{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.911 visninger | Oprettet:

1 nytår med kat ( også kattens :D ) . {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Jeg vil sådan set høre jer af hvad I gør nytårsaften ?
Leonard har hørt fyrværkeri , der var han vist bare nysgerrig , men men men jeg ved jo selvfølgelig ikke hvordan han reagerer når det er så meget ?
Jeg har tænkt mig at tage ham med hen til min svigerfar og holde nytår der smiley . Leonard er van til at "rejse" i sin transportkasse .
Vi har nogle gange været på weekendophold ved min kæreste ( som bor 200 meter fra mig smiley ) .
Og idag gik jeg hen til dyrlægen med ham , kunne ikke finde nogen med bil :3 som sagt han var bare nysgerrig smiley .


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1 nytår med kat ( også kattens :D ) .
  • #1   3. dec 2012 Min kat er alene hjemme når vi ikke holder nytår hjemme, hun er komplet lige glad med fyrværkeri, sidste år da vi holdt det hjemme da lå hun i vindueskarmen hele aftenen og sov, selv da vi fyrede bordbomber af gad hun dårligt løfte øjenbrynet for at se hvad det var, det var da højest hvis hun syntes det forstyrrede nattesøvnen smiley

    Så hun er ikke nervøs, men det er jo forskelligt fra kat til kat, men vi har aldrig oplevet at det generede hende, nu har vi naboer som begynder i midten af december og syntes det er ved at være nytår og fyrer kanonslag og raketter af, og hun løfter højest hovedet for at se hvad det er og når hun så finder ud af at lyden kommer udefra, så lægger hun hovedet igen og sover vidre smiley


  • #2   3. dec 2012 Sidste år var vi flyttet til et nyt sted.... jeg ved her er rigtigt meget fyrværkeri og meget tæt på huset, da jeg også boede her som barn/ung.... så jeg var meget bekymret for hvordan mine katte tog det.

    Jeg holdt nytår med mine forældre som bor 1 km væk.... for så kunne jeg drøne hjem til misserne når kl blev 12.....
    (Jeg hader hader hader selv fyrværkeri)

    Kl blev 12 og jeg sprang på nakken af cyklen og cyklede igennem et eksploderende MINEFELT af fyrværkeri for at komme hjem til mine katte.

    Og hvad møder mig ...... 3 snorkende katte der knapt værdige mig et blik da jeg trådte forpustet ind af døren*GG*

    Jeg ville ikke være så bekymret for at lade ham blive hjemme.....
    Men hvis du vælger at tage ham med til et fremmede sted som han ikke kender.... så kan det jo være at han vil blive noget utryg... du ved, fremmede sted og høje lyde... men du kender din kat bedst*S*



  • #3   3. dec 2012 Sidste år hvor det var kattenes første nytårsaften, sad vi hjemme hele aftenen. De var komplet ligeglade.

    I år spiser vi hjemme, og går efterfølgende om til et vennepar, der bor et par gader væk. Så har vi mulighed for at gå hjem og kigge til dem et par gange i løbet af aftenen smiley


  • #5   3. dec 2012 Hmm .. så tror jeg jeg vil lade ham blive hjemme smiley

  • #6   3. dec 2012 Jeg hopper lige ind med et spørgsmål til tråden her hvis det er okay..

    Vi skal nemlig også fejre luntes første nytårsaften i år og modsætning til TS's misser så har Lunte hørt og set fyrværkeri, dog knap så meget set for da lyden kom var han meget hurtigt under vores seng og var ikke til at få ud igen.. og det var fra et enkelt batteri i nærheden.. Hvad skal vi gøre med ham i år...??

    Han er så bange for den slags brag, og vi skal ikke holde nytår hjemme. Vi har fået lov til at tage ham med til svigermor og svigerfar.

    Er det bedre at han måske er lidt stresset men har os og hans kasse og en smule ro(de bor hvor man ikke må affyre) eller at være alene hjemme i så mange timer og være rad..?


  • #7   3. dec 2012 Hvis jeg havde en nervøs kat, var jeg blevet hjemme ved den.


  • #8   3. dec 2012 Nu er jeg ALTID hjemme ved mine katte nytårs aften. Nogle af dem er totalt ligeglade, en enkelt synes det er spændende og de andre ligger bare længst væk enten på eller under seng eller sofa. Skru LIDT ekstra op for musik eller tv.
    Har man kat eller katte, der panikker, kan man få nogle piller hos dyrlægen, CALM fra RC kan i nogle tilfælde bruges, men så skal man starte med at give det nu. Ellers har det slet ikke nogen effekt


  • #9   4. dec 2012 Min kat er meget bange for fyrværkeri , så jeg plejer at indstallere ham i et mørkt børneværelse med mad/vand og bakke. Døren på klem og ungerne får strenge instrukser om at lade ham være, for han ligger under sengen og gemmer sig og kommer faktisk ikke frem før op ad formiddagen næste dag:/

  • #10   4. dec 2012 Ved ikke om det kun er mig der har så dejlig en dyrelæge der giver rådgivning både om hund og kat til nytår, men prøv da at kontakte jeres dyrelæge...
    for nogle år siden skiftede jeg dyrelæge og det er min hund meget glad for nytårs aften.. den gamle dyrelæge jeg havde stak mig nogle piller som hunden skulle have og så ville hun sove hele aftenen.. de virkede ikke ordentlig så jeg havde en hund der vågnede midt i al larmen og var skrækslagen!
    min nye dyrelæge udleverer nogle fine beroligende piller til min hund og nu er hun vågen hele aftenen men meget meget afslappet overfor larmen, min store kat sylvester får også en pille da han heller ikke er meget for larmen så nu holder han også en afslappet nytårsaften smiley


  • #11   4. dec 2012 De fleste dyrlæger vil meget gerne rådgive, men ikke alle vil udlevere piller. Godt det samme vil jeg næsten sige. Men de er selvfølgelig en mulighed, hvis katten eller hunden er helt fra snøvsen. Der findes et utal af muligheder til at berolige dyrene, man kan endda købe en CD med lydende fra nytår og på den måde vænne katten til det. Men det er selvfølgelig noget der tager lidt tid og man bør begynde i god tid.

  • #12   4. dec 2012 jeg går bestemt heller ikke ind for at medicinere i tide og utide, men i denne situation er det en stor hjælp for dyret og dagen efter er det ikke til at mærke på dem at de har fået medicin. Min hund får en pille kl 16 om eftermiddagen og en igen kl 23, hun er vågen sammen med os men reagerer ikke på larmen. Sylvester får en halv pille på de samme tidspunkter og det hjælper ham til at slappe af og ikke blive bange når det går løs, så for os er det en super dejlig løsning smiley
    Jeg har prøvet at afhjælpe hundens skræk ved at bruge cd'en med skud lyde men det hjælper ikke, tværtimod bliver hun bange hver gang den bliver sat på, så i samråd med dyrelægen besluttede vi at medicin var bedre for ikke at stresse hende unødigt..


  • #13   4. dec 2012 Elvis er bange for fyrværkeri og vi er lige startet op med RC Calm, så han er klar den 31.
    Ellers får de lov til at gå i skabe osv. og der bliver spillet dæmpet musik eller fundet en tvkanal uden fyrværkeri kl. 00.00
    Sidste år hjalp det, det foregående år kom jeg hjem lige over midnat til en kat der var helt skræmt.
    Der er kampagne på RC Calm lige nu.


  • #14   4. dec 2012 Jeg gør ingenting, udover at være hjemme hos dem, og selvom min inde/udekat Tyson vil ud, får han ikke lov, han må pænt blive indenfor, og det plejer nu heller ikke at være det helt store problem for han er pivbange for alt hvad der siger Bang, og gemmer sig i skabe eller under sengen. Saga var meget lille sidste nytår, så jeg er spændt på hvordan hun reagerer i år hvor hun er lidt over 1 år gammel.

    Marianne, hvad er det der RC Calm for noget?


  • #15   4. dec 2012 RC Calm er det her Stuen
    (link fjernet)


  • #16   4. dec 2012 Lyder jo besnærende, men hvad er der præcis i produktet der gør det beroligende?


  • #17   4. dec 2012 Jeg kender ikke selv produktet, men har hørt flere med gode erfaringer..

    Forklaring på hvad det er der er stressnedsættende står til højre for billedet af posen, der står stress control, men jeg ved altså ikke mere end det der står derinde, hvis du vil vide mere så ring til Royal Canin, de er vældig flinke til at hjælpe med forklaring på deres priodukter, jeg har selv haft ringet til dem et par gange, og de er meget hjælpsomme syntes jeg..


  • #18   4. dec 2012 Der er sådan set tilsat Zylkéne. Det smager faaaantastisk synes misserne og de sløver ikke men gør dem skal vi sige det...... harmoniske under utrygge forhold.

    Det er en god ting hvis man allerede starter op nu, for så når det at virke.
    Kan anbefales:)


  • #19   5. dec 2012 Hmm harmoniske ..... skæve ? o.O smiley

  • #20   5. dec 2012 Min den ene kat er ret nervøst anlagt og bryder sig ikke om lam og høje lyde... så jeg er meget bekymret for hvordan det skal gå nytårsaften.
    Jeg er dog hjemme til nytår, men vi har også en flok venner på besøg så der bliver nok meget lam.
    Min plan var at lade kattende få soveværelset, med mad, bakke også lave det lidt hulleagtigt under sengen. Så de kunne være i fred.
    ved bare ikke om de er nok for DeDe...


  • #21   5. dec 2012 Hej Marie
    Jeg synes det lyder som en god plan at lade missen være i soveværelset hvor der er fred og ro, men evt. kan du i starten lade døren derind være åben så den selv kan bestemme hvor den vil være, og hvis den foretrækker soveværelset, så kan du bare lukke døren så den slipper for evt. larm smiley


  • #23   5. dec 2012 Ane og Leonard:
    Skæve?
    Overhovedet ikke:D. I så fald skulle de begge have en pind i øret lige nu, men de opfører sig normalt.
    Det stof der er i RC Calm er udviklet af modermælk, kan ikke huske hvad det hedder.
    De bliver mindre angste, dvs. der skal mere til at få dem "op at køre" end normalt.
    Jeg bruger det også ved et problem jeg har med Elvis - han tror at han er hankat - specielt om aftenen når han ser mit ben under et tæppe....
    Det er ikke afhængighedsskabende, så du får ikke en kat med abstinenser og du skal ikke trappe ud.
    Det er fuldstændig uskadeligt og tager toppen af angsten nytårsaften.


  • #24   13. dec 2012 Hej, vil bare sige at Olivers har PreCalm til halv pris i øjeblikket, og så får man også en lille pose godbidder med smiley

    Bare et tip, jeg har intet at gøre med produktet vil jeg skynde mig at sige, jeg fik bare et nyhedsbrev om det smiley


Kommentér på:
1 nytår med kat ( også kattens :D ) .

Annonce