1.811 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Min kat mjaver om natten Min kat mjaver om natten

Hej alle sammen

Min kæreste og jeg vækkes hver nat af vores kat, der mjaver.
Det starter oftest ved femtiden og bliver ved on/off indtil vi står op omkr. syv-/ottetiden. Det generer os rigtig meget og vi er ved at blive godt trætte af det. Vi bor i en 1-værelses og hun er indekat.

Vi har læst os til, at det kan skyldes sult, utryghed eller simpelthen behov for opmærksomhed. Så vi sørger for, at der altid er mad i skålen til hende, når vi går i seng. For at komme evt. utryghed til livs, har vi prøvet at begrænse det område hun færdes i, ved at lukke døren ud til køkkenet. Vi har også forsøgt at ignorere hendes mjaven væk, for at lære hende, at vi ikke kan lege med hende om natten. Men lige lidt hjælper det. Hun bliver ved med at mjave.
Det er først når man står op, at hun stopper. Er der nogen, der har været ude for det samme? Og hvad skal vi gøre?

Vi håber I kan hjælpe smiley

Venlig hilsen
Laura

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montage af køkkenarmatur 800 kr.
  • Haster! Silikone fuger på badeværelse 1.300 kr.
  • Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ophængning af lamper 600 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min kat mjaver om natten
  • #1   18. jun 2021 Jeg tror at de fleste katteejere har haft den "oplevelse".
    Når der står mad er dem ikke sulten og utryg tror jeg næppe, men det bliver tidligt lyst og så skal man op smiley
    Det eneste der er at gøre, er at ignorere det. Når bor i en etværelses så kan jeg godt se, at der kan være et praktisk problem med at lukke hende ud af soverummet, ellers er det en løsning.
    Af samme grund har mine ikke adgang til soveværelset og skulle de blive nataktive og jeg vågner ved det, så bliver jeg helst i sengen og lyset forbliver slukket smiley

Sådan har det været i mange år og oftest er det sådan nu, at jeg godt kan stå op og gå på toilettet uden at de vågner - med mindre at jeg tænder lyset, for så er vi altså stået op - om jeg gider eller ej smiley

• #2   18. jun 2021 Er den neutraliseret? Hvis ikke, så er den måske i løbetid og "leder" efter hankatte smiley

• #3   18. jun 2021 Tusind tak for svarene! smiley
    Det var meget hjælpsomt, selvom vi havde håbet, der fandtes en eller anden mirakelkur;) ...men det gør der nok ikke! Så dejligt at blive bekræftet i, at vi gør det rigtige med at ignorere hende. Vi må vel bare tage os en ordentlig godnatdrink inden vi går i seng og håbe vi kan sove os igennem hendes mjaven xD
    Gad vide om mørklægningsgardiner kunne løse noget, hvis nu det skyldes lyset?

Hun er ikke neutraliseret... jeg troede også først at det var derfor. Men det har været det samme hver nat de sidste mange uger, så jeg tror ikke, det er fordi hun er i løbetid smiley

• #4   18. jun 2021 tænker at I vil få mere ro hvis I får hende neutraliseret
    Selvom at hun ikke er i løb så siger hendes hormoner at hun skal ud og finde herrebesøg

få hende ordnet og I får en mere rolig dame

• #5   18. jun 2021 Ah, det lyder faktisk rigtig fornuftigt smiley
    Måske er der alligevel en slags “mirakelkur” så...
    Vi vil helt sikkert overveje at få hende neutraliseret. Tak for rådet! smiley

• #6   18. jun 2021 Hej Laura.
    Ja der er ingen tvivl. Her har der også gået en hunkat rundt og miavet de sidste par uger.
    Gustav vil gerne snakke med den men da han er kastreret bliver det ikke til mere.
    Til gengæld har der været to andre interesserede bejlere som han så har jaget væk og hylet af.
    Sikken et cirkus pga. af en villig hunkat men nu ser det ud til at være ovre.
    I øvrigt var der ikke tvivl, den spandt højlydt, kælede med træerne og snakkede højlydt med drengene smiley

• #7   18. jun 2021 Laura:
    Den rigtige kombi er nok en god godnat-drink og sterilisation OG mærkning smiley
    Jeg understreger mærkning, da der kommer en ny lov pr. 1.7. hvor umærkede katte betragtes som herreløse.

• #8   18. jun 2021 Hun er blevet chippet og registreret i mit navn, så der skulle ikke herske nogen tvivl om hvor hun hører til mere smiley men godt du siger det!
    Det lyder som en vinder-kombi smiley tror I har ret i det med neutralisering... det ville sikkert både gavne mig og katten!

• #9   18. jun 2021 Det havde jeg nok også gjort smiley
    Håber det bliver godt, når hun er steriliseret smiley

• #10   19. jun 2021 Min Balou begynder ca. ved 3,15 tiden og bliver så bare ved til vi står op, og ja vi står tidligt op ca. ved 4 tiden er den nu. smiley
    Både hans mjaven og varmen bliver bare for meget. smiley
    Jeg tror han ser solen står op og vil så fortælle os at nu er dagen startet - eller så er det Lulu der har vækket ham (for hun løber bare rundt i stuen) - også kommer han ind og sladre smiley
    Sådan starter vores dage - man vænner sig til det - det er tidligt om sommeren - bliver senere når solen står senere op og det er vinter. Mine er alle neutralisere.

• #11   19. jun 2021 Ud over at neutralisering vil hjælpe, så er det sommer og varmt, og katte jager før det bliver helt mørkt og når lyset kommer igen om morgenen, så jeg har oplevet med alle mine katte, at når foråret kommer, så står kattene tidligere op.
    Har hun mad, så sulter hun ikke, så må i bare vende ryggen til, tage ørepropper på, og i kan måske tænke på noget mere, men i skal ikke reagere på hende smiley
    Det bliver bedre med alderen, men mine 2 er 8 og snart 10, og kan stadig have perioder, hvor jeg ønsker dem hen hvor peberet gror, særligt hvis jeg har haft flere dage, hvor jeg har været mega tidligt oppe, og så har tid til at sove længere igen.

• #12   19. jun 2021 En hunkat kan, hvis hun gentagne gange får lov til at gå i løb, udvikle en konstant løbetid uden pauser. Få hende neutraliseret og mærket er mit bedste bud. Et C i hvert øre er smart, da mange ikke forstår, at katte kan være chippede.

• #13   19. jun 2021 Tak for alle jeres gode tips smiley
    Det lyder som om at det er meget normalt med morgenmjaveri, og det bare er noget vi katteejer-noobs skal vænne os til smiley Det er svært at sove i denne hede, og det bliver nok ikke bedre af at være pakket ind i pels. Vi vil snakke med dyrlægen om neutralisering.
    Jeg tænker ikke umiddelbart at øremærkning er nødvendigt, nu når hun er chippet og jo altså er en indekat. Men jeg er jo som sagt "ny i trafikken", så måske er det også noget vi skal undersøge nærmere...

• #14   19. jun 2021 Jeg opdrætter katte. Her får køberne valget mellem at få et C i hvert øre eller en egentlig øremærkning. Hvis katten ikke er solgt, når den neutraliseres, får den et C. smiley

Så kan finder regne ud, at katten er mærket.

Vores er også indekatte og chippet.

• #15   19. jun 2021 Okay! Så C'et står for chippet? Det giver mening smiley
    Det lyder som en god idé. Jeg håber ikke hun løber væk, og tænker nok et eller andet sted ikke at det kommer til at ske. Men man kan jo aldrig vide, og de er jo nogen små udbryderkonger de katte smiley

• #16   19. jun 2021 Nej netop og uheld sker.

• #17   19. jun 2021 Ja det kan de sagtens... Elvis har lige været på opdagelse igen...
    3 gange rundt om en minisyren, så kunne han komme ud af selen - og nu har han stuearrest.....

• #18   19. jun 2021 jeg har også lige haft en udbryder - heldigvis opdagede vi det hurtigt da han gik på taget af løbegården.
    så uheld kan ske og gør det desværre også ind imellem

min løbegård er med tag og net og alligevel er han kommet ud

• #19   20. jun 2021 Mine er både chippet og har alm øre tattoos fordi jeg simpelthen ville være dækket helt ind, hvis nu de skulle slippe ud og gamle fru Madsen ikke vidste at katte kunne have chip hahaha.
    Her har mørklægning ikke gjort en forskel. Da Sofus var ung (og rablende vanvittig) havde jeg en drillepind og lidt legetøj liggende under kanten af topmadrassen, så når han fik et morgenflip så legede jeg lidt med ham, halvt i søvne. Når jeg havde gjort det faldt han i søvn igen og jeg sov videre.
    Sofie vækker mig gerne for at putte. Hun råber af mig og når jeg så er helt vågen og har flyttet mig, lægger hun sig til at sove på min plads i sengen grrrr
    Hun har nu nok lært det af Sofus, for han vækkede mig også altid for at putte ????

Kommentér på:
Min kat mjaver om natten

Annonce