1.924 visninger
|
Oprettet:
1 nytår med kat ( også kattens :D ) . {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg vil sådan set høre jer af hvad I gør nytårsaften ?
Leonard har hørt fyrværkeri , der var han vist bare nysgerrig , men men men jeg ved jo selvfølgelig ikke hvordan han reagerer når det er så meget ?
Jeg har tænkt mig at tage ham med hen til min svigerfar og holde nytår der . Leonard er van til at "rejse" i sin transportkasse .
Vi har nogle gange været på weekendophold ved min kæreste ( som bor 200 meter fra mig ) .
Og idag gik jeg hen til dyrlægen med ham , kunne ikke finde nogen med bil :3 som sagt han var bare nysgerrig .
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Så hun er ikke nervøs, men det er jo forskelligt fra kat til kat, men vi har aldrig oplevet at det generede hende, nu har vi naboer som begynder i midten af december og syntes det er ved at være nytår og fyrer kanonslag og raketter af, og hun løfter højest hovedet for at se hvad det er og når hun så finder ud af at lyden kommer udefra, så lægger hun hovedet igen og sover vidre
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 6 Katte: 10 Emner: 53 Svar: 1.405
Jeg holdt nytår med mine forældre som bor 1 km væk.... for så kunne jeg drøne hjem til misserne når kl blev 12.....
(Jeg hader hader hader selv fyrværkeri)
Kl blev 12 og jeg sprang på nakken af cyklen og cyklede igennem et eksploderende MINEFELT af fyrværkeri for at komme hjem til mine katte.
Og hvad møder mig ...... 3 snorkende katte der knapt værdige mig et blik da jeg trådte forpustet ind af døren*GG*
Jeg ville ikke være så bekymret for at lade ham blive hjemme.....
Men hvis du vælger at tage ham med til et fremmede sted som han ikke kender.... så kan det jo være at han vil blive noget utryg... du ved, fremmede sted og høje lyde... men du kender din kat bedst*S*
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
I år spiser vi hjemme, og går efterfølgende om til et vennepar, der bor et par gader væk. Så har vi mulighed for at gå hjem og kigge til dem et par gange i løbet af aftenen
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 113
nov 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 119
Vi skal nemlig også fejre luntes første nytårsaften i år og modsætning til TS's misser så har Lunte hørt og set fyrværkeri, dog knap så meget set for da lyden kom var han meget hurtigt under vores seng og var ikke til at få ud igen.. og det var fra et enkelt batteri i nærheden.. Hvad skal vi gøre med ham i år...??
Han er så bange for den slags brag, og vi skal ikke holde nytår hjemme. Vi har fået lov til at tage ham med til svigermor og svigerfar.
Er det bedre at han måske er lidt stresset men har os og hans kasse og en smule ro(de bor hvor man ikke må affyre) eller at være alene hjemme i så mange timer og være rad..?
sep 2011
Følger: 1 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 21 Svar: 751
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Har man kat eller katte, der panikker, kan man få nogle piller hos dyrlægen, CALM fra RC kan i nogle tilfælde bruges, men så skal man starte med at give det nu. Ellers har det slet ikke nogen effekt
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 24 Svar: 429
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
for nogle år siden skiftede jeg dyrelæge og det er min hund meget glad for nytårs aften.. den gamle dyrelæge jeg havde stak mig nogle piller som hunden skulle have og så ville hun sove hele aftenen.. de virkede ikke ordentlig så jeg havde en hund der vågnede midt i al larmen og var skrækslagen!
min nye dyrelæge udleverer nogle fine beroligende piller til min hund og nu er hun vågen hele aftenen men meget meget afslappet overfor larmen, min store kat sylvester får også en pille da han heller ikke er meget for larmen så nu holder han også en afslappet nytårsaften
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
jun 2012
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 328
Jeg har prøvet at afhjælpe hundens skræk ved at bruge cd'en med skud lyde men det hjælper ikke, tværtimod bliver hun bange hver gang den bliver sat på, så i samråd med dyrelægen besluttede vi at medicin var bedre for ikke at stresse hende unødigt..
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.219
Ellers får de lov til at gå i skabe osv. og der bliver spillet dæmpet musik eller fundet en tvkanal uden fyrværkeri kl. 00.00
Sidste år hjalp det, det foregående år kom jeg hjem lige over midnat til en kat der var helt skræmt.
Der er kampagne på RC Calm lige nu.
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 33 Svar: 426
Marianne, hvad er det der RC Calm for noget?
jan 2012
(link fjernet)
mar 2011
jan 2012
Forklaring på hvad det er der er stressnedsættende står til højre for billedet af posen, der står stress control, men jeg ved altså ikke mere end det der står derinde, hvis du vil vide mere så ring til Royal Canin, de er vældig flinke til at hjælpe med forklaring på deres priodukter, jeg har selv haft ringet til dem et par gange, og de er meget hjælpsomme syntes jeg..
aug 2010
Det er en god ting hvis man allerede starter op nu, for så når det at virke.
Kan anbefales:)
jun 2012
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 16 Svar: 113
mar 2012
Følger: 7 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 14 Svar: 243
Jeg er dog hjemme til nytår, men vi har også en flok venner på besøg så der bliver nok meget lam.
Min plan var at lade kattende få soveværelset, med mad, bakke også lave det lidt hulleagtigt under sengen. Så de kunne være i fred.
ved bare ikke om de er nok for DeDe...
mar 2011
Jeg synes det lyder som en god plan at lade missen være i soveværelset hvor der er fred og ro, men evt. kan du i starten lade døren derind være åben så den selv kan bestemme hvor den vil være, og hvis den foretrækker soveværelset, så kan du bare lukke døren så den slipper for evt. larm
aug 2010
Skæve?
Overhovedet ikke:D. I så fald skulle de begge have en pind i øret lige nu, men de opfører sig normalt.
Det stof der er i RC Calm er udviklet af modermælk, kan ikke huske hvad det hedder.
De bliver mindre angste, dvs. der skal mere til at få dem "op at køre" end normalt.
Jeg bruger det også ved et problem jeg har med Elvis - han tror at han er hankat - specielt om aftenen når han ser mit ben under et tæppe....
Det er ikke afhængighedsskabende, så du får ikke en kat med abstinenser og du skal ikke trappe ud.
Det er fuldstændig uskadeligt og tager toppen af angsten nytårsaften.
mar 2011
Bare et tip, jeg har intet at gøre med produktet vil jeg skynde mig at sige, jeg fik bare et nyhedsbrev om det
1 nytår med kat ( også kattens :D ) .