LITTER KWITER {{forumTopicSubject}}
Så skal det prøves af.... udstyret er bestilt, - 588 kr og så er det leveret til døren.
2 dage så er det ankommet og jeg pakker ud og stiller an med største begejstring.... "for nu skal mine katte lære at gå på toiletet"
Toffe og Tiger er ikke helt enige og er bestemt utilfreds med at jeg pakker deres kattetoilet væk.. de følger efter mig, ud i bryggerset hvor de længe venter på om jeg ikke finder deres kattetoilet frem igen.
Efter 5 timer er der gevinst - der ligger en lort oppe på toiletet i den første bakke som der ikke er hul i - kort tid efter er der også tisset...... stolt roser jeg begge mine katte og fortæller at de er SÅ DYGTIGE.... jeg siger godnat til mine små banditter og går i seng..
I morges stod jeg så op og skyndte mig ud på tolietet for at se om der var flere gevinster........ men ak -ak-ak..
Jeg havde ladet vores kattegrus stå i posen inde i brusenichen....... og Toffe og Tiger har hygget sig i nat...
ALT grusset var sprædt ud over gulvet i brusenichen og så havde de ellers brugt hele gulv arealet som kattetoilet.....
Men nu havde jeg jo læst man skulle have god tålmodighed for at det skal lykkedes.... så fuld at tålmodighed fik jeg støvsuget alt grusset op på nær en klump der sad fast pga at tis.... så jeg skrabede det af og ville lige spule gulvet rent.......
Men der startede 3 timers helvede... der var kommet så meget grus i afløbet at det var stoppet... så jeg har siddet og gravet det ud med en ske i 3 timer - og ind i mellem kom kattene forbi og vadede op i det muddervand der efterhånden var på hele badeværelset...og gik bagefter tur i huset.... så vi har måtte dække vores gulve af med pap for ikke have det "muddervand" over det hele....
God tålmodighed.......... ja det tror jeg nok man skal have!
Men det er gået så fint.... de hopper op på toiletet og spreder det lidt grus der er i bakken ud over hele gulvet... men i det mindste ved de at det er der de skal parkere deres afføring.
Jeg skiftede allerede i dag til den næste bakke med hul i midten da de havde helt styr på den anden.....
Så nu er den næste fase startet..... når der er hul ned til toilet og man har 2 mco, - så tænker de vidst ikke, Nååååå her skal min lort ned.... nej, nej - lad os prøve om vi kan få hovedet HELT ned i kummen for der er vand i bunden og hvis ikke det lykkedes så prøver vi med poterne...... så nu har jeg våde pote spor lavet af toilet vand rundt i hele huset.........
Nu vil jeg snart gå i min seng og tænke hele natten....... husk at have god tålmodighed - god tålmodighed - god tålmodighed.............
Jeg vil skrive lidt herinde de efterfølgende dage... så kan i følge med i om det lykkedes at træne 2 mco til at gå på toiletet..........
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
De fleste andre katte ville nok være nervøse for vandet i bunden, men nu er det jo Coon'er, du har, så .......
PS: Lad være med at gå så hurtigt frem!
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Venter spændt på det videre forløb....
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 40 Svar: 141
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 7 Emner: 32 Svar: 357
Glæder mig til at høre fortsættelsen :o)
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
Jeg glæder mig til fortsættelsen :o)
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Har godt nok læst om at man kan træne sine katte til at bruge wc´et....meen har nok tvivlet på at det kunne lykkedes. Glæder mig til at læse fortsættelsen :o)
God tålmodighed hihi
aug 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 26 Svar: 602
Jeg gik først i seng kl. 01 i aftes for jeg ville lige sikre mig at de nu også forstod at hullet ikke var til "hovedet" -
da jeg stod op i morges skyndte jeg mig ud på toiletet for at se om de havde brugt det.......... næ, det havde de ikke, - der var kun skrabet lidt grus ned i kummen.... men jeg synes jeg kan lugte et eller andet, - men nu er min næse hellere ikke så god når jeg lige er stået op...
Vi spiser morgenmad og jeg har sat mig så jeg kan kigge efter kattene, - for jeg kan høre de skraber i gruset.....
da jeg lidt senere kommer ud på vores "store" badeværelse finder jeg ud af hvor lugten kommer fra........
Vores vasketøjskurv er væltet og tøjet er spredt ud over hele gulvet, - jeg begynder at mærke på tøjet da jeg kan lugte at her lugter meget kraftigt af urin.....
Mine bukser er totalt våde af urin og da jeg vil tjekke det sidste tøj på gulvet planter jeg min hånd oven i noget blød lort..... lækkert, nu er jeg da ihvertfald vågnet op....
Toffe og Tiger har slet ikke været klar til at få den med hullet sat i, så nu har jeg fjernet den igen og sat den første ring i.
Jeg har læst noget mere om det at træne katte til at gå på toiletet.. og det skulle kunne lykkedes på 8 uger.... så jeg må bare væbne mig med tålmodighed... nu lader jeg den første ring sidde i mindst en uge....
NÅ.... nu vil jeg igang med at vaske tøj...
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 64 Katte: 11 Emner: 8 Svar: 116
dec 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 10 Svar: 109
Hold da op *GRINER*
Hatten af for du i det hele taget er gået igang.
Smart ting hvis det kan lade sig gøre, men vil ikke engang turde forsøge
Et toilet 3 teenagere og 2 katte ...kan i se det *LOL*
Jeg ville være forvist til at bruge naboen
dec 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 205
aug 2008
Da jeg endelig havde fået vasket alt mit tøj gik min tørretubler i stykker.. hvor heldig har man lov at være.... så skal ud og købe ny i dag.
I morges inden jeg tog på job var Toffe på toiletet og lavede lort og Tiger var oppe og tisse.. så de fik en masse ros inden jeg tog på job.....
Jeg frygtede at komme hjem fra job og havde lukket alle døre i huset så de kun kunne være i stuen, køkken og toilet.... men de havde vidst sovet hele dagen.. da jeg kom hjem vågnde de og gik begge ud og tissede....
Der er en del arbejde ved det .... HVER gang jeg ser de har været på toiletet skifter jeg grus, - da der ikke kan være ret meget i, synes jeg det er vigtigt at det hele tiden er rent så de har lyst til at besørge der....
Det lugter lidt når de lige har lavet for der er ikke nok grus til at lorten kan blive gravet ned, - men jeg gør rent derinde 3-5 gange om dagen.... men det skulle jo gerne ende med at det slet IKKE lugter når lorten ligger nede i vandet... hellere ikke selvom der går et par timer inden der bliver skyllet ud....
aug 2008
Stakkels misser, de har jo ikke kunne komme på toiletet,
Heldigvis havde de valgt at sætte sig ved siden af toiletet, så det var da nemt at fjerne.
Toffe er pludselig begyndt at trække i toiletpapiret når han er færdig, og det er ikke kun 1 meter han nøjes med at hive ud, - så nu har jeg fjernet rullen så han ikke tømmer den ved hvert toilet besøg.
Jeg har oprettet et fotoalbum hvor i kan følge lidt med i vores "potte" træning
okt 2006
Fandt lige den her *gg*
(link fjernet)
aug 2008
Det eneste der er træls er at Toffe hele tiden ruller toiletpapiret ud for at lægge det over lorten... så er spændt på at se hvad han gør når der bliver et hul i.
Jeg kan se på det bræt der er i nu at deres lort næsten altid ligger i midten og deres tis også altid lander der, så tror ikke det bliver noget problem med at ramme hullet - men mere om de kan lade være med at stikke hovedet og potterne ned i kummen....
Jeg håber de første start vanskeligheder er ved at være ovre, - men nu må vi se.....
nov 2007
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 72
aug 2008
Min pige vækkede mig kl. 05 i morges fordi hendes seng var våd.
Det var så Tiger der nægtede at bruge det nye bræt, så han havde i stedet for valgt min datters seng.
Så kl. 05 i morges stod jeg og ordnede vasketøj og satte igen den anden bakke i toiletet igen..... gad vide om de nogensinde lærer det?
Jeg skal nok sætte nye billeder på, men synes bare at det bliver de samme billeder....
Der var ingen af kattene der havde brugt toiletet i går, men jeg håbede at de på et tidspunkt ville prøve det... men det havde de åbenbart ikke tænkt sig.
Da jeg havde skiftet brættet rundt i morges så skulle de begge to på i en fart, så jeg nåede at gøre det rent derude et par gange inden jeg atter kunne komme i min seng.
aug 2008
Toffe har skabt sig lidt og fortalt at han var utilfreds med det nye bræt, men her til formiddag valgte han så alligevel at prøve det af.
Lorten landede godt nok på toiletbrætet.. men pyt med det.. han forsøgte.
Tiger nægter stadigvæk - og valgte at tisse i min søns seng.
Så nu er der igen blevet store vaskedag.
Jeg har lukket alle døre ind til værelserne i hele huset, så jeg kan holde lidt øje med den lille bandit.
Hvis ikke Tiger har tisset på toiletet inden i aften, så bliver begge katte lukket inde på badeværelset i nat... så må jeg se om han vælger at gå på toiletet eller om han sætter sig på gulvet...
min familie er efterhånden ved at være noget træt af alt det her katte halløj.... børnene er trætte af at det er deres toilet kattene har fået for nu skal de stå i "kø" nede hos os.
Og manden klager over han ikke kan gå på toilet uden der er børn udenfor døren der står og råber.... "skynd dig" - "jeg skal tisse"
Jeg synes faktisk at det er min familie der sætter min tålmodighed på en større prøve end kattene...
men jeg er fast besluttet på af mine misser skal lære dette... så familien må finde sig i det, i endnu nogle uger.....
aug 2008
Toffe ville ikke finde sig i at være lukket inde... han fortalte højlydt at han ikke var tilfreds og han forsøgte længe på at åbne døren men den skulle ind ad og det kunne han ikke finde ud af, men lyden af et håndtag der blev hevet i - i 45 min. hold da op... det var lige til at blive skør af.
De var begge meget rolige da de blev lukket ud igen, så jeg gik i seng.
kl. 04.40 kaldte min søn, Tiger sad igen og tissede i hans seng... jeg nåede at fange ham inden han var blevet færdig, så han blev løftet ud på toiletet så han kunne gøre det sidste færdigt der.
Kattene blev igen lukket derud - og bagefter måtte jeg så igang igen med at vaske sengetøj - og skifte så min søn igen kunne sove.
Toffe brokkede sig lidt igen, men da lyset blev slukket faldt han til ro.
Da jeg stod op igen kl. 08.30 ville de gerne ud fra toiletet...
De blev lukket ud igen hvorefter jeg måtte "inspicere" nattens "skader" på badeværelset.
Der var tisset på toiletet og der var også lort... og så var der puttet toiletpapir ned i også... så det er helt sikkert Toffe der har været på toilet, - han er utrolig lærenem.
på gulvet lå der lidt lort, - jeg ved ikke om det er Tiger der stadig nægter eller om det er Toffe der har ramt ved siden af...
I dag bliver jeg indenfor hele dagen for at guide Tiger - han er ikke så nem men jeg giver ikke op.
Jeg gider ikke flere morgenen med unger der kalder pga. deres seng er våd, - så fra nu af bliver de lukket inde på toiletet om natten indtil Tiger har lært det....
De lider ingen nød derinde... de har i den ene ende toiletet og i den anden har de mad og drikke og deres kurv til at sove i... jeg har også ligget et stort badehåndklæde på gulvet så de kan ligge godt.... og så elsker de ellers at ligge derude i brusenichen pga. gulvvarmen...
Det eneste problem er at døren er lukket - det vil Toffe ikke finde sig i.
nov 2007
Følger: 1 Følgere: 7 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 72
Hilsen Missis F
aug 2008
De havde desværre sovet hele natten så der var ikke lavet nogle "unoder" hvilket jeg næsten havde håbet på.
Jeg skulle i svømmehallen med ungerne så turde ikke lade kattene være alene i huset, så de blev igen lukket inde.
Da vi kom hjem 6 timer senere, var der tis ud over gulvet og i håndklædet som pænt var blevet hevet ned fra vægger, lå der små "pakker" i....
Toffe gik rundt og mjavede sin egen underlige lyd højt - og så hoppede han op på toiletet og lavede lort lige ned i kummen.....
FANTASTISK mors egen lille putte gøj (Toffe) har styr på det... men hvordan får jeg så lige mors egen lille nussetrold (Tiger) til også at lære det.... han giver mig nogle grå hår i hovedeet...
Jeg har tænkt mig at ringe til dyrlægen for at høre hans vurderingen om det kan lykkedes med Tiger eller om han vil blive ved med at tisse alle steder.... jeg frygter lidt han er begyndt at forbinde mine børns senge med en kattebakke - det er nok det eneste der kan få mig til at give op.. det er Tigers tisseri i mine ungers senge....
Men jeg holder ud lidt endnu og så må vaskemaskinen køre på højtryk
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
Håber at Tiger vinder kampen, så kattene får deres grusbakke tilbage.
okt 2006
Ja NU skal i høre.....hehe
Jeg har i 20 + år opdrættet. Altd brugt kattegrus, brugt langlurvet wc-måtter foran bakkere til opsamling
Den anden dag blev ALLE bakker sendt udenfor. Hvorfor fandt jeg ik ud af det tidligere????
Nu på 2. dagen er gulvet rent, jeg tømmer de "7 bakker" ude i kattegården 2 g dagligt.
Kattegården er på 100 kvm.
Ik mere kattegrus indendørs......jubel.....heller ingen UPS pga flytning af bakkerne.
Hvof pokker gjorde jeg ik det noget før?????
aug 2008
Jeg har i dag mod min vilje sat kattebakken tilbage igen,
Toffe var så god til at gå på toiletet og der var aldrig uheld med ham.
Men Tiger derimod blev mere og mere nervøs - og her til morgen var HELE badeværelses gulvet tisset til, - og både Toffe og Tiger var våde af urin...
Der gik min grænse til... ikke pga. af rengøringen, for herre gud, - det var jo efterhånden blevet en vane...
Nej, - det at se Tiger stå her til morgen med pelsen våd af urin og det udtryk han havde i sit ansigt.. der bare lyste langt væk af stress og fortvivelse... det var mere end jeg ville byde ham...
Tiger har altid brugt meget tid på sin pels, - så dette var ikke en god situation for ham, - han havde det helt klart ikke godt.
Så manden blev sendt på loftet kl. 06:10 i morges for at hente kattebakken - og da den stod klar ville Tiger slet ikke der ind igen... han virkede skræmt.... og det var frygtelig at se hvordan han pludselig havde ændret sig...
Men heldigvis gik der ikke mere end 10 min inden han var derinde hvor der både blev lavet stort og småt....
Tiger har fået en masse opmærksomhed i dag - og han er ved at være sig selv igen... så jeg må bare konstatere at han duede ikke til at lære at gå på toiletet, - hvorimod Toffe hurtigt tilpassede sig...
Når Toffe havde lavet på toiletet var det enormt nemt.........
der skulle bare trækkes ud og så var der klar til næste besæg, - og det lugtede slet IKKE .....
Så øv - øv, at det ikke lykkedes, -
Men kattene kommer altså i første række, - nu er det prøvet af.. og jeg er sikker på at der er mange andre det sagtens ville kunne lykkedes for...
Så er der nogen der er friske, - så er Litter Kwitter til salg... he-he
det er nok ikke herinde det skal sælges når man kan se hvor meget "sjov" vi har haft ud af det...
okt 2006
Du har da prøvet, og din fortælling er da guld værd *S*
aug 2008
Tinka D
Tror du man bare går igang med sådan et projekt uden at vide hvad man går ind til.... uden at undersøge først hvad det vil betyde for "dyret"
uden at tænke over hvad konsekvenser det vil have...
Humor forladt lyseslukker... .......tja det kan jeg ikke sige noget om, eftersom jeg ikke kender dig.... men dette har bestemt ikke været humørfyldt hvis du tror det.....
Psykisk vold....(hvad er psykisk vold hvis man ikke kan tænke, - eller kan katte tænke, - hmmm, ja det må jo være vores menneske følelser der bliver tillagt dyret... ja måske kan de tænke, - hvem ved.) - (tænkte lige)
ja, - det var så også grunden til at jeg ikke kunne tortsætte med Tiger da jeg efter bedste overbevisning ikke tror han kan lære det... men havde jeg kun haft Toffe, så havde jeg fortsat for der var absolut ingen problemer med ham...
Om folk bakker op om mit "projekt" har intet at gøre med hvor langt jeg havde tænkt mig at fortsætte.....
Man skal gøre det man "brænder" for med eller uden opbakning... det gælder alt i livet.....
Og ja... Tiger "vandt" kampen fordi jeg ikke længere kunne forvare det... hvis jeg var ude på at udøve "psykisk vold" elles bare ville vise hvem der bestemte i dette "palads" - ja så havde jeg da fortsat....
Så Tiger vandt ikke - han tabte vel egentligt!
dec 2006
Det glæder mig meget at Tiger vandt kampen kan ikke se, hvad det er han skulle have tabt ved at få sin bakke tilbage.
og litterkwitteren ... jeg håber, at det skrammel bliver smidt på lossepladsen.
Godt gået Tiger
dec 2006
Måske misforstår jeg, for du kan da vel ikke i ramme alvor mene, at dyr ikke kan udsættes for psykisk vold? Det kan de da (og desværre er der nogen der udsætter dem for det bevidst - bl.a. i forbindelse med videnskabelig psykologisk forskning, (så kalder man det bare noget andet).
Og nu har du jo ved selvsyn oplevet hvor ked og frustreret en kat kan blive når han udsættes for noget, han trives dårligt med, og slet ikke forstår hvorfor han skal igennem.
Vist kan katte tænke. Det kan alle pattedyr. Og hvis vi åbner os for dyrene, og lytter, så oplever vi hvor følsomme de er, og hvor dygtige de er til at kommunikere.
dec 2006
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 34
maj 2007
I forvejen anbefales det, at hver kat har sin bakke + en ekstra, således at én kat har to bakker, da de fleste foretrækker at tisse et sted og lave et andet.
For at sætte prikken over i'et gav Litterkwitteren heller ikke mulighed for at skrabe og dække afføringen til, hvilket katte normalt er vant til (og jeres vel også) og jeg kan godt forstå, at Tiger nægtede at gøre noget på et sted, hvor Toffe's afføring måske lå i forvejen.
Nu kan du blot håbe på, at Tiger ikke har fået for vane at tisse på sin egen private "bakke", nemlig jeres senge.
Min konklusion er - ud fra hvad jeg ellers har læst - at Litterkwitteren kun er beregnet for dem med kun én kat.
maj 2007
Desuden giver jeg Tinka D fuldstændig ret mht. "psykisk vold"; Det er vi heldigvis mange, der kender nok til dyrs adfærd for at vide, også uden at være medlem af Peta.
Det er nok at være medlem af f.eks. Forsøgsdyrenes Værn.
aug 2008
Der lå aldrig lort i bakken, den var ALTID ren, da jeg ikke ville byde kattene at have lort liggende med så lidt grus så det ikke kunne dækkes.
Begge katte bruger igen deres fælles kattebakke som er ekstra stor, og det er uden problemer.
Men havde jeg kun 1 kat, ville jeg forsøge igen!
dec 2006
Jamen det tager jeg da som en kompliment
**det er altså kun katte. ik mennesker. **
Nej ikke KUN katte, men NETOP katte. Og hvorfor hulan skal de så tvinges til at gå på toilet som om de var mennesker :S
aug 2008
Du kan ikke tvinge katten
Hvis den ikke vil gør den det ikke...... tro mig
okt 2008
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 4 Svar: 13
Har du solgt litter kwitter???
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Dog rigtig synd for Tiger at det stressede ham så meget :o(
Er glad for at læse at han fik sin bakke tilbage :o)
Carsten - hvordan er det gået videre med dit projekt?
LITTER KWITER