Hvorfor "hikker" min killing? {{forumTopicSubject}}
Hej katteelskere
Jeg fik min første kat hjem i lørdags hun er bare en rigtig tillidsfuld og nysgerrig lille killing. Fuld af leg! Dog har jeg lagt mærke til, at hun hikker eller bevæger og lyder som om hun får opstød. Hvad kan det skyldes? "Hårboller i systemet"?
Skal jeg gøre noget for hende? Hvis ja, hvad foreslår I så?
Bonusinfo: når hun "hikker", kommer der ikke noget op og hun ser ellers ikke besværet ud, bortset lige fra når hun "hikker". Hikkene kommer kun enkeltvis. Her idag har jeg registreret at hun har "hikket" 5 gange. Hun er 13 uger gammel. Spiser og drikker godt.
Håber I kan berolige mig
Venlig hilsen Mette
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 93
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jul 2008
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
Så hvis hun ikke har fået ormekur indenfor de sidste 3-4 uger,ville jeg give hende det.
Vælg en tablet der hedder Milbemax,den tager alt og er ganske lille og nem at give,det fås hos dyrlægen.
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 207
jul 2008
Er der andre katteelskere, der har haft erfaring med hikke/ bøvs/opstød?
Jeg vil selvfølgelig holde øje med hvordan hun har det.
Vh. Mette
nov 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 23
jeg har to skønne katte..
den ene hikker den anden gør ikke..
ham der hikker har stort set altid gjort det, ofte lige efter han har spist.. det er ikke noget der betyder noget.
vil også lige sige at det er ganske normalt at katte kaster op fra tid til anden..
det er heller ikke noget man skal ligge noget sygdoms tegn i.. selvfølgelig skal de ikke rende og hikke og kaste op hele tiden. men en gang i mellem er altså ganske normalt.
og så til sidst tillykke med din mis.. det er helt fantastisk at bo med katte.
Hvorfor "hikker" min killing?