Kat i ejerlejlighed {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min kæreste og jeg er næsten lige flyttet ind vores nye lejlighed, købt af min svigerfar. Vi er begge kæmpe katteelskere og har derfor meget længe drømt om en kat. Og vi havde lidt håbet at nu vi bor i en ejerlejlighed og ikke en lejet, at vi så endelig kunne få en hellige birma vi har drømt om så længe.
Men efter at have været til den første generalforsamling i lørdags, kan vi konstatere at det ikke kan lade sig gøre på grund af én ignorant nabo der tydligvis ikke ved noget om katte. Der er 8 lejligheder i opgangen, og derved i ejerforeningen, og de har for 7-8 år siden vedtaget at det kun er tilladt at holde husdyr hvis alle beboerere giver tilladelse. Og alle andre end vores nabo, er flintrende ligeglade - nogle synes endda det var hyggeligt og havde selv drømt om en kat. Men min nabo insisterede, så ingen birma i denne omgange! Men jeg nægter at give op så let. Så er der nogen der har nogle forslag??? Han s argument er at han ikke vil komme hjem til en lugt af kat, hvilket han vil mene vil være tilfældet. Selvom katten skal på i min lejlighed og ikke i hans. Men please hjælp mig.
Anne
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 957
Er det meningen at katten skal være indekat??? (hvis den skal det, kan jeg godt nok ikke forstå han holdning....
Jeg ved faktisk ikke helt hvad du kan gøre ... (har kun nogle tarvelige tricks, og det vil, nok ikke være godt at starte ud med en nabokrig) ...
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Kan i snakke med ham, og sige at f.eks. neutraliserede katte lugter ikke hvis man bruger noget ordentlig kattegrus, og da slet ikke i opgang/hans lejlighed.
Katte som ikke er neutraliserede strinter som regel, og det kan lugte ret slemt.
Jeg har tre voksne birmaer, to af dem er endda fertile (men strinter ikke, den ene er hankat), og du kan ikke engang lugte de er der i mit hjem.
Snak med foreningen, hvis i kan "ændre" hans mening, men for gudsskyld, gå ikke med på en ordning som hedder KUN en kat. Det er synd for katten, og det ender med den larmer fordi den mangler selvskab, og så går og miaver hele dagen. -Specielt en birma.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
nov 2007
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 23 Katte: 2 Emner: 131 Svar: 1.287
dec 2006
Sådan er der bare nogen mennesker, der er. De VIL lade sig genere
Jeg læste engang den feeeedeste novelle "Grisen" af Lars Saabye Christensen (hedder han vist). Den er for nylig blevet filmatiseret. Og den beskriver vældig godt, hvordan nogen kan have ondt i r**** af andres værdier, og vil ha' forbudtslutdut, selvom det absolut INGEN betydning har for dem.
nov 2007
nov 2007
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
jeg ved ikke om det her kan hjælpe :0)
den 2 marts skulle jeg til afdelingsmøde i den boligforening jeg bor i
og i den afdeling jeg bor i her der en regl om at man kan søge om en indekat, jeg lavede så et forskal det lød på to indekatte i stedet for en,
det jeg gjorde var at skrive her inde om agumenter og jeg søgte rundt på nette hvor folk har skrevet hvorfor to katte er beder end en ud over det havede jeg ved lag to eller tre forslag til hvad for nogen regler men feks kunne lave så katten/kattene ikke re til gener for andre. plus jeg lavet et brev til alle beborene i denne afteling om mit forslag hvor de så kunne sætte kryds hvis de syndtes det er ok med to katte eller ikke syndtes det er ok eller hvis de er lige glade,
ej pu ha sikke en smøre jeg lige kom af med
jeg vil forslå at du søge rundt på nette laver nogen regl set om hvordan man skal holde kat og så håbe på at du med de parpirdu måske kan finde på nettet om hvor vidt katte lugter kan over bevise den person om at katte ikke lugter
Hel og lykke :0)
Knus Michelle
Ps. mit forslag gik igennem så sent som i går,
så det kan lykkes hvis man tager kampen op og ikke giver op :0)
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.568
Så reglen med man ikke må have husdyr kan de godt smide ud, den er ikke gangbar..
Så skal du bare være ekstra opmærksom på at du nok får en nabo der holder skarpt øje med dig og din kat, for at kunne sige den er til gene på et tidspunkt..
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 3
Ja vi bor på 2. sal i en 60m2 lejlighed, så ja det skulle være en indekat, eller efter at have læst en masse indlæg må jeg nok acceptere at det skal være 2 indekatte:-) Men tusind tak for alle de gode argumenter, føler mig allerede bedre rustet til anden runde af kampen for min ret til have kat i min lejlighed!
Michelle S har du evt nogle links til sider på nettet hvor du fandt noget materiale?? Jeg har selv søgt en del, men ikke umiddelbart fået noget holdbart. Men tro mig, jeg giver ikke op så let. Men gerne flere argumenter.
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
og så var der vist et til sted som jeg ikke lige huske men jeg har parpir på det jeg brugte og det kan jeg skrive ind på min pc og så sende til dig hvis det er men tror det kommer til at tage tid :0)
Knus
dec 2006
dec 2006
http://www.inges-kattehjem.dk . Klik på "Dyreværn" øverst på siden, og så kommer "Kattehusorden" frem ude til venstre
dec 2006
Kat i ejerlejlighed