{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.577 visninger | Oprettet:

Janne.*
Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366

Jeg er så ked og lidt gal..:-( {{forumTopicSubject}}

Min Perle dreng var d 15-5 hos samme dyrlæge fordi han ikke kunne tisse, her er et tråd om det jeg skrev d.15-5
http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/122830-blaerersten_igen____

Så her i morges så jeg han igen efter kun 1 md og 4 dage at han ikke kunne tisse og denne gang slet ikke en dråbe... Havde slet ikke fået morgen kaffe endnu og ringede til min dyrlæge og fik en tid kl 15.

Hans blære var helt fyldt sagde Stig dyrlægen og Perle knurrede da han trykkede. Stig sagde pludselig at der er 2 ting at gøre, enten en aflivning eller en operation, "sikke noget at sige til en klient, der i forvejen er meget ked af det" Sagde også at han behøvede da ikke at sige at den ene mulighed var aflivning, når man kan opererer og fjerne stenene fra blæren, det er jo mit "Barn" som jeg elsker.

Perle var meget bange og havde mange smerter på grund af blæreren var så fyldt.., han lavede våde aftryk på bordet fra poterne og og jeg bemærkede at han pludselig blev meget varm i hovedet, men han havde ingen feder. smiley

Nå men de ville straks gå i gang med han og ville ringe om ca 2-3 timer, MEN da jeg ringede her kl 17.00 var de FØRST begyndt at lægge ham i narkose, så han har været i buret med smerter i ca 2 timer og ikke som de lovede at gå i gang med Perle med det samme..

Jeg er bare såå ked af det, at han skulle sidde der i så mange timer med smerter.....Jeg sagde at det jo ikke var så længe siden han sidst var her og fik et kateter op, men jeg kunne godt få ham hjem med kateteret i, det ville jeg ikke, da han så skulle være i et værelse og hvis der skulle ske noget, kan jo ikke sidde 24 timer ved ham..

Puha sidst blev det 6500 kr for 2 1/2 dag, men håber da ikke det bliver lige så meget, men det gør det nok, da det er weekend, ikke at det skal være pengene der er altafgørende, nej det er at Perle drengen får det godt...

Så han skal nok senere have en operation så de kan fjerne alle stenene fra blæren, det gør de ca 1 til 2 gange om måneden denne operation, sagde de. Men jeg er bare så gal over at de først 2 timer efter først lagde han i narkose, nu når han havde så ondt. Grrr

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er så ked og lidt gal..:-(
  • #2   19. jun 2015 smiley det er ikke sjovt for dig og perle smiley

Jeg håber han får det godt igen.

• Janne.*

#3   19. jun 2015 Tak skal du have Berit.. smiley Ja det må du nok sige, det er ski så synd for Perle og de s..... sten, der ikke kan blive opløst af foderet han får. smiley Bare man snart kunne finde ud af at forske i de sten, der ikke kan opløses af sig selv. smiley

• Janne.*

#4   19. jun 2015 Tak Jette. Nej jeg er også helt nede på grund af det og så hurtigt det kom igen efter 1 md og 4 dage.:-(

• #5   19. jun 2015 Stakkels Perle. Det er jo frygteligt når ens kat ikke har det så slemt. Jeg håber virkelig det vil gå rigtig godt og fremad for ham nu efter operationen.

• #6   19. jun 2015 Årrhh nej stakkels stakkels Perle smiley smiley smiley
    Og stakkels dig Janne smiley
    Det er på ingen måde rimeligt at han skulle sidde så længe og have det skidt, før han kom til, og hvis han havde så fyldt en blære var der så ikke en risiko for at blæren kunne briste??

Det kan da ikke være rigtigt at man ikke kan forebygge det på en eller anden måde???? Jeg ved godt at når de først har en tendens til urinvejssten så vil det være en evig kamp og tilbagevendende problem smiley men altså noget må man vel kunne gøre..

Jeg ved godt du er til kornfrit foder.. Ikke??
    Men jeg må indrømme at efter jeg er skiftet til Virbac til Tøsen da har hun ingen urinvejsproblemer haft, og hun har virkelig været plaget af blærebetændelse med efterfølgende krystaller, Vi skiftede i december og hun har bare været en glad og fin mis siden, hun fungere så fint på det, så jeg er meget positivt overrasket over det, troede egentligt ikke på det men var så desperat at jeg gav det et forsøg smiley

• #7   19. jun 2015 god bedring med ham smiley
    må man spørger hvad han får at spise?

• #10   20. jun 2015 stig er altså god nok jeg har ham

• #11   20. jun 2015 Dyrlægen er der ikke noget at udsætte på -.var der den selv samme dag om for middagen. Faktisk talte vi også om aflivning af min kat der ikke har chance for at blive rask. Vi var enige om at han havde det rimelig godt lige nu og jeg var i stand til at vurdere når han ikke længere havde det.

Vi kan alle være nærtagende når vi er nervøse og bange

• #13   21. jun 2015 Hvis katten danner struvitsten, så er ph-værdien i dens urin for høj. Den fåes ned ved bla. at katten får mere væske. Derudover så er hovedbestanddelen af disse her struvitsten krystaller bestående af nogle kemiske elementer/ioner som kaldes ammonium, fosfat og magnesium. Når disse begynder at danne deciderede sten i kattens urin er det fordi indholdet af disse i din kats urin er for højt samtidig med at ph'en er for høj (alt det her handler om kemi). Så jeg vil klart anbefale dig at skifte til noget foder hvor indholdet af disse er lavere. Ammonium ionen kommer bla. fra det man kan kalde nitrogenstofskiftet i katten herunder nedbrydningen af protein. Jeg mener en længere oppe skrev at du godt kunne lide kornfrit foder, er det også lig med et højt proteinindhold i det foder du bruger, det er det jo ofte i kornfrit foder. Men det betyder at selv om du faktisk forsøger at give din kat et godt foder - så er det måske ikke det bedste foder for den lige nu - måske snarere tværtimod. Så jeg ville se at få den over på noget dyrlægespecifikt foder rettet mod struvitsten for at få styr på det, helst i vådfoderudgaven, og på sigt kan du måske gå tilbage til "alm" foder. Når det er kommet igen så hurtigt risikerer du at spille hasard med din kats helbred hvis du fortsætter med at fodre som hidtil (forudsat at du ikke har skiftet foder siden første gang han var inde - har ikke læst den tråd du linker til),

Rigtig god bedring med ham

• #14   21. jun 2015 Carina du har ret, det er kemi, derfor kan processen ændres bar en eller to af tingene ændres, feks lav magnesium og mere væske.
    Det største problem, og det gælder alt tørfoder, er netop tørfoder som som stort set ikke indeholder indeholder væske, og kattens naturlige bytte indeholder 70-80% vand og selv med diverse anordninger og lidt vådfoder hver dag, så får vores katte stadig for lidt væske, simpelt hen fordi katten ikke drikker nok, ved siden af den kost som ikke svare til kattens behov.
    Vådfoder er bedre, det har om ikke andet den rigtige væskebalancen.
    Men selvfølgelig kan man ikke bare ændre alt på en gang ved en syg kat og så tro den bliver rask, for måske vil den ikke bryde sine vaner og balancen er forskubbet, selv på en ideel kost vil nogle katte blive syge.

• Janne.*

#15   21. jun 2015 Tak Britt L ...Ja jeg har det også såå skidt med at Perle stadig har de urinsten.:-(

Tak Heidi N ... Nej det var ikke rimeligt at han skulle vente 2 timer.. Jo blæren kan briste, derfor det skal gå hurtigt. smiley
    Perle får ikke kornfrit foder, det har han ikke fået siden første gang han fik problemer med urinvejssten.

Hvor er det dejligt at Tøsen pigen har fået det godt igen, efter du skiftede til Virbac foder, det er jeg så glad for at høre, for ingen katte fortjener at skal have problemer med urinvejssten eller andet.

Tak Anja N ..Perle får Royal Canin - Urinary S/O Moderate Calorie. da han også skal tabe sig. smiley

Tak Vibse...Det er rigtigt, du kender mig godt nok til at skrive at du ved jeg vil vælge en operation. smiley
    Jeg er rigtigt glad for at Bella har det godt nu. smiley Jeg har nogle dygtige dyrlæger, som mange anbefaler her på KG. smiley

Tak Bonnie H ... Ja det er noget være noget han skal igennem. smiley Jeg bruger dyrlægerne på Skovlunde - Herlev Dyreklinik. smiley

Zafir...Jo Stig er da god nok og dygtig. Det har jeg heller ikke skrevet at han ikke er. smiley

Lis... Det er jeg sørme ked af at høre, puha det er ikke rart. Men godt han har det rimeligt nu, så må du nyde de dage, måneder, år, med ham som du kan. smiley Pøj pøj til smuksakken

Tak Carina J ....Nej Perledrengen får ikke kornfrit foder, men Royal Canin - Urinary S/O Moderate Calorie. da han også skal tabe sig. smiley
    Urinvejssten kan være struvit eller Oxalat-sten, men de mest almindelige urinsten består af struvit.

Oxalat-sten: Calcium oxalat krystaller forekommer oftere hos ældre katte over 8 år. De kan også opstå efter, at katten i for lang tid har fået diæt til forebyggelse af struvit-sten. Ved tilbagevendende problemer med oxalat-sten, skal katten undersøges for andre sygdomme, der kan føre til en høj calciumudskillelse.:-)

Overvægt og for lidt aktivitet kan også medvirke til urinvejsproblemer. smiley

• #16   21. jun 2015 Janne det er ikke for at sammenligne vores 2 katte eller situationer, men blot for at oplyse om min oplevelse, så kan du selv vælge om du vil drage nytte af det eller ej smiley

De første adskillige gange Tøsen havde blærebetændelse og krystaller da anvendte jeg også RC Urinary s/o moderate calorie da Tøsen jo også er overvægtig, og dette foder fik hun også her senest den var gal igen, da hun normalt kun vil spise RC og bestemt ikke Hills, men sidste gang fungerede fodret simpelthen ikke så min dyrlæge overtalte mig til at forsøge Hills i stedet for og Tøsen åd det og så virkede det på krystallerne, jeg mistænker at fordi Tøsen har fået RC så ofte så er virkningen udeblevet og derfor gav jeg også forsøget med Virbac en chance, og det er jeg så meget glad for i dag.

• Janne.*

#17   21. jun 2015 Puha...Det var en forfærdelig dag i går, Lørdag...Jeg skulle jo hente Perle hos dyrlægen ved 17 tiden og hele formiddagen og eftermiddagen har vi arbejdet med at udvide min have låge plus jeg malede plankerne. Nå tiden nærmede sig 16.30 og kørte efter Perle, de havde en time før taget hans kateter væk.

Da vi så kom hjem havde jeg hvert et øje på Perle, der gik ikke mere en ca 10 minutter, så gik han endelig på bakken, "jeg fik det såå dårligt" fordi Perle sad i 3-4 minutter og kunne ikke komme af med urinen, første gang et par drøber og anden gang slet ikke noget, så ringede til dyrlægen for at sige vi måtte komme med ham igen. smiley

Perle har altid være så dygtig til at gå ind i transport kassen, men denne gang ville han ikke så gerne ind i den, meget forståligt, da han godt viste hvad der skulle ske, han var jo for en lille time siden lige komme hjem fra dyrlægen.
    Så afsted igen til klinikken ved 19 tiden. Åhhh stakkels Perle, nu skulle han igen have et kateter i igen, det må have gjort ondt, da han er meget øm der. smiley

Snakkede med dyrlægen som havde vagten og sagde at nu skulle Perle ikke igennem alt det mere og det gav dyrlægen mig selvfølgelig ret i, så Perle skal opereres i morgen. De går ind i blæren og fjerner stenene, aret bliver ca 4 cm, sagde de. Dyrlægen ringer til mig i morgen, for at snakke om hvilken operation, det skal være, sagde vagtdyrlægen i dag til mig. Der er nemlig 2 forskellige operationer man kan gøre...Men det kan jeg ikke forstå, for jeg snakkede med Stig om det og det var at fjerne stenene i blæren.

Jeg er bare sååå ked og grædefærdig over Perle skal og skulle dette igennem og er såå nervøs for imorgen når han skal opereres. Så vil i ikke være søde at krydse finger for Perle drengen i morgen. Takk

• Janne.*

#18   21. jun 2015 Heidi, Det ved jeg godt du mente og det var i en god mening. smiley
    Jeg var i går inde og kikke på det foder din Tøsen får, men kan ikke se der er noget mod urinvejssten.? Har du et link, så jeg kan se hvilket foder du bruger. smiley

Ja Hills, vil mine katte helst heller ikke spise, kun Royal Canin smiley

• #19   21. jun 2015 Måske templer dyrlægen på muligheden får, at fjerne penis, så han kan tisse stenene ud?
    Jeg krydser fingre for et godt resultat .

• #20   21. jun 2015 Jeg krydser og krydser for lille Perle smiley

Ja selvfølgelig vil jeg give et link, desværre er der ikke så mange forhandlere i dk, men hvis det er så skriv til firmaet, og forklar din situation, de vil helt sikkert kontakte dig og finde en forhandler eller finde en måde at handle med dig på, de er super søde og meget imødekommende, jeg havde en super oplevelse med dem da jeg havde fået prøveposer på deres foder og var utilfreds med størrelsen på pillerne, så fodret er anbefalet i samarbejde med deres dyrlæge og min dyrlæge.
    http://www.virbac.dk/home/hund-og-kat/kvalitetsfoder/vet-complex/main/sygdomsdiaeter-til-kat/Urology%20Cat.html

• #21   21. jun 2015 Hov jeg opdager nu at man kan bestille over nettet smiley
    http://www.virbac.dk/home/hund-og-kat/kvalitetsfoder/hpm-foder/find-forhandler.html

• #22   21. jun 2015 Forstår godt, du er vred.
    Dyrlægen burde i første omgang have lettet trykket på blæren ved at tage urin ud med en tynd kanyle gennem bugvæggen. Det er en metode, der også benyttes ved udtagning af urinprøve, og katten mærker ikke noget (jeg har selv prøvet det).

Min mors kat med samme problem fik i sin tid fjernet penis, så urinvejsåbningen blev større. Han levede mange år derefter, men var af og til lidt "utæt".

Held og lykke!

• #23   21. jun 2015 I øvrigt er der nogle katte (årsagen vides ikke) der uden påviselig grund. måske stress, lukker af for urinering. Resultat det samme som ved stenene

• #24   21. jun 2015 får han også vådfoder?

det er noget træls noget. micky fik blærebetændelse en del gange da han var på internat. han kunne ikke klare stress.
    sidste år fik han så en tur igen. denne gang var der sten i. han havde haft en weekend hvor han bare lå og sov i et vindue med direkte sol. så jeg troede faktisk først at han havde fået hedeslag, men det var altså blæren det var galt med.
    her fik han også rc urinay, og så alt den vådfoder han gider. og så får han kattemælk et par gange om dagen de dage hvor det er varmt da jeg har en mistanke om at han ikke drikker nok nogle dage.

husk vådfoderet må hellere ikke have for højt magnesiumindhold.

god bedring til ham

• #26   22. jun 2015 Også et håb og en tanke her fra.

• Janne.*

#28   22. jun 2015 Tak for linket Heidi N :-)

Tak Mega... Ja det mener jeg også, at de skulle have gjort noget og hvis det er så simpel, så skulle de have gjort det, i stedet for at Perle skulle vente i 2 timer med en hård blærer. smiley

Anja..jo han får vådfoder, men er nu spændt på hvad han skal have af foder, nu når han i dag får fjernet stenene.

• Janne.*

#29   22. jun 2015 Tak skal I have alle sammen for de bedste tanker og krydsede finger for Perle. smiley

Perle bliver opereret i dag og får fjernet stenene, så jeg håber det kommer til at gå godt. er meget nervøs.

Vi snakkede også om den anden operation, med at fjerne penis, så Perledrengen blev som en pigemis, men det var kun hvis der engang skulle ske det at han begyndte at danne sten. De sten der har siddet i blæren har irriteret vævet og der kan stadig sidde nogle sten i vævs-vægen, som med tiden vil løsne sig. Sådan fik jeg opfattet det dyrlægen fortalte. Men jeg håber alt er væk selvfølgelig. puha har det så skidt og ondt i maven mm over det. smiley

• Janne.*

#30   22. jun 2015 smiley Der er stadig ikke blevet ringet til mig, trods det var en aftale at dyrlægen ringede. Så jeg har lige ringet selv, men dyrlægen var ved at opererer en kat der havde brækket benet. Så han ville ringe når han er færdig. Der blev ikke sagt spor om Perle havde det godt eller noget, så jeg er noget nervøs. smiley

• #31   22. jun 2015 Jeg håber du snart kan hente en frisk dreng igen.

Jeg er glad idag, Hjalte mit ene barnebarn er komme hjem fra Skejby sygehus, hvor han blev indlagt akut i lørdags, med en puls på 234! Han har det godt og de fandt grunden ved skanning idag, han har et hul i hjertet, det skal måske lukkes senere, hvis det ikke sker af sig selv, det gjorde det ved storebror før han var 2.

• #32   22. jun 2015 smiley jeg håber du har fået godt nyt nu.

• Janne.*

#33   22. jun 2015 Tak Jette. der er godt nyt nu.. smiley

Så har dyrlægen ringet. Perle havde ca 14-15 sten i blæren og de bliver sendt til et laboratorier for at se hvilken sten det er. Men Perle har det godt og det hele gik godt, hvor er jeg bare lettet. Jeg får ham nok hjem i morgen eller i overmorgen. smiley

Jeg sagde jaja i overmorgen, dyrlægen vidste hvad jeg mente og sagde at det ikke ville koste mig noget at han var der i de dage, Det er jeg rigtig tak nemmelig for, da jeg i maj måned skulle af med ca 6500 kr og fra i fredags til lørdag skulle betale 3000 kr, så de var rigtige søde til at se bort fra det. smiley Den operation har har fået i dag koster ca 7-8000 kr...Så Perle drengen har været en meget dyr herre... smiley Men pyt bare han får det godt igen. smiley

• #34   22. jun 2015 vi elsker dem alligevel - selv med de dyrlægeregninger smiley

• #36   22. jun 2015 Puhh hvor er jeg glad format høre at Perle har overstået operationen og har det godt efter omstændighederne, så håber jeg det hjælper på den lange bane så han ikke skal have så store problemer igen..

Og ja det er en mindre formue du kommer af med, men hvem gør sin elskede kat op i penge?? Nej ingen vel, jeg havde nok taget samme beslutning, hvis jeg vidste katten kunne få nogle gode år bagefter, så pyt med pengene, dem skal man nok finde et sted i budgettet og har man en god dyrlæge så kan man altid afdrage over et par gange smiley

• #38   22. jun 2015 Her ville jeg gerne lave et stort hjerte til dig Janne, men ikke smiley
    Hvor er det godt, at han nu er igennem det værste, og så håber jeg du kan fodre ham ud af resten, for Gud hvor er det hårdt, når guldklumperne er syge.

• Janne.*

#39   22. jun 2015 Mange takker for jeres bekymring til Perle, det varmer.. smiley Ja det er ski mange penge, ved ikke hvordan jeg skal skaffe nogen af dem, men så må jeg betale lidt hver måned, håber de går med til det, så det bliver rimeligt for mig. smiley Mad og grus til misserne skal der også være råd til og bare en lille smule mad til mig hehe..

Perle har altid være sådan en godmodig dreng. Da jeg fik Lukas som 12 uger, gik der ikke 1 dag, så var Perle hans legeonkel og tog sig så godt af Lukas. Da Sammie kom var det også Perle der samme dag kom ind på livet af Sammie og de legede.
    Selv om den lille kommer løbene og planter sig lige oven på Perle selv om han ligger og sover, siger han ikke noget til det og nogen gange er det sørme for meget, så jeg "siger" til Perle, jamen så gi ham da et ordentlig dask med poten så han forstår du gerne vil ligge i fred bare en gange imellem, men det gør Perle ikke de små må alt ved ham...:D smiley

Her er en video med Perle, Prøv at lægge mærke til at når den lille pludselig laver en hurtig bevægelse, så tager Perle ligesom poterne sammen om ham, for at der ikke skal ske den lille noget. smiley

https://www.youtube.com/watch?v=38utWRBAvvQ

• #40   23. jun 2015 smiley skønt at se sådan et par smiley håber det går godt alt sammen.

• #41   24. jun 2015 Janne
    Jeg har lige læst Perles sygeforløb, puha sikke en omgang.
    Det er så skønt at det er gået som det gik.
    Og hvor er Perle heldig at have sådan en "mor " der absolut kun vil omgivelserne det bedste smiley smiley
    Kram til dig Janne herfra smiley

• #42   24. jun 2015 smiley smiley

profilbillede
  • Janne.*

#43   26. jun 2015 Hej Det går ikke godt.. smiley

Jeg kan ikke skrive så meget sidder og græder, så i får det lige kort.

Jeg fik jo Perle hjem i går torsdag, han blev opereret i mandags, han var frisk og glad for at se mig, nyssede kind mod kind, spandt og så skulle nuret lige have en kind også.

Da vi kom hjem, gemte han sig under sengen og dyrlægen sagde at kan nok tissede når han kom hjem i trygge rammer, hab tissede kun en lille klump om natten. Næste dag han tissede ikke og spiste ikke, så af sted samme dag med han igen, hvor han fik taget en blodprøve , lever og nyrer var fine, det kunne være det, nu når han har være i narkose så mange gange, plus sagde dyrlægen at der ikke var spå meget i han blærer, "Troede han måske havde kvalme"
    Men han fik en sprøjte morfin og noget kvalmestillende og så en dåsemad jeg kunne komme lidt vand i og give han det i en sprøjte, hvis han ikke ville spise, da nogen katte først holder op med at spise, skal der lige gange i det igen..

Da jeg kom hjem igen med han samme dag, gemte han sig og ville ikke spise, så gav han 2 sprøjter mad 2 gange, den 3 gang skulle jeg også have han ud fra sofaen, men det ville han ikke, da jeg fik ham ud savlede han og pludselig i lange savl. Så tænkte det var synd at give han det. Så lagde han sig ind næsten under sengen helt på suden,.... kan ikke komme helt ind, det har han gjort mange gange i dag.

Efter et stykke tid gik jeg ind i værelset hvor han lå sådan og tog han op i sengen og sad med han og kunne se at han næsten var opgivende og snakkede med han stille og rolig og spurgte om vi skulle tage på Dyrehospitalet, det fik jeg beskæftet af han, for da jeg stille lagde han på siden på sengen, lå han bare og var meget fjern, han lå bare og kukke lige ud, der troede jeg at han var ved at dø fra mig.

Så ringe til en kammerat og skynde sig til dyrehospitalet, Han lå stadig sådan da det ringede på døren og min kanmmerat kom og så han bare ligge sådan. Perle pleger at smutte, når det ringer på døren, men han lå bare sådan på siden og kikkede lige ud.

3 gang i dag til dyrlæge med Perle "Græder nu" Det var akut. Jeg havde alle parpierne med så dyrlægen kunne se hvad han har fået i dag. Hun sagde hun ikke kunne lovet noget, da han så mange gange havde fået en kateter op og var hævet og det vil det jo blive godt af igen.

Han fik taget urinen ud gennem buen og fået andet smertestillende, da jeg havde givet han flydende smertestillede i dag, og så ville dyrlægen sætte et kateter op ..."Stakkels Perle"

Så er det jeg ikke forstår, han har i mandags fået en operation og fået taget stenene i blæren væk, dyrlægen sagde at det ikke var en stor operation, de gør den ca en gang om måneden eller hver anden måned. Men hvad sker der, hvorfor vil han ikke tisse og spise og han savlede sååå meget og var næsten ligeglad med alting omkring ham Jeg kan bare ikke mere, vil ikke miste min Perle dreng, kan ikke se tasteturet for tårer...

Ville det være en god ide i morgen at få ham tilbage til min rigtige dyrlæge, da det er den der har opereret han, det er vist også lidt billigere. synes i det er ok, i stedet for han skal ligge på dyrehospitalet måske i weekeden ? Undskyld mit alligevel lang indlæg, men jeg er så ked af det og frustrerer ..Det er vare sååå synd for Perledrengen, det fortjener han slet ikke og jeg som troede det var en normal operation, de gør.. Nej jeg kan ikke skrive mere.. Sorry smiley smiley

Er lige komme hjem fra dyrehospitalet her ved 23.30 tiden smiley

• #44   26. jun 2015 smiley jeg er ked på dine og perlespelt vegne smiley
    Hvis du er mere tryk ved din egen dyrlæge? Så få ham flyttet.
    Øv hvor har det da været hårdt smiley

• #45   26. jun 2015 stakkelse dig og Perle

jeg ville nok lade ham blive der hvor han er. hvis du følger dig sikker på dem. men det lyder meget mærkeligt. Forlang at få ham tjekket helt igennem. du har lagt en del penge allerede, så tingene skal bare være i orden inden du skal have ham hjem igen.

Men stort trøstekram herfra

• Janne.*

#46   26. jun 2015 Tak skal i Have Jette og anja.. Ja jeg er mere tryg og tror også Perle er mere tryg ved min rigtige dyrlæge og ikke på dyrehospitalet hvor han er nu.. Ja de forlangte 5000 kr først, som et tillæg, det vil nok kommer til at koste meget mere. så jeg ringer i morgen tidlig til min rigtig dyrlæge og siger som det er og at de må overtage ham igen, smiley Jeg er helt rundt på gulvet, føler jeg hele dagen lang har faret fra dyrlægen 2 gange og nu sent i aftes til dyrehospitalet...

Søde kattevenner jeg skriver mere om det i morgen, HVIS jeg har overskud til det.

• #48   26. jun 2015 Åh nej da smiley
    Stakkels jer.
    Jeg ville også vælge egen dyrlæge, tryghed er vigtig i denne situation.
    Tænker på jer,og håber det bedste.

• #50   26. jun 2015 smiley Åh nej, Perle skulle jo være i bedring nu. Jeg forstår aldeles din fortvivlelse.
    God bedring til Perle, og kram til dig, Janne.
    Krydsede fingre herfra.

• #51   27. jun 2015 Hvordan går det med drengen Janne?

Talte du med Stig om det kunne skyldes han lukker psykisk af?

• Janne.*

#52   27. jun 2015 Hej..

Jeg måtte i går aftes sige farvel til min elskede Perledreng. smiley
    Jeg har hele tiden haft tlf kontakt til min dyrlæge og dyrehospitalets dyrlæge har også haft kontakt til min egen dyrlægen. Jeg ringede i går til dyrehospitalet for at høre hvordan det gik med Perle, om formiddagen havde Perle det nogenlunde blev der sagt, men om eftermiddagen blev han dårligere. De vidste ikke rigtig hvad der var galt for Perle havde ligget på siden hele eftermiddagen, dyrlægen på hospitalet sagde at han nok havde vand i lungerne og fik vanddrivende medicin, men Perle havde heller ikke tisset ret meget, selv om han havde kateter oppe, så dyrlægen snakkede om en operation, for at se hvad problemet var.

Jeg ringede til både min egen dyrlæge og på hospitalet om det og sagde om jeg kunne besøge han, ja kom hellere i dag end i morgen og gerne om 1 time eller 2, så vidste jeg at det var rigtigt galt med min Perle. smiley

Så jeg tog straks på dyrehospitalet... Da jeg så min lille guldklump bare ligge der med kateter oppe og igen igen en nål i poten og en blød krave på, så bristede der noget inde i mig. Åhhh kan næsten ikke skrive om det, kan ikke se tasterturet for tårer.
    Perle lå på siden og kikkede lige ud, da han hørte min stemme, vendte han sit lille hoved meget lidt for at se på mig i mens jeg stille snakkede med han og sagde han navn, så lukkede han øjnene lidt og åbnede dem igen og lå bare og kikkede lige ud og så lidt senere igen drejede han sit lille hovede meget lidt for at se på mig igen imens jeg kælede med ham..

Jeg troede slet ikke at det var så slemt, så jeg bad min kammerat om at finde dyrlægen, "der var kun en dyrlæge på dyrehospitalet" tror min kammerat prøvede 4 gange at lede, så fandt vi dyrlægen på gangen og jeg sagde at Perle ikke skal ligge og havde det sådan. Dyrlægen talte om en operation...Der sagde jeg nej Perle skal ikke mere igennem mere.... det vil jeg ikke byde han, så jeg tog den beslutning at Perle skulle have fred, for han havde det slet ikke godt og skal ikke igennem mere. Jeg sad med han på skødet og der kikkede han med lidt større øjne, så jeg blev helt i tvivl om det nu var det rigtige jeg var ved at gøre... men da dyrlægen skulle hælde noget saltvand i droppet knurrede Perle, for det må have gjort ondt, så mange gange han havde fået prikket en nål i begge poter fordi alle de dage han har været frem og tilbage til dyrlægen, skulle han lige havde en ny blodprøve og det var svært at tappe noget blod.

Men min Perle dreng fik fred imens han lå i mine arme og det gik så fredfyldt for sig. Dyrlægen var rigtigt sød og pudsede min næse for mig og sagde at jeg havde gjort det rigtige, det sagde min egen dyrlæge i telefonen også til mig.

Efter jeg havde sidde med Perle i et stykke tid, lagde jeg han forsigtigt over i buret og jeg bad veterinærsygeplejersken om at tage alt væk på han som Perle havde, det gjorde hun. Så lagde min trøje over ham som jeg havde med så Perle havde noget af min dugt med sig. Men jeg kunne ikke gå fra ham, det føles helt forkert, det var bare såå hård. smiley

Men jeg håber sådan at jeg gjorde det rigtige for Perle og det tror jeg helt bestemt at jeg gjorde. Tænk så hurtigt det kan gå at Perle bliv så syg. smiley

R.I.P Perledreng, min dejlige smukke godmodige guldklump. Jeg elsker dig så højt smiley smiley smiley

• #54   27. jun 2015 stort trøsteknus til dig herfra

livet er bare dumt engang imellem - og så må vi tage disse dumme beslutninger. har selv måtte have Tille aflivet, troede bare at hun havde fået lungebetændelse, men det viste sig at være kræft. det er vel 3 uger siden nu, og kan stadig sidde og tude over hende. hun ville have blevet 11 år ugen efter hun blev aflivet, og jeg har kendt hende siden hun var 5-6 uger.

• #55   28. jun 2015 Sender dig en tanke, for nu er det kun dig som lider smiley
    Rip perle.

• #56   28. jun 2015 Du har givet Perle den største gave, man kan give en elsket, firbenet ven, når livet er for svært at leve, nemlig fred.

Lille kat, god rejse og vær sød og hilse mine venner, når du kommer frem.

• #57   28. jun 2015 smiley Jeg føler virkelig med dig, Janne - kan mærke din kærlighed til Perle, og sorg ved at miste ham, når jeg læser beskrivelsen af din afsked med ham. Godt du var der til at hjælpe ham til Kattehimlen.

R.I.P. Perle

• #59   28. jun 2015 Årrrhhh nej Janne, jeg havde sådan frygtet at det ville gå sådan men håbede at det ikke ville..
    Jeg sidder med tårer i øjnene mens jeg læser din sidste besked og er så ked af det på dine vegne..
    Jeg ved det er en sølle trøst at Vi er mange der føler med dig, men det er den eneste trøst Vi kan tilbyde lige nu..

Jeg forstår til fulde din beslutning og er sikker på at jeg havde valgt det samme i dine sko, det ville være så synd at blive ved hvis han helt havde mistet livsgnisten og det lyder det som om han havde, men hvor er det er svært valg du har taget smiley smiley

Smukke dejlige tålmodige Perle er ikke her mere, men han er et sted i nattehimlen hvor der ingen smerte er, kun grønt græs og en masse at lege med, han er nu himlens legeonkel smiley

Kæmpe trøstekram til dig Janne, det er så unfair at du skal igennem dette nu smiley

• #60   28. jun 2015 ord er alt for fattige ....
    Mange tanker sendes i din retning - og mange trøstekram

• #61   28. jun 2015

profilbillede
  • #62   28. jun 2015 Hvor er det en trist opdatering og hvor er jeg ked af det på dine vegne. Uanset om det er det rigtige eller ej, så gør det forbandet ondt når vi er nødt til at tage den slags beslutninger

• Janne.*

#63   29. jun 2015 Mange tak Alle sammen.

Det varmer så utroligt meget at I har taget så pænt afsked og skrevet søde ord til min Perle dreng, så føler og ved jeg at han ikke bare er glemt, men at nogen stadig tænker på ham.. Måske det lyder mærkeligt, men sådan føler jeg, han var jo min dejlige guldklump, med en stor personlighed for mig. smiley

Jeg er også utrolig glad for at I siger, jeg gjorde det rigtige, selv om jeg ved det jeg gjorde var det rigtige, det gør mig en lille smule stærkere i min sorg, tanker og følelser for det Perle har været igennem.. smiley

Ja hvor har du ret Lis. "ord er alt for fattige" men alligevel såå dejligt at I skriver "til Perle" og giver mig mange tanker og knus. Mange tak for det.

Anja... Tusinde tak for det smukke billede. smiley

Jeg er bare så ked af det og går med mange tanker som, hvis nu Perle ikke var kommet hjem fra min egen dyrlæge før de havde set ham tisse i buret, ville han så have overlevet.... Og hvorfor ringede dyrehospitalet ikke til mig da Perle fik det dårligt, men jeg selv måtte ringe og anden gang jeg ringede den eftermiddag fik jeg først at vide at det var bedre at jeg kom i dag end i morgen, hvorfor sagde dyrlægen på dyrehospitalet ikke det til mig første gang jeg ringede og snakkede med ham. smiley

Ja alle de tanker ved jeg godt ikke er godt og det vigtigste er at Perle har fået fred og har ingen smerter og ubehag mere og Perle leger med min Samie dreng og min Pusser pige og alle jeres andres elskede misser der oppe nu smiley og han nu kan spise alt det gode mad han vil, uden at skal have speciel foder mere. smiley

Ja måske kan I høre at jeg ikke er over det trin, med bebrejdelser over mange ting, men det kommer nok, der skal gå noget tid før man begynder at kunne tænke på det positive, selv om jeg prøver. smiley

Men jeg har en bøn til jeg alle, tag aldrig på Københavns dyrehospital, det er under alt kritik, kun 1 dyrlæge til alle de syge dyr der ligger der, plus dem som kom med deres syge dyr som skulle opereres eller indlægges. det kan 1 dyrlæge og 1 veterinærsygeplejerske ikke håndterer som dyrene fortjener. Dyrlægen på Hospitalet anede heller ikke hvor Perle lå. han gik ned af den lange gang og til venstre ind i et rum hvor hundene lå med tremmer for, "Nej længere nede af gange sagde vi" så gik han sørme igen til venstre ind i et rum, så sagde vi at det var helt ned for enden af gange Perle lå... Der var 2 andre katte og Perle, så tænker man, kender Dyrlægen slet ikke dyrehospitalet og hvor længe ville Perledrengen ligge der før han fandt ud af der faktisk lå en ret såå syg kat der. smiley

Undskyld min harme og brok, men jeg føler jeg skal ud med det, før det kan slippe lidt efter lidt her inde i mig, denne grimme oplevelse, jeg føler det var.

Hvis noget sker med en af mine katte en weekend, som jeg aldrig håber vil ske mere, så vil jeg tage til universitetsdyrehospital for familiedyr. http://dyrehospitalet.ku.dk/ det er helt sikkert.

• #64   29. jun 2015 Jeg tror det tager tid før man stopper med at tænke hvad nu hvis..
    Og det er jo helt naturlige tanker for man vil så gerne finde en mening med det hele og sikre sig at man gjorde alt hvad der kunne gøres..

Jeg tror at uanset hvilken situation man står i så tænker man kunne man have gjort noget anderledes, kunne der gøres mere??

Og det er da en frygtelig oplevelse du har haft med det dyrehospital.. smiley
    Jeg kan godt forstå du er gal på dem, selvfølgelig har du også følelserne uden på tøjet men det burde et dyrehospital have forståelse for, de tager sig jo af folks kæreste eje, en del af folks familier og om ikke andet burde de bestemt have styr på de dyr der er indlagt, og der burde være forsvarligt personale.

Du gjorde hvad du kunne for skønne Perle og det er jeg sikker på at han vidste og satte pris på, til sidst magtede han bare ikke selv mere og bad dig om at give ham fred, det er hårdt for dig men kærligt ment smiley
    Mit hjerte græder for dig og Perle, han fortjente ikke sådan en afslutning på et så dejligt liv, han skulle have haft mange flere år sammen med dig..

• Janne.*

#65   29. jun 2015 Tak Heidi for det dejlige indlæg. smiley Ja det er hårdt pludselig at miste sin elskede kat, når man tror at efter operationen hvor Perle fik fjernet stenene, så ville han komme hjem og være sig selv igen og lege med den lille som han plejer. smiley

Jeg har bemærket at den lille Sammie engang imellem går og piver, det plejer han ikke at gøre, jeg tror han savner sin godmodige legeonkel, som han bare måtte gøre alt ved, komme løbende og plante sig lige oven på Perle også selv om han lå og sove, det tog Perle rigtigt pænt og så lå de og sloges for sjovt. smiley

Selv om lille Sammie er god til at lege selv, så mangle og savner han Perle drengen, lige nu når jeg skriver dette, kan jeg høre at han piver lidt, efter han har leget med Senses banen hvor han skubber til den lysende kugle der er i banen. Tullepigen har aldrig gidet at lege med drengene og Lukas er lidt pivet, når den lille vil lege med han, så giver han nogle piv selv om den lille slet ikke er hård i mod han og så løber han væk. smiley

• #66   29. jun 2015 Jo jeg forstår den følelse af selv bebrejdelse, jeg har haft den selv, netop i en situation som din, hvor min Tulla var indlagt ved den lokale dyrlæge og jeg fandt ud af, at han ikke gjorde noget som helst som vi havde aftalt, og jeg 1000 gange siden tænkte " havde hun været i live, hvis jeg havde hentet hende og kørt hende til min gamle dyrlæge klinik, hvor hun før var helbredt for det samme"
    Det har taget mig flere år og en kat nr 3 ( Mitti) før jeg har fået det bedre med lige Tulla, jeg har ikke haft det på samme måde med de 3 andre, for de havde fået top behandling og beslutningen var klar, og jeg har haft ro med det.
    Du finder også roen på et tidspunkt.

• #67   29. jun 2015 Også tårer herfra.
    Jeg var så sikker på en happy ever after ending, da han blev opereret. Så skulle han bare hjem og være dejlige perle igen.

Jeg ved ikke om du tror på det? Men, sig det som det er, til de andre katte. Os mennesker har det med at undervurdere dyr, især deres følelser. De føler skam glæde og også sorg som vi gør.

Lige nu kan du vel næppe end tænke tanken om en ny kat.men for sammies skyld. De andre er jo ikke med på hans tosserier smiley

Men giv dig selv tid smiley Du skal følelsesmæssigt også være klar til at åbne dit hjerte, for endnu en kat smiley

Kæmpe kram herfra smiley

• #68   1. jul 2015 Hvor er jeg ked af det på dine vegne Janne smiley
    Forstår din harme , og du er i din fulde ret til at kritiserer deres fremgangsmåde.
    Du er vred og såret og jeg forstår dig.
    Men giv dig selv et klap på ryggen, du gjorde alt det rigtige.
    Tanker herfra.

• Janne.*

#69   3. jul 2015 Jette ...Puhaa...Det må ha være noget så forfærdeligt. smiley Ja man går med mange tanker og må til sidst opgive dem, da det jo ikke kan gøres om. Men der er jeg ikke endnu, desværre. smiley Håber du har fået en god dyrlæge nu og ikke bruger den lokale, kun til småting. smiley

Tak Anja.

Jeg var også så sikker på at jeg NU fik jeg min dejlige Perle dreng hjem, rask og frisk. smiley
    Jeg tror helt sikkert på det, har arbejdet med det alternative i mange år, men gør det nu kun til familie og venner. smiley

Tak Tine.

Ja jeg tænker stadig over det og jeg ser det hele foran mig, da jeg kom til dyrehospitalet og så MIN dejlige Perle dreng bare ligge der og hans lille bare mave, som han havde efter operationen, var iskold, smiley så jeg stod længe og lagde mine hænder på hans mave imens jeg snakkede stille til ham. Det er og var bare så hård.. smiley

• #70   3. jul 2015 Janne "da jeg kom til dyrehospitalet og så MIN dejlige Perle dreng bare ligge der og hans lille bare mave, som han havde efter operationen, var iskold, så jeg stod længe og lagde mine hænder på hans mave imens jeg snakkede stille til ham"

Så, nu tuder jeg igen smiley Det er jo hjerteskærende smiley Men Janne, gudskelov at du nåede frem i tide.

• Janne.*

#71   3. jul 2015 Tak Tinka... Ja jeg tuder hver gang jeg enten tænker på det og ser alle de billeder inde i mit hoved, hvor Perles prøvede men alle kræfter at løfte/dreje sit hoved ganske lidt for at se mig i øjnene, det var ligesom hans øjne sagde til mig.. "hjælp mig Mor eller hvorfor skal jeg ligge her eller hvorfor gør du det mod mig" jeg håber ikke det er det sidste. Jeg ved det ikke da jeg var revet i tusind stykker af sorg over at se ham ligge der på den måde. Nå jeg tror nok jeg ikke mere vil skrive om det mere, for jeg kan ikke klare det, sidder også og tuder nu.

Tak skal i have alle sammen for omsorgen for Perle og mig. smiley

• #72   3. jul 2015 Du må endelig ikke pine dig selv ved at tænke på at han har tænkt 'hvorfor gør du det mod mig '

Det er min overbevisning, at sådan er dyr ikke indrettet.

Er sikker på at han ved at du gjorde hvad du kunne og elsker ham overalt.

Græd bare, det renser systemet smiley og også hjertet.

Så græd, giv dig lov til at sørge.
    Giv tid giv tid.

Efterhånden, så kan man se billeder, fortælle om den ven man har mistet, uden at rives i stykker igen, ja man vil stadig savne, men man skal vel helst komme frem til, at man kan glæde sig over den tid man fik sammen med den, om det er hund kat hest ect.

Hsr selv sagt farvel til en islænder, han var min bedste ven, havde jeg ikke haft ham, så sad jeg ikke her idag (selvmordstanker)
    Men, han var ikke ok, røngtenforandring i nakkehvirvel. Overbevist om at han havde smerter.
    Han skulle ikke leve bare for mig.

Korte af det lange. Det tog tid, lang tid, men i og med, jeg fik sagt farvel, at jeg vidste at det var det eneste rigtige, gør, at jeg idag kan tale om ham, se billeder af ham og mindes ham i kærlighed. Uden at jeg på ny rives i stykker og ender i et sort hul.

profilbillede
Kommentér på:
Jeg er så ked og lidt gal..:-(

Annonce