpelset killing nu.
    Lisbeth

• #39   23. nov 2007 jeg har set de billeder - og duchess har samme pels som de killinger

• #40   23. nov 2007 MIchelle - Det var da dejligt :o) Du kan jo bedst sammenligne hende når du har set hende IRL :o)

• #41   23. nov 2007 Ja - plus min kæreste sad ved siden af, og sagde at var det ikke for farven så ligner de hinanden, vores lille og billederne af Lisbeths

• #42   23. nov 2007 Michelle - Hehe, hvor kært.

• #43   23. nov 2007 vi er helt besat af vores lille kat selv om vi ikke har fået hende hjem endnu - eller rettere jeg er!

for et par dage siden spurgte min kæreste "når Duchess flytter ind, så glemmer du ikke om mig, vel?"

lol

• #44   23. nov 2007 Haha, den kender jeg godt. Fik selv Diego fornyelig. Han er skøøøn. MCO forresten.

• #45   23. nov 2007 Diego er en super flot kat! og man kan bare forstille sig hvor majastetisk han bliver når først han er fuldvoksen. Han har en rigtig løve snude!

• #46   24. nov 2007 Nu skal du ikke være ked af det, men se lige min Anton! Jeg har lige set i mine billeder: indtil han var 6- 7 måneder gammel, var han fuldstændig korthåret. Han havde en, dog langt hale, men slet ikke pjusket. Han hvde tuffer på ørene og nogle længere dækhår, men han lignede i hvert tilfælde ikke den Anton, som du kan se i hans Profil. Jeg vide ikke om det er fordi han blev kastrat, men jeg kan se på billeder, da jeg kom hjem med ham dengang, var der ikke meget langt pels. Han var en langt, tyndt hankat (men alligeved den største i sin klud), som fortryllede os mest med sine øjne.

• #47   24. nov 2007 Se lige billeder 5 og så 11/12. Det er en utroligt forskel.

• #48   24. nov 2007 Michelle - Jaah, det synes jeg faktisk også at han har ;o)

• #49   24. nov 2007 Silvia: Jeg kan ikke sige andet end at det er bevis på nøjagtig det samme som man ser hos Lisbeth's kat Pink Panther. Hun var lige så kort håret som min, da hun var 2 måneder gammel, men på de billeder hun viste af hende, da hun var 9 måneder gammel - jamen jeg tror ikke jeg har set så flot en pels på en rød MCO før - det er fatisk helt utroligt.

Men en ting skal siges! Han er godt nok lækker - ham din Anton! Derfor har han fået top karakter herfra!

• #50   24. nov 2007 michelle R

Du har fået en korthåret Maine coon og jeg har fået en semilanghåret British shorthair!

Men som du siger, betyder det ikke så meget, når først man har "tabt sit hjerte!"!

Om hun er raceren eller er, er jo svær at afgøre, da den eneste sikkerhed man har for at ens kat er raceren, er at købe en kat med stamtavle!

Tillykke med hende!

• #51   24. nov 2007 er = ej

• #52   25. nov 2007 Sådan kan det gå! hehe

Kommentér på:
Maine coon pels

Annonce