{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Bliver så GAL!! {{forumTopicSubject}}

Lukkede op for kattegalleri her til morgen og så der var en sød maine coon blanding til salg.. Denne killing skulle vi have købt, men blev meget mistænkelig over sælger da hun har mange forskellige katte til salg og som regel kun 1 på omkring 4-8 uger.. Nu er den så kommet til salg igen, dog under mandens navn og denne gang er det en blanding og ikke en ægte og prisen har ændret sig 600 kr, NEDAD!! Jeg sider bare og tænker stakkels købere der er blevet bildt ind det var en ægte og de så har købt når deres søsken nu er sat til salg som en blanding. Jeg sys helt ærligt ikke at folk kan være det bekendt, det er levende dyr de handler med og ikke bare penge maskiner.....!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bliver så GAL!!
  • #2   6. jan 2009 Nemli - men man må også gerne bruge indersiden af hovedet. En ægte kat er en kat med stamtavle - BASTA. En kat uden stamtavle med ægte forældre, er en uægte kat.

• #3   6. jan 2009 Altså en kat kan da godt være ægte uden tavle.. Er en af mine, hans forældre har begge tavle men ikke ham!

Jeg forstår bare ikke hvordan de kan få lov til det på sådan en side, er der ikke nogen der sidder og holder øje med sådanne ting?

• #4   6. jan 2009 Nej, jeg bliver også gal, og hvorvidt katten er ægte med eller uden stamtavle, er en anden diskution. Men jeg er nu enig med Lailah. Hvorfor ikke registrere sine killinger hvis begge forældre har tavle? så er der da noget galt.

• #5   6. jan 2009 de skal jo ikke avlsgodkendes som hunde og heste f.eks.

• #6   6. jan 2009 det kan jeg ikke svare på..!! Hvis det var mig ville killingerne have tavle.. Men er jo en helt anden snak og ikke det jeg søger svar på!!

• #7   6. jan 2009 hehe.. nej. sorry, jeg ved det godt. Det var også derfor jeg skrev at det var en anden diskution. Selvom det bare var en dårlig undskyldning for at blande sig smiley

• #8   6. jan 2009 Jamen det er som helt iorden.. Jeg forstår det heller ikke selv.. Men nogle ting skal man åbenbart ikke forstå

• #9   6. jan 2009 men Christina, jeg forstår godt din frustration. Det er at tage røven på så mange mennesker, og folk glemmer hvad de har med at gøre. Rent faktisk kan det jo meldes, det er salg under falske forudsætninger, hvis de da er bildt ind at katten er ægte.. Det vil sige, man er lovet noget som ikke er korrekt.
    Det er også derfor jeg sterilliserer mine killinger inden jeg sælger dem ud, de skal ikke bruges på den måde, og det er den eneste sikkerhed jeg har.

• #10   6. jan 2009 Jeg sys bare ikke man kan være det bekendt.. De er bare så underlige dem der har den til salg.. Indenfor 1 uge havde hun 4 forskellige killinger til salg og kun en af hver race.. Nede ved hende havde hun kun et kuld killinger og moderen, samt en anden størrer killing.. Der er bare så mange ting som ikke giver mening og jeg tror det er en kattehandler. Vil jo bare gerne advarer andre mod det. Der sidder nu 6 personer som har købt en killing ved hende som de har fået afvide er maine coon men som sikkert ikke er det, da de er blanding.. Det har de så giver 1000 kr for.. Sys det er at røvrende folk...!

• #11   6. jan 2009 Christina forstår godt du blev gal og frustreret. Godt I ikke købte katten.
    Nu har jeg selv killinger, og selvom ingen af forældrene har tavler, så har deres forældre det, så de er nu ægte uden tavle (og nej gider heller ikke denne diskution) Men havde der været blandet en anden ind i det, huskat eller andet kunne jeg da ikke drømme om, at skrive noget, som jeg ved ikke var sandt. Det er da uærligt:(

• #12   6. jan 2009 Christina gider du ikke sende et link? Syntes også det er groft at udnytte folks godtroenhed.

• #13   6. jan 2009 Det er i den grad at røvrende folk. Jeg synes det er ufatteligt hvad folk har samvittighed til.

• #14   6. jan 2009 Lotte J.. Har sendt dig en Pb..

Ja det er det meget.. Altså vi var dernede og hun snakkede hel vildt.. i kuldet på de 7 lå en anden killing som var halv perser, den var 7 uger gammel... Hun har ikke nogen perser i hjemmet og derfor sys jeg det var vildt underligt.. 2 andre killinger var til salg som hun ikke havde dernede... Derfor sagde jeg til min kæreste at jeg ikke ville købe kat af hende da min mavefornemmelse fortalte mig at der var noget galt... Jeg fatter bare ikke hvordan det kan lade sig gøre sådan noget..

• #15   6. jan 2009 ej, det virker simpelthen for mærkeligt. det lugter langt væk.

• #16   6. jan 2009 Det gør det nemlig.!

• #18   7. jan 2009 Hvis køberne har købt katten med den overbevisning, at den var ægte, kan de ophæve købet eller få slået 600 kr. af prisen efter loven. Det kan man efter aftaler ugyldighed, hvor det at give falske oplysninger er en svag ugyldighedsgrund, og da køberen er i god tro , om at katten er ægte, kan man få ophævet aftalen eller få et afslag i prisen, som svarer til prisen på de andre katte.

Kommentér på:
Bliver så GAL!!

Annonce