{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.302 visninger | Oprettet:

opkast efter narkose {{forumTopicSubject}}

min lille hankat på 4mdr blev kastareret i torsdags.
og siden da har han kastet mad og godbidder op . opkasten har en brunlig farve.
han går også og piver rigtig meget.

nogen der har oplevet det før???
jeg har prøvet at mærke hans næse og den er iskold og det er hans ører også nogen der ved om den skal være kold eller varm?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opkast efter narkose
  • #1   16. jan 2011 Catrine - vil du ikke godt ringe til dyrlægevagten nu?

• #2   16. jan 2011 rolig nu han begyndte først at kaste op igår efter han var kommet helt ud af narkosen.
    jeg havde tænkt at jeg ville ringe til dyrelægen imorgen når de åbner. ville bare høre om der er andre der har prøvet.
    hvorfor tror i at han dehydrere????
    han spiser og drikker normalt.

• #3   16. jan 2011 nu har jeg snakket med vagtdyrelægen og han siger jeg godt kan vente med at komme til imorgen . og så har vi aftalt at han ikke får mad i nat kun vand.

han leger også med sin søster sa så slemt kan det jo ikke være som i får det til at lyde...

han får også metacam for smerter efter kastarereationen og det gør søsteren os efter hun er blevet sterelliseret.

men tager derned imorgen når de åbner.

• #4   16. jan 2011 jeg har ikke været hos dyrelægen i formiddags fordi igår kastede han kun op to gange og det var meget lidt. også tog jeg til fødselsdag kl.7 imorges og da jeg kommer hjem har han kastet mere op. men han virker ikke sløv og render og leger med sin søster og spiser og drikker normalt.

det er os fint du reagere..
    jeg har renset såret hver dag i klorhexidin som de sagde jeg skulle.
    jeg kan ikke tage hans tempratur da jeg ikke har et termometer.

• #5   17. jan 2011 Så er det på tide, at du får et termometer smiley Og sørger for at have engangssprøjter og noget A/D på lager, til hvis det skulle ske en anden gang, så du hurtigt kan træde til med fortyndet A/D og undgå dehydrering i indtil en dyrlæge kan nås.
    Men jeg synes nu også det lyder særdeles foruroligende at lade en 4 mdr. killing gå og kaste op og pive uden at tage til vagtdyrlægen. Så lille en killing burde være ude af narkosen allerede torsdag aften og totalt fit for fight i weekenden. Og jeg ved, at den gennemsnitlige vagtdyrlæge vil fyre det af med, at man bare kan komme om mandagen, fordi han egentlig helst ikke gider forstyrres, men det ville han ikke slippe godt fra her...
    Du må lige komme med en opdatering.

• #6   17. jan 2011 cathrine når vi her på KG svarer på et indlæg, svarer vi på det der er skrevet. Der er ingen af os der er synske og kan se bag linierne hvad der sker og er sket.
    En så ung en kat der kaster vædske op SKAL tages seriøst. Der går ikke lang tid fra voldsom leg og til en kat/killing kan dejse om.
    Og en anden ting, så er der dyrlæger der stadig tager meget afslappet/liggyldigt på katte og i bund og grund ikke ved meget om dem.
    Og jeg er fuldstændig enig med Lene Skov i at nogle dyrlæger ikke gider at lette sig fra middagsluren i weekenden. Lige som Lene ville jeg have skiftet på stedet.

• #7   17. jan 2011 nu har jeg været hos dyrelægen imorges og han er altså ikke dehydret. de siger at det er det metacam han har fået der har gjordt det.. og så kan hans søster have gjordt ham lidt stresset fordi hun ville lege og det ville han ikke...

han har heller ikke feber.

jeg ved godt at jeg ikke fik skrevet det hele som der var sket og alt det som der skulle have stået i den første besked og det beklager jeg.

men det er ordnet og jeg kender dyrelægen privat og jeg stoler på ham, og hans handlinger.

men tak for alle jeres henvisninger og svar.

Kommentér på:
opkast efter narkose

Annonce