Et råd om mad.. {{forumTopicSubject}}
Hej Alle i dejlige katteelskere
mine to skønne killiinger piver og snakker lige så snart jeg går i nærheden eller ud i køkkenet, det løber ud og kigger i deres madskåle og hopper op af skuffen de ved deres mad er gemt i.
Om morgenen vækker de mig også med deres snakken og lette pote-slag og de holder ikke op med at søge min kontakt før jeg har givet dem mad, troede først det handlede om at de ville nusse/lege men efter de får mad er der ingenting..
De får hver deres portion mad tre gange om dagen og har fulgt det antal gram der er anbefalet ud fra deres alder/uger men kan det tænkes de ikke får nok og simpelthen render rundt og er sultne?
Og et helt andet spørgsmål, mine banditter er vilde med at ligge i vores vindueskarme hvilket jeg sagtens forstår for det må da være skønt, vi har aldrig vinduerne forneden åbne for vi har ikke fået sat børnesikring på endnu og er bange for de alligevel kan komme ud (kald mig bare hønemor), vi har til gengæld haft de øverste vinduer på klem men nu har de altså fundet ud af at de sagtens kan springe op til det øverste vinduer også så nu er det også lukket.. Men her i Varmen er det næsten ulideligt ikke at få lidt frisk luft ind i lejligheden, så er der nogen der har samme problem og evt. fundet en løsning.. har overvejet hønsenet eller lign..
Håber i kan Hjælpe mig, så killingerne ikke dør af sult og vi ikke dør af hedeslag
jan 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Katte: 4 Emner: 144 Svar: 820
Så lad det stå fremme så de altid har mad.
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 36
men hvis der hele tiden skal være foder i er der så ikke en risiko for det overspiser? måske et dumt spørgsmål men tænker at de ihvertfald i starten måske tror de ikke får noget før fx. aften..
jul 2010
dec 2006
Følger: 3 Følgere: 22 Katte: 5 Emner: 73 Svar: 1.154
feb 2007
Følger: 72 Følgere: 70 Katte: 5 Emner: 55 Svar: 1.632
Du kan sagtens lave net for, jeg har feks de der hængsler og så sætter jeg hovedet på krogen og noget i klemme så vinduets sprække er spændt fast.. Dog skal dette være under opsyn, dog har mine ikk lykkes at få vinduet åbnet helt meen de kan en dag være kloge..
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Glem alt om, hvad der står på div. foderposer om alder og dosering og også, hvad din dyrlæge siger. (Andre dyrlæger siger det modsatte).
Killingemaver er ikke ret store og deres fordøjelsessystem er slet ikke gearet til kun tre afmålte portioner.
De skal bruge en masse energi til at vokse og de brænder desuden også en masse af, når de tonser rundt og leger, så giv dem alt det, de kan spise, gerne mest vådfoder.
Undersøgelser viser desuden, at katte spiser tørfoder op til ca.17 gange i døgnet og så kun få gram ad gangen.
En voksen kat skal desuden spise 7 mus om dagen for at få deres næringsbehov dækket.
Hvis du ikke selv kan, kan du købe rammer med net til at montere både i dine vinduesrammer og døre.
(Det er ikke altid "kun" naboens kat, der falder ud).
jul 2010
mine killinger har nu haft mad i skålen i flere timer og har spist mere eller mindre det dobbelte af hvad skulle have en hel dag da jeg opmålte, de kunne slet ikke stoppe igen
de har også drukket kattemælk idag, mumms det kan de godt lide, det er lige før de falder i søvn i skålen af bare fornøjelse..
jul 2010
Min hankat har ligget og sovet i stolen i flere timer men har nu lige kunne overskue at hoppe ned og der blev ellers kæmpet med både gab og udstrækninger og forsøg på at komme på benene, men uden held, så nu har han opgivet og lagt sig ned igen, han fik dog lige hevet sig et stykke hen af gulvet til sin bamse og sover nu tungt igen..
Et råd om mad..