Bangaler og Russian Blue sammen? {{forumTopicSubject}}
Hej herinde og godt nytår
Der er måske nogen der kan huske mig, da jeg i maj måned 2019 fortvivlet søgte råd herinde, da vores elskede russian blue killing måtte få amputeret sit ene bagben efter en nedfaldsulykke. Til alle jer der har fulgt med og været interesseret kan jeg sige at Chili stadig har det super godt her efter halvandet år. Hun får tjek hver 6 måned og er bare den sødeste, sejeste og kærligste lille kat.
Men, min kæreste er begyndt at få katte-skruk. Jeg har egentlig altid været en "en kats person", men tanken om at Chili måske kunne få noget selskab når vi er arbejde og det at vi begge elsker katte og med tiden også skal flytte til et større sted (vi har pt 80m2) er jo tillokkende. Vi ved at vi skal have en racekat, hvis det er. Men her kommer spørgsmålene til jer: For det første er jeg bekymret for om Chili vil blive jaloux eller ked af det, hvis hun får en ven som har 4 ben og kan noget mere end hun selv kan. Chili kan dog hoppe rimelig højt og er hurtig! Men tror I katte sammenligner sig selv med andre katte eller lyder det helt dumt? Det andet spørgsmål er så om det skal være endnu en pige-russian blue eller en anden race. Jeg har altid gerne ville have en bangaler (også med de udfordringer der hører med). Jeg har passet løver og servaler af flere omgange i sydafrika, så højt energiniveau skrammer os ikke og min kæreste er så god til at lege med Chili. Med tiden vil vi også gerne have et hus med have og her vil haven blive indhegnet uanset hvad pga. Chili. Har læst at de to racer er et godt match, men er der nogen herinde som har de to sammen og kan komme med nogle råd/beretninger?
Så ville jeg blive enormt glad
maj 2018
Følger: 4 Følgere: 211 Katte: 6 Emner: 33 Svar: 838
Den rolige bliver ofte overfaldet af den vilde i leg hvilket gør den stille kat både utryk og sur.
Så man skal i hvert fald gøre sig nogle overvejelser i forhold til hvordan man vil beskytte den stille kat
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
jan 2014
Følger: 5 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 237
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
En anden kat kan også være strid overfor en kat der hurtigere trættes pga. dens handicap. Forskellen mellem en med 4 ben mod 3 ben vil være der uanset hvilke racer man sætter sammen.
Hvis i vælger en anden kat, skal i have en plan B, hvis det ikke går. Det ville være synd, hvis Chili vil begynde at gemme sig og bliver moppet.
jun 2019
Følger: 13 Følgere: 11 Emner: 10 Svar: 18
Bangaler og Russian Blue sammen?