{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

kat fra svigerfar i slovakiet {{forumTopicSubject}}

Hej alle, står i lidt af et dilemma!

min svigerfar i slovakiet har et opdræt af de dejligste british shorthair.
de avler normalt røde katte, og har parret samme hunkat og hankat to gange med store flotte røde kuld som resultat.
3. omgang gik dog ikke sådan og de fik fire røde og tre creme.

Deres opdræt hedder redcats og de kan simpelthen ikke komme af med de tre creme-basser.

De har tilbudt Philip og mig en gratis, og vi må bruge ham til avl hvis vi vil det, eller kastrere ham som vi nu synes.

Dilemma!!
jeg vil gerne have en kat fra min svigerfar, da det er vigtigt for min kæreste, men jeg synes det er enormt besværligt at skulle have en kat hjem fra slovakiet, eller hva?
samtidig er jeg jo glødende MCO fan og går med ønsker om endnu en kat, men det skulle være en stor fjollet MCO-dreng. Nu er briter virkelig dejlige, men de er jo meget mere "KAT" forstå mig ret, end en MCO.

og desuden er der et eller andet ved timingen der ikke er helt godt, da philip og jeg gerne vil rejse i tre uger til sommer og vi har fundet pasning til to katte, men tre begynder at knibe.

ARGH!!! jeg vil have en dejlig creme brite dreng, for han er simpelthen for skøn, og hans far er en ordentlig bamse på 9 kg. så jeg får jo alligevel en stor kat.
men på den anden side, ville jeg hallere have en anden kat hvis jeg nu skulle have en til ( som Angelces smukke miakoda, eller Naziyas Janis Joplin) eller egentlig helst en MCO-dreng som dog ikke findes endnu..

IHH!!! og lad nu være at skrive tag dem alle, for den går altså ikke (tro mig jeg har overvejet det *G*)
og tager vi ham bliver han elsket, selvfølgelig, man kan jo ikke andet, men......


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat fra svigerfar i slovakiet
  • #1   13. okt 2008 Reglerne står her: (link fjernet)

  • #2   13. okt 2008 LisD- jeg ville også helst kastrere ham, da jeg ingen erfaring har med avl og synes det ville være svært. det er min svigerfars kone der er lidt ked af at han ikke skal avles på, da han er rigtig godt typet, men hun kan ikke sælge ham i østeuropa til de penge hun normalt ville tage og tør ikke gå ned i pris da hun er bange for hvor han så ender.
    Har sagt til hende at jeg nok kastrerer.

    hehe- mere hår = mere støvsugning, hehe, jeg tror ikke det gør den store forskel, støvsuger nærmest hver dag alligevel. *G* men det er da værd at overveje at han ikke skal redes hele tiden, sådan som Balder *G*

    Jeg er simpelthen så fristet, men der er den lille stemme der siger, hvis jeg tager ham her, så skal jeg alligevel have en MCO-dreng da jeg gerne vil udstille med en sådan kat, drømmen på labngt sigt er opdræt, men så skal jeg jo lige øve mig på en hankastrat af den rigtige race først.

    så det er fire katte i alt og der kommer jo nok flere, vil også gerne have en blå perser og en hellig birma, altså det bliver jo et cirkus herhjemme hvis jeg bukker under nu *G*


  • #3   13. okt 2008 MCO er da opreklameret, der er mere stil over en brite smiley Hihi.

    Synes da det lyder som en rigtig skøn kat, jeg ville nok have valgt briten, men det er jo heller ikke fedt, hvis du føler du hellere vil have en anden kat.. Men mon ikke du bliver glad for ham, når du får ham hjem og så ville du alligevel ikke bytte med alverdens MCO'er?


  • #4   13. okt 2008 Hmm sikke da en masse dillemaar.. Den er rigtig svær må jeg sige men mit råd er følg dit hjerte og besøg opdrætter af de racer du nævner..

    For husk det er jer som skal leve med katten 15-20 år eller mere, men igen følg dit/jeres hjerter for oftes vil jeg sige man ved hvem katten er/skal være.. *S*


  • #5   13. okt 2008 Oh glemte at sige at hvis du overvejer at udstille er selve typen os vigtig krav fra katten du skal skrive bag i øret.. Men opdrætter kan oftes vejlede en med hensyn til dette..

  • #6   14. okt 2008 her er forresten billeder af forældrene til den måske kommende familieforøgelse.

    (link fjernet)

    mille, jeg kan se du har en creme Brite, og den er da godt nok lækker!

    jeg må vist i tænkeboks, for som angelce så rigtigt siger så er det hjertet der skal styre, jeg må føle efter....;-)


  • #7   14. okt 2008 Få 2 katte mere? det er alligevel bedst at få to killinger på samme tid? ;oP

  • #8   14. okt 2008 Og mener du forresten ikke tre røde og fire creme? :o)

  • #9   14. okt 2008 hehe Eva..du er da fuld af gode ideer *G* jeg tror og vi nøjes med 1. Han er næsten fem mdr. nu og de to jeg har er kun lige 1 år så det går nok.
    og hov jo, jeg fik lige rodet rundt i det, tre røde og fire creme.

    LisD..jeg er for ung til grå hår, så det ville være skidt! De holder på ham indtil jul, så vi har tid til at føle efter uden at føle os pressede, men min kæreste er helt solgt i ham *G*


  • #10   14. okt 2008 Nina - Hehe, jeg vrimler med gode ideer, du! ;o) Det kunne da også være fint at rende på udstilling med en brite? Så kan du jo bare fise hen og overvære alle bedømmelserne af mco'erne? :o)

Kommentér på:
kat fra svigerfar i slovakiet

Annonce