{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.676 visninger | Oprettet:

che
che
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Fjernelse af kattetis lugt på meget tøj {{forumTopicSubject}}

Hej. Har en masse tøj som jeg har samlet sammen i en bunke som min lille kat har tisset på. Har hør at du kan bruge rodalon 'indendørs' til at fjerne det ved at blande det op med vand 1/10 og vaske det af med en klud. Problemet er bare at jeg har så meget tøj at det vil tage en evighed at pletvakse det hele med en klud og vil også gerne undgå at komme til at overse en plet så at det er sandsynligt at min kat vil tisse på tøjet igen.
Har førhen prøvet bare at smide alt tøjet i en vaskemaskine men det virkede ikke og der var stadig lugt at tis. Så tænker at det måske er fordi jeg ikke bruger det rigtige vaskemiddel. Går ikke ud fra at man bare kan proppe rodalon i en opvaskemaskine.
Tænker om der er nogen der kender en vaskemiddel som virker til vaskemaskiner til at fjerne lugt eller kender en anden løsning til at vaske meget tøj på en gang som der er blevet tisset på?
Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjernelse af kattetis lugt på meget tøj
  • #1   3. dec 2020 Jeg bruger 1/2 rodanlon og 1/2 vaskepulver
    Og så ed 40 grader
    Det plejer at virke her i huset. Har flere som glemmer at man kun må bruge bakken

• #2   3. dec 2020 Rodalon fjerner ikke lugten af kattetis for kattenæser kun for mennesker. Desuden er Rodalon ætsende for kattemunde. Så her bruger vi et naturprodukt, der er 100% ugiftigt.

• #3   4. dec 2020 R 10 fra Matas kan også bruges.
    Husk, at har du en rask kat som tisser på tøj som ligger på gulvet, så gør den det nok igen, så undgå tøj på gulvet smiley og hvis du ikke har fået undersøgt den for urinvejs problemer, så få det lige gjort smiley

• che
    che Tilmeldt:
    maj 2016

#4   4. dec 2020 Tak for svar! Prøver nok at bruge rodalon i min vaskemaskine så. Og tænker ikke at det vil have nogen betydning for mine kattes sundhed hvis det bliver brugt i en vaskemaskine og ikke på badeværelsesgulvet for eksempel.

• *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
    #5   4. dec 2020 Jeg bruger indendørs rodalon i vaskemaskine, det fungerer fint.
    Og du kan godt bruge rodalon på badeværelse gulvet, bare du sørger for at skylle det godt af bagefter.
    Og lad være at smide tøj på gulvet fremover smiley

• #6   4. dec 2020 Mig bekendt virker rodalon ikke, når man blander det sammen med almindeligt sæbe/vaskemiddel (rodalons virkning neutraliseres af sæbe). Så jeg ville nok vaske først én gang i rodalon, og derefter én gang med almindeligt vaskemiddel.......... OG anskaffe en vasketøjskurv til vasketøjet smiley

Der skal måske også ses på bakkeforhold.... (bakkens placering osv. )
    Hvis katten har forkærlighed for at tisse på bløde ting, kan det være en god ide at prøve med "blødt" grus - altså meget finkornet sandagtigt grus som fx Extreme Classic.

• #7   4. dec 2020 Jeg bruger klar eddike til og det og det virker rigtigt godt her , har en kat med urinproblmer med stress smiley

• che
    che Tilmeldt:
    maj 2016

#8   5. dec 2020 Er der forresten noget som fjerner kattetis lugt fra kattenæser også som en nævnte rodalon ikke gjorde? Eller skal det bare accepteres at de kan lugte det?

• #9   5. dec 2020 Ja klar eddike hjælper på katte næser her

• *Berit *

#10   5. dec 2020 Her har rodalon hjulpet, en af mine hunkatte havde desværre afmærket på vores sofa, da hun var i løbetid ??, alle kattene blev også meget interesseret i sofaen bagefter, efter vask af rodalon har der intet været, og de står ikke og snuser et bestemt sted mere, så det ser ud til at virke her. smiley

• #11   5. dec 2020 Når jeg har haft problemer med tisser, så vasker jeg gerne bakkerne, og skyller af med klor. Og så skyller med vand. Klor tiltrækker nemlig

Jeg har kun gode erfaringer med rodanlon og vaskepulver. Og jeg har altså en del som strinter mm. Så vasker vel næsten stort set daglig uheld ting

• #12   5. dec 2020 Klar eddike kan også bruges, det fjerner også lugt og er ikke giftigt.

Rodalon kommer ikke ind for min dør mere, da det ikke er anvendeligt til at fjerne lugt.

• che
    che Tilmeldt:
    maj 2016

#13   5. dec 2020 Tak! Prøver at undersøge omkring klor og eddike. Fik købt rodalon 'indendørs' idag og undrer mig bare over hvorfor der står at det kan bruges til kattebakker og at der endda er et billede af en kattebakke på flasken hvis det er så skadeligt for katte.

• #14   5. dec 2020 Der er mange ting som er giftigt for katte
    En almindelig ting som håndsæbe er også giftigt

Det man altid skal huske er at skyllinge tingene med vand bagefter

• Camilla L
    Camilla L Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Katte: 2 Svar: 5
    #15   10. dec 2020 Man kan købe Rodalon sportvask eller sådan noget. Det er beregnet til at vaske lugt ud af tøj. Tager også svedlugt osv. Det er en lav firkantet flaske. Du kan også blande Rodalon indendørs 1/10 i en stor balje og lægge tøjet i blød, skyl tøjet fri for Rodalon og vask det i maskine med alm vaskemiddel og eddike som skyllemiddel.
    Hvis katten bliver ved med at tisse på forbudte steder, vil jeg konsultere med en dyrlæge, da det kan skyldes stress eller andre sygdomme.
    God aften smiley

• #16   10. dec 2020 Klor tiltrækker katten at tisse på det

Du skal finde årsagen

Hvor gammel er killingen?
    Hvor gammel var den da du fik den?
    Steriliseret?

• che
    che Tilmeldt:
    maj 2016

#17   11. dec 2020 Var til dyrelægen i dag og skal ha min kat steriliseret så ser om det løser problemet. Den er lidt over et år gammel vil jeg tro og var nok 5-6 måneder da jeg fik den. Har også andre problemer som at den konstant larmer / klager osv så ser om det hjælper at sterilisere.

• #18   11. dec 2020 En fertil kat og tøj på gulvet ... tja så har man vist selv bedt om at få tisset på sit tøj smiley

Sterilisation skal nok hjælpe - i hvert fald på klageriet. Og hvis tøjet ikke bliver smidt på gulvet, så bliver der da ikke tisset på dét.

• *Berit *

#19   11. dec 2020 Jeg vil tro at Sterilisering, vil være løsningen på dine problemer smiley

• #20   11. dec 2020 Mange fetile piger gør det

Kommentér på:
Fjernelse af kattetis lugt på meget tøj

Annonce