{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.592 visninger | Oprettet:

hjælp skambidt af min egen kat {{forumTopicSubject}}

hej katte elskere

jeg står med det problem at jeg er blevet skambidt af min sibiriske skov kat igår fordi jeg ville redde hende fra min svigerfars hund der gik til angreb på hende på vores grund

hun havde ingen chance for komme væk da hun havde sele på og hunde var løs hun kostede mig 6000 kr. så var skide bange for der var sket hende noget gudske tak og lov nåede jeg få hende i sikkerhed på trods af en næsten flæset hånd og en tur på skadestuen øv

spørgmålet er hvad skal jeg stille op med hunden min svigerfar er ude og rejse og hans kone er thailænder og forstår ikke alt man siger
og min svigerfar vil helt sikkert gøre det værre for mig hvis jeg melder det

det skal lige siges at min svigerfar er også vores nabo og er pisse ligeglad med alt

HJÆLP! HJÆLP! HJÆLP!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp skambidt af min egen kat
  • #2   2. maj 2013 Hvad siger kæresten/manden til det?

  • #3   2. maj 2013 hunden var ikke ude da jeg var ude og lufte hende inden jeg ser mig om stod den over hende

    og kæresten ja han er gal på hunden for den er ikke sådan over for min svigermorskatte


  • #5   2. maj 2013 **og min svigerfar vil helt sikkert gøre det værre for mig hvis jeg melder det**
    Hvad mener du med det?
    Jeg synes du skal bede din kæreste tage en snak med svigerfars thai-kone, og derefter din svigerfar. Hunden skal jo ikke kunne rende løs ind på jeres grund-


  • #6   2. maj 2013 Den hund skal slet ikke være på jeres grund. Hvis svigerfar er ude og rejse så er det hans Thai kone der har ansvaret(eller hvem der nu lufter den) men ja i bund og grund kommer ansvaret om at sørge for at hunden er passet af en kompetent person din svigerfars ansvar.

    Jeg vil sige der skulle tages en seriøs snak med Thai konen omkring hvordan hun lufter hunden(den må have været løs for at have kunne kommet ind på jeres grund eller hvad?) og det skal gøres sammen med svingerfar også har du brug for masser af opbagning fra din kæreste. Det er ikke hundes skyld på nogen måde. Det kan godt være den er ok over for de andre katte som den kender men hvis den ikke kender din kat så ved man jo aldrig hvordan den vil reagere.

    - Det der med at flytte? nej det er ekstremt svært at finde sted hvor man kan have husdyr. Det er sku naboens(din svigerfar og svigermor) ansvar at holde sin hund på sin grund! Gik ham en advarsel lige så snart han komemr hjem for så gælder den advarsel i et år og skulle der være problemer igen eller at de ikke gør noget for at udbedre situationen så anmeld til politiet.


  • #7   2. maj 2013 Desværre er det den risiko man løber når katten tages ud i sele. Den går i sort og ved slet ikke hvem den angriber

  • #8   2. maj 2013 Jeg mener at det eneste du kan stille op er at sørge for at den hund ikke kan komme ind på din grund..

    Nu ved jeg ikke hvordan den er kommet ind, men det lyder som om der enten ikke er hegn mellem jeres grunde eller også er det defekt eller for lavt, så du må snakke med din svigerfar om at i splejser om at lave et ordentligt hegn som kan holde hunden inde på egen grund sådan som loven foreskriver..

    Og så ville jeg da hvis jeg var dig overveje at få lavet et volier til katten istedet for det er langt mere sikket for katten..

    Men skambidt er et spøjst udtryk at bruge, jeg havde nok valgt flænset, men ok...


  • #10   2. maj 2013 Det kan altså ikke være rigtigt, at man ikke kan tage sin kat i snor ud i sin egen have uden at der kommer en eller anden hund. Jeg ville nok kontakte hundens ejer og bede ham eller hende at holde hunden på egen grund. Sker hændelsen igen, jamen så må hundeejeren have en snak med ordensmagten, og en eventuel aflivning kan komme på tale.

    Jeg har læst, at det er familiemedlemmer, men det ændrer bestemt ikke på, at hunden intet har at lave i jeres have.

    Ang. dit bid: Hold rigtig godt øje med det. Især fordi, at mange skadestuer ikke giver den rigtige behandling mod bidsår ifbm. kat. Du kan læse en artikel omkring det her: http://www.kattegale.dk/?r=126


  • #12   2. maj 2013 Helt enig med Lotte og skambidt - aarrhh er det ikke lige et stort ord at bruge? Du er vel plastret til igen.
    Det giver ikke dybe ar smiley

    Jeg tror at de fleste katteejere har prøvet at mærke kløerne/tænderne fra en febrilsk kat der ikke er i stand til at forsvare sig ordentligt når den er i snor.

    Husk at det er ejeren det er galt med og IKKE hunden smiley


  • #13   3. maj 2013 **hun kostede mig 6000 kr. så var skide bange for der var sket hende noget**

    :-S


  • #14   3. maj 2013 Bliver lidt harm af at se, at du skriver at fordi du har betalt 6000 kr for din kat, så er det den eneste grund til at du var bange for der var sket den noget.. (undskyld men det lyder sådan, du er nok også glad for hende)

    Og skambidt?
    Kan en kat kan ikke skambide et menneske.

    Sunshine har gjort det samme ved mig engang, fordi jeg prøvede at tage hende med ud i snor.
    Det ville hun ikke være med til, så da hun rev sig løs og jeg prøvede at tage hende med ind, så faldt det hende naturligt at rive sig løs, og det giver en del rifter og gør meget ondt. men så dybe er de nu heller ikke smiley



  • #15   4. maj 2013 Altså, jeg har prøvet at have en kat siddende i hovedet - lige under øjnene og ned til hagen med alle klør, ja det gjorde da forbistret ondt og jeg lignede noget der kunne være løgn, men årsagen var såmænd bare, at katten ikke kunne gå i snor.

    Så blev jeg det klogere - og den tidligere ejer havde virkelig bildt mig ind at den uha... trivedes ved at gå i snor - gu gjorde den ej. Den blev fritløber smiley


  • #17   4. maj 2013 Gu´pokker kan en kat da skambide et menneske..

    Et skambid betyder simpelthen bare at der er hul på huden...

    Og hvis vi snakker bid, så er et kattebid meget farligere end et hundebid....

    http://www.korat.dk/omkattebid.html


  • #18   4. maj 2013 Selvfølgelig kan en kat skambide et menneske! Ingen tvivl der.....

  • #19   4. maj 2013 Ej, helt ærligt. Jeg er også nervøs for om min Sphynx til 10.000 kroner, min Maine Coon til 3.500 og min huskat til 0 kr. Man kommer simpelthen ikke uden om at pris også kan være en værdiskabende faktor. Samtidigt er jeg sikker på, at den faktor dog ikke kan stå alene. Det er trods alt en kat, og ikke en materiel designerdims.
    .... Og lad nu den der debat om huskat vs. racekat være ... Accepter, at det ikke er alle der kan nøjes med en huskat ... og ikke alle vil nøjes med en Sphynx.

    Jeg er i hvert fald ikke set sekund i tvivl om, at trådstarter er glad for sin kat.


  • #20   4. maj 2013 Prisen har jo ingen betydning når det kommer til at være bange for sin kat..

  • #21   4. maj 2013 Jeg bider selvf. mærke i at der er noteret en pris, men uanset race så synes jeg at det er meget stort slået op.
    Det kan da godt være at et kattebid er farligt, men det er da bare lige at rense såret, smække et plaster på og så ellers holde øje med om der går infektion i det.

    Altså alle der har kat har vist smagt deres kløer - måske også tænder, men med skambidt mener jeg noget man skal indlægges for og have forbindinger på og måske får evige store dybe ar.
    Jeg har smagt begge dele og jeg har endnu til gode at besøge skadestuen for at blive syet - hvilket man da skal hvis man er skambidt.


  • #22   4. maj 2013 Marianne
    Jeg er så en af dem, der har set hvordan et ubehandlet kattebid kan udarte det. Ellers kan du jo prøve at læse Camillas historie (igen) : http://www.korat.dk/omkattebid.html .

    Har katten bidt dybt nok, er det nemlig bare ikke lige at rense såret. Jeg kan også vende den om: Havde en hund bidt dig, ville du også bare rense såret? I øvrigt kan ubehandlede kattebid give store, dybe ar ... i værste fald blodforgiftning eller koldbrand.


  • #24   5. maj 2013 Maibritt:
    Man vil altid uanset hvilken type skade man taler om kunne finde uhyggelige hændelser som denne.

    Men jeg kan da godt se, at iflg. den historie burde jeg have stået på skadestuen dengang min hånd hævede så jeg havde en kæmpe bule og var blå smiley


  • #25   5. maj 2013 vil nu sige at kattebid skal tilses af en læge smiley
    i det de lukker sig så hurtigt vil du have bakterier indvendigt og så vil der gå infektion i såret. ja du kan være heldig at din krop selv kan klare og bekæmpe det uden langtids skader, men det er svært at vide på forhånd.
    Min mand blev bidt sidste år der gik en tand hele vejen igennem fingeren, han ville heller ikke til læge først, da det jo bare var en enkelt tand som var gået igennem...
    Men 4 timer senere kunne han ikke bevæge den finger længere og før end vi kom ind ved lægen var det halvdelen af hånden der var problemer med... så det er nu bedst at tage forbi lægen især, hvis man som min mand ikke havde stivkrampe vac. i orden


  • #26   8. maj 2013 For det første har prisen på hende ingen betydning men synes bare at det træls hvis det var endt galt så havde både mistet min skønne hunkat men også de 6000 det lige ud af vinduet hun betyder mere for mig end penge det er dog bare træls i sidste ende at miste det hele på en gang

    Og det med min kæreste ja han er gal på hunden men mere over vi bare ikke kan få hende ud da min svigerfar i sidste ende ikke vil gøre noget ved det det gør mig trist når jeg ved det betyder meget for min lille pige at kunne komme ud og rulle sig i græsset

    Skambidt eller ej min hånd havde det ikke godt bag efter hun havde bidt mig i hånden den var blå omkring bidsåret på håndryggen det så ikke dybt ud fordi min hånd blev ved med at bløde men nu kan jeg se det faktisk var dybere end ventet det er stadig lidt ømt

    Mig og min kæreste har snakket om at få lavet en volier noget tid inden dette skete
    Og hunden angår ja vi har ikke snakket med den gamle om det men den har kun været omme ved os 2 gange siden

    Nej der er ikke hegn kun høje buske de havde lavet noget indhegning men det har de pillet ned igen


  • #27   8. maj 2013 Jamen så syntes jeg da at i skal fortælle svigerfar at de må sætte hegn op igen, for hunden kan åbenbart ikke finde ud af at blive på egen grund uden hegn..

    Det er lovpligtigt at holde hunden på egen matrikel, hvad hvis det var sådan at hunden var rendt ud foran en bil i stedet for ind i jeres have.. Det er ski ikke i orden..

    Det lyder som et ret slemt bid du har reddet dig der smiley


  • #28   8. maj 2013 Ja skrammerne var det hele værd

    Vi må lige få snakket med den gamle men tvivler på det ændre noget på sagen gir det forsøget


  • #29   8. maj 2013 Du kan altid tage hundeloven med i hånden hvis sviger ikke vil lytte smiley
    https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=145381


  • #30   19. maj 2013 Jeg ville godt nok skubbe din kæreste ind til svigerfar for at snakke dunder med ham - og så få lavet en indhegning rundt og jeres have, for at holde den ude. Og jeg ville tvinge svigerfar til at betale for halvdelen af det hegn - ellers kan han da passe sig selv. Og du skal også slå i bordet over for kæresten og ikke finde dig i den vage indstilling, som der åbenbart ikke er handling bag.Det må være din kæresten som skal træde i karakter overfor sin far, hvis i skal blive boende der. Hunden har ikke noget at gøre på jeres grund - heller ikke selv om i laver et voliere til katten. Din svigerfar er jo dybt uansvarlig !!

Kommentér på:
hjælp skambidt af min egen kat

Annonce