878 visninger
|
Oprettet:
piver efter mad {{forumTopicSubject}}
hej alle. et lille forundret spørgsmål.
begge vores katte har på det sidste fået til vane at pive efter mad hver morgen, og vi forstår ikke hvorfor.
de har adgang til mad hele døgnet rundt, og hver morgen hvor vi står op, er begge madskåle altid lidt under halvt fyldt. men de piver helt vildt efter mad, som om de ikke har fået mad i flere dage, og de vil ikke spise før der kommer noget i madskålene. så min kæreste putter altid en lille håndfuld tørfoder oven i det, som de fik aften for inden, og så spiser de det lystigt.
hvorfor gør de det?
feb 2009
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 1.392
mar 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 54 Svar: 277
ja, de holder op lige så snart man bare putter 4 stykker tørfoder i, så det kan jo ikke være smaget eller noget der er i vejen med. eller det at det har stået ude. forstår det ikke. men det er vildt irriterende at blive vækket halv 8 i weekender, fordi de vil have mad, selvom de har
og de her to gør det hver dag, når de kan hører at vi er ved at småvågne eller sådan noget, så kommer de ind og piver efter mad
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
de kære katte ved godt hvordan man opdrager sine mennesker
feb 2009
mar 2009
tror nu ikke det er det, og hvordan kan du bare dømme ud fra det? du aner jo slet ikke hvordan det startede.
det det jeg siger. folk i DK er så fordomsfulde.
når men, det startede for nogle uger siden, og der gik næsten to uger før vi prøvede at lægge mad oven i og se om det hjalp.
i starten anede vi ikke hva det var, og troede at de kunne hører lyde eller noget, men efter nogle dage gik de over til den fulde madskål og pev. vi prøvede så at rasle med madskålen for at vise at der var noget i, men det var kun nogle dage det hjælp.
og her nu de sidste 2 dage er min kæreste så begyndt at lægge kun 4-5 stk ekstra tørfoder i. men der gik altså 2 uger før vi gav dem ekstra mad, og de pev stadig, så lad hver med at være så fordomsfuld tak. hader virkelig folk der gør det
mar 2009
mar 2009
syntes ikke det er særlig rart at hanne anklager mig for at overforkæle og lade mine katte 'opdrage os'. syntes ikke hun burde komme med sådan en anklage mod os, bare fordi jeg ville ved hvorfor de to små miaver madskålen. det har jo intet at gøre med at de opdrager deres mennesker.
jeg spørger bare lige så stille og roligt om der er nogle herinde der kunne vide hvorfor vores to små begynder på sådan noget. og så får jeg sådan en anklage i hoved om at de har luret af hvordan de får mere mad, det er jo slet ikke sådan det hænger sammen, så syntes sket ikke hun skal komme med sådan nogle useriøse anklager mod mig.
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
mar 2009
måske også bare mig der er lidt hurtig på aftrækkeren
dec 2006
Følger: 230 Følgere: 199 Katte: 6 Emner: 227 Svar: 3.951
rolig nu.... det er skam ikke en anklage...
og her bliver mine katte forkælede, så jeg skal vist være den sidste til at dømme andre ang forkælelse..
mar 2009
når men hele det her emne handlede om at de to små er begyndt at få en underlig vane, og ville så bare lige hører om nogle ved hvad det kunne skyldes.
feb 2009
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 207
mar 2009
så hvis de ville have mere med, tror jeg da de til den tid havde fundet ud af at det ikke virkede. det er kun få dage siden vi prøvede at se om det var madskålen, og da vi lagde lidt i, stoppede de. men det kan jo godt være at de har forsøgt i lang tid at få ekstra mad. syntes bare det er lidt mærkeligt hvis de havde pevet efter nyt mad i 2 uger uden held, før til alder sidst.
men lige da vi fandt ud af at det nok var madskålene, tænkte jeg på, om det kunne være fordi de var kræsne over at maden havde stået ude så længe, selvom det da smager af det samme i posen.
mar 2009
eller kan det være maden de ikke kan lide?
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 207
piver efter mad