{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At beholde en killing
  • #1   31. maj 2008 Det kan man godt - men det er en god ide at neutralisere både mor og killing, da der kan blive konflikter, når killingen bliver kønsmoden.

• #3   31. maj 2008 jeg har 2 hunkatte på 2½ år samt deres mor på 4½ år gående sammen uden problemer, det skal dog ligt tilføjes at alle er neutraliserede........ og har været det siden killingerne var 16 uger

• #4   31. maj 2008 Beholder man en killing, vil det ofte være bedst at beholde en hunkilling, for i "naturen" bliver sønnerne jaget på porten, instinktivt for at undgå indavl, mens hun beholder en datter, der kan være barnepige og hjælpe med det næste kuld, der som regel er på vej.

I en katteflok kan man derfor tit se 3-4 generationer af hunkatte.

• #5   31. maj 2008 jeg har beholdt en hunkilling da hun var eneste i kuldet. hun er nu17 uger gammel og der er ingen konflikt, hverken med mor eller med min kastrat. jeg planlægger at seriliserer når killingen er et halvt år gammel.

• #6   1. jun 2008 er det så bedre at købe en anden killing end at beholde en fra eget kuld??

• #7   1. jun 2008 jeg vil jo også helst beholde en fra eget avl da jeg jo selv har planlagt det :o) altså har valgt faren ud fra de ting jeg ligger vægt på osv, jeg har jo forsøgt at skabe et "perfekt" kuld hehe så det er jo også jul i hovedet ikke selv atvælge en derfra :o)
    men har også ørt at moren tit ikke gider sin egen datter :o( men har også hørt det modsatte

• #8   1. jun 2008 ok for vil helst beholde en killing fra eget kuld, da man selv har formet det :o) lige præsis den killing osv :o)

så har overvejet at vd næste kuld (ik nu) at der ville jeg beholde en killing hvis der kom en pige :o)

• #9   1. jun 2008 ja det er jo det, så på en underlig måde håber jeg der ikke kommer en "rigtig" denne gang da jeg ikke vil beholde en endnu, så den helt rigtige må gerne vente til næste gang hehe

• #10   1. jun 2008 er der noget man kan gøre at hjælpe til der ikke kommer nogle stridigheder mellem dem? og det med hiraki, kan man hjælpe på det, altså sådan så man er med til at bestemme hvem af kattene der er øverst eller er det kun dem selv?

• #11   1. jun 2008 Kattene klarer selv at danne hiraki, det kan du ikke ændre på. Jeg har en hunkatte fra 3 generationer, og har aldrig haft problemer med, at de ikke kan omgåes hinanden. "Bedstemoren" er dog øverst i hirakiet, også over hankattene.

• #12   1. jun 2008 bine var en af de nederste der hvor hun boede før og det var ikke noget der gjorde hende vildt glad, hun var meget nedtrykt- de andre var efter hende hele tiden osv.
    nu hvor hun er alene kat her hos mig er hun lysnet op, opdrætteren siger selv det er som at se en helt anden kat- og jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre af mig selv, hvis jeg beholdte en killing og min binepigen igen kom nederest :o( hun er blevet så glad og udadvendt, førhen når man læste om temperament/opføsel hos en nfo passede det ikke på bine, NU hehe der passer det på en prik :o) vil ikke ødelægge det for hende, så jeg ved ikke om jeg tør beholde en.

også derfor jeg ikke beholder en fra dette kuld da jeg ikke ved 100%endnu om jeg tør satse, så indtil jeg er 100% sikker beholder jeg ingen

• #13   1. jun 2008 Jeg havde ingen problemer med mine 2, jeg fik killinger og valgte at beholde en han derfra og det gav nu ingen problemer. Han blev først kastereret da han var ca 1 år, men de kunne lege og kæle med hinanden, selvom det var mor og søn smiley
    Måske har jeg bare været heldig... smiley

• #14   1. jun 2008 det har hun ikke altid været :o) det var efter en flyning osv.
    for hun har en rigtig god personlighed og det bedste temperament. :o)

jeg bliver ikke så nemt fornærmt hehe

Kommentér på:
At beholde en killing

Annonce