{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Mental magtkamp ang. mad {{forumTopicSubject}}

Vi har et kæmpe problem med vores hankat nemo i øjeblikket.
Vi har altid fodret med sp hills tørkost og ca en gang om ugen har alle 3 katte fået en lille dåse sp hills dåsemad til deling, men nu har det lige pludseligt slået nemo at det er det ENESTE han vil spise...

Han tigger og plager som en gal, og nægter at spise tørpillerne, det har ca stået på fra i søndags og han har tabt sig lidt allerede. smiley

Hvad skal vi gøre? det er svært at være streng når han følger efter en og piver. Er der nogen der kender et godt råd??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mental magtkamp ang. mad
  • #1   18. okt 2006 Det jeg ville gøre er "ingenting" han prøver dig a smiley den lille bandit....Han skal nok spise når han finder u a at det kun er det der er smiley

• #2   18. okt 2006 det er bare så svært at være hård smiley

• #3   18. okt 2006 hvor stædig er katte?? smiley

• #4   18. okt 2006 Jeg tvivler også stærkt på at han fortsætter sin hylen, når han indser at det ikke giver pote. Bare vær stædig.

Bare rolig, han skal nok begynde at spise tørfoder igen, inden han dør af sult smiley

• #5   18. okt 2006 Har han ikke spist siden søndag?
    Jeg synes, det lyder lidt mistænkeligt, at han ligefrem taber sig. Har du undersøgt hans mund? Måske har han smerter, der gør det ubehageligt at spise tørkosten.

• #6   18. okt 2006 vi har tjekket hans mund og alt er i orden( efter vores øjemål ) Han fik et par store rejer i går og dem spiste han uden nogen probelmer.

• #7   18. okt 2006 Altså der er en regel så vidt jeg husker om at katten ikke må gå uden at spise i 3 dage eller mere... Jeg kan desværre ikke huske hvor jeg så det, men nogle gange kan de være så stædige de kræ at de skader sig selv, og så må man jo bøje sig smiley

Så jeg ville nok bøje mig for hans krav pt, og så prøve på et senere tidspunkt.

Evt. få ham tjekket hos dyrlægen. Enten er han bare stædig eller også er der jo virkeligt noget galt :s

Held og lykke med det ihvertfald.

Poteklem Cemile

• #8   18. okt 2006 Ok. Du skal bare være opmærksom på, at katte ikke tåler faste ret godt, så han må ikke gå flere dage uden at få noget indenbords. Katten har et specilet stofskifte og den får nemt det, man kalder "fedtlever" ved faste. Fedtlever giver kvalme og så havner katten i en ond spiral. Der skal faktisk ikke mere end at par dages faste til før den kommer i farezonen.

• #9   18. okt 2006 Kan se Cemile også har nævnt det smiley
    Spisevægring af een af de ting, man skal reagere hurtigt på hos katte.

• #10   18. okt 2006 Tak Katrine fordi du skrev det smiley Det var netop det jeg havde hørt smiley det var bare røget ud af krydderen på mig smiley

• #11   19. okt 2006 ha ha ha, det er en af "glæderne" ved at have Burmeser.
    De er fame deres egne, og når de har sat sig noget i hovedet, så tager det tid at overvinde dem.
    Hvor er de dejlige smiley

• #12   19. okt 2006 camilla B: jep burmeser er sku deres egne smiley

Nå men jeg har snakket med dyrlægen i dag og bedst som jeg snakker med ham, hører jeg en kat i madskålen, jeg lister ud og kigger og der sidder Nemo og småtygger i sin mad smiley
    det var ikke så meget han spiste, men det er en start... Skøre kat.

Kommentér på:
Mental magtkamp ang. mad

Annonce