{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.514 visninger | Oprettet:

At beholde hjemløs killing {{forumTopicSubject}}

Som nogle har set, har vi fundet en hjemløs killing. Vi har/ gør alt for at finde ejer selvfølgelig.
Men hvis ejer ikke dukker op, så beholder vi Killingen, får den neutraliseret og øretatooveret/ chippet.
Mit spørgsmål er så, hvor lang tid skal vi give ejer til at henvende sig?
Og hvis vi nu antager at de ikke henvender sig inden for tidsperioden, og katten kommer til at stå i vores navn, og ejer alligevel dukker op om en halvt år, kan de så gøre krav på den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At beholde hjemløs killing
  • #1   7. okt 2014 Jeg ville nok give det en måned, hvis i vel og mærke virkelig gør en indsats! Altså er det ikke nok med et opslag på face, ikke alle har facebook. Stem dørklokker, sæt en seddel op i nær området, i butikker rundt omkring osv.
    Men nej, jeg skulle ikke mene at de kan gøre krav på den senere hen, slet ikke hvis den står i jeres navn. Medmindre de måske konkret kan bevise at katten er deres, men det er jo svært når den ikke nuværende er mærket før i gør det. (:

• #2   7. okt 2014 Vi sætter sedler op idag, stemmer dørklokker , hænger sedler op ved den lokale købmand ,og putter sedler i postkassen ved dem der ikke er hjemme, og har forhørt dyrlægen om de skulle have fået henvendelse. smiley

• #3   7. okt 2014 der er nogle regler om fremlysning, i avis og andet. og når det er gjort, så kan de ikke komme bagefter og sige at "det er min kat" prøv at søg på det

• #4   7. okt 2014 Syntes jeg prøvede men kunne ikke finde noget, hvor jeg fik en svar desværre.

• #5   7. okt 2014 Jeg ville nok give det en måned, men det skal være aktiv søgning efter ejer, altså som du siger hænger sedler op, stemmer dørklokker osv. evt lave en annonce i lokal avisen som bliver uddelt gratis en gang om ugen, ved ikke lige hvad den hedder i din landsdel, her hedder den Ugenyt eller Søndagsavisen smiley

Og de sedler du hænger op på lygtepæle og i supermarkeder, dem skal du følge op på så du sikre dig at de ikke bare bliver fjernet efter en uge..

Evt også efterlyse ejer på Kattens værns og Dyrenes beskyttelses hjemmesider..

Men får du ingen respons efter 3-4 uger, så syntes jeg det er rigtig flot af dig at du vil beholde det lille pus og give den et hjem, jeg formoder du har andre katte, sørg for lige at få killingen dyrlægetjekket før du sammenføre, så du er sikker på at killingen er sund og rask og ikke kan smitte dine egne katte med et eller andet..

• #6   7. okt 2014 Jeg tror i øvrigt at internater kun giver 14 dage smiley
    I hvert fald Inges kattehjem..

• #7   7. okt 2014 14 dage :0 ja vi tager den til dyrlæge i morgen uanset om ejer dukker op smiley og tak for de beskrivende svar, så venter vi spændt og forhåbningsfuldt på en ejer vil dukke op, som forhåbentlig også har mor missen smiley

• #8   7. okt 2014 på kv sagde vi gerne 1 uges tid - alt efter om det lige var ferietid eller ej
    men oftes med killinger, så finder man stort set aldrig deres ejere.

derfor skal man hellere ikke lige skrive at man har fundet missemor og killinger, ofr så har de hellere ikke nogen ejere. det er det med ansvar....

så hører du ikke noget indenfor en uges tid, ja så beholder du den bare
    så frem at du har gjort alt for at finde ejeren - hvilket betyder det som du allerede gør. nemlig fremlysning i nabolaget, ophæng i lokal forretninger, dyrelægen, evt avisen, nettet

• #10   7. okt 2014 Enig ned lubas, killingen har brug for en mor, også selvom det ikke er dens egen.

• #11   7. okt 2014 Hvorfor læser i ikke hvad jeg skriver? Vi er igang med at snakke med nogen der har en amme kat.

• #12   7. okt 2014 Det skriver du ikke nogen steder smiley

• #13   7. okt 2014 Jamen det er vi smiley

• #14   7. okt 2014 Politiet fremlyser kun i 3 - 7 dage.
    De fleste dyreværnsorganisationer fremlyser i 14-30 dage.
    Men søg for at fremlyse i nærområdet og på KV og DB det er de steder flest søger.

Held og lykke med det lille pus. (Lur mig om ikke den bliver ved dig) smiley

• #15   7. okt 2014 Det vil tiden vise smiley men skulle den bliver her vil vi også blive glade for det smiley

• #17   7. okt 2014 Lubas lad nu bare være. Du har jo ikke noget fornuftigt at bidrage med. Måske du skulle gå pænt uden om den her sag i stedet for at blive ved med at kommentere.

• #19   7. okt 2014 Line k

Lubas ved om nogen hvilke konsekvenser det kan have, at tage en killing til sig, fordi man har ondt af den.

• #21   7. okt 2014 Heidi: Det ved jeg også. Men så fordi Lubas har haft en dårlig oplevelse, så er alle vi andre åbenbart uviden, og ved ikke hvad vi laver. Hm.
    Men til orientering har vi fundet amme mor. Men jeg er jo uviden i følge Lubas.

• #23   7. okt 2014 Lubas gider du og lade være med at udtale dig om mig. Jeg havde ikke været lige glad og jeg syntes du synker lavt nu, når du bliver personlig. Bare fordi at det ikke lykkedes dig dengang.

• #24   7. okt 2014 Enig... Den var ret lav, lubas

• #26   7. okt 2014 Ja det fint Lubas smiley

• #27   7. okt 2014 Man at fortælle hende, at hun er ligeglad, det er ret personligt. Du går efter manden og ikke bolden (killingen)

• #28   7. okt 2014 Dejligt I har fundet en amme til den lille smiley . Håber det vil gå godt ved ammen, ellers så kontakt et internat, som forhåbentlig har en ammemulighed (og så tager de sig af fremlysning og evt. adoption/overdragelse).

Vedr. fremlysning, så tror jeg ikke der er nogle skrevne regler for, hvor lang tid man skal fremlyse en fundet kat. Men Tingskovens Dyreinternat fremlyser, ligesom KV, også kun én uge. Henvender ejer sig ikke inden for det tidsrum, kan katten bortadopteres til nyt hjem.

Nå, jeg håber da, at ejer savner sin killing, og at de bliver genforenet (mormissen må vel også mangle den). Men ellers er det heldigt, at den kan få et hjem hos jer.

• #29   8. okt 2014 Lubas, lad nu være og spille bedrevidende. .det er lidt synd du ødelægger tråden for line men alle dine studier osv.
    Nej ikke ondt ment, men konstruktiv kritik

• #30   8. okt 2014 Lubas, du bør tale for dig selv. Og det et ikke ondt ment.
    Det er ikke alle killinger, der er så syge, som den du tog dig af (hvis den havde så svært ved at komme sig?). Mange killinger klarer det storartet, og dem der ikke gør, er måske dem der fra starten af, ikke ville overleve, om de så var med missemor.
    Det er selvf. en skam, når man kommer ud for det, som du har været ude for. Men det skal ikke gøre andre uvidende og dumme i knolden fordi de ønsker at gøre en forskel. Jeg stod med 2 stk. og jeg var faktisk utrolig overrasket over hvor "nemt" det egentlig var smiley i MIT tilfælde.

• #31   9. okt 2014 Line K har i kat i hjemmet?

• #32   9. okt 2014 igen lubas som jeg skrev i den anden tråd, når man ikke selv har ekspertisen bør man måske ikke være den der råber højest når der skal peges fingre om hvorvidt folk ved hvad de laver.

Lidt ydmyghed ville klæde dig.

• #33   9. okt 2014 Det er i virkeligheden ikke raketvidenskab at tage sig af en hjemløs killing.

Det kræver lidt know how og en finger på pulsen og en god portion sund fornuft helt generelt selvfølgelig.

det der er vigtigt er at man i hjemmet har minimum en kat der er villig til at engagere sig med de her missebørn og vise dem hvad det vil sige at være en rigtig kat og lære fra sig.

har man det, jamen så er problemet jo altså ikke større.

der hvor jeg mener man bør tænke sig om er hvis der er tale om flere killinger, man bør tage et fremtidigt ansvar for de her katte ved at sørge for at de som minimum er neutraliseret inden de flytter hjemmefra.

• #34   9. okt 2014 Vi har fundet amme mor til hende smiley

• #35   9. okt 2014 det lyder sgu godt line smiley

jeg synes det er fint at i har taget den ind så den fik lidt varme, mad og tryghed.

• #36   9. okt 2014 Men husk nu ammemor skal for det første have killinger præcis samme alder, og måske afvise, hvilket vil give nederlag til killingen, hvor har i fundet amme

• #37   9. okt 2014
    Godt du fandt en amme.Line

Jeg kan se at det er de samme personer der prøver at nedgøre dig, i denne tråd som de forsøgte i din anden tråd .

Ignorer dem.

Kig på tråde hvor førnævnte er omtalt ,så ser du en klar tendens.
    Så må du tænke dig til resten. smiley

Suuuuuk

• #38   9. okt 2014 Mange tak for rosen smiley jeg ignorere dem også, for man kan se de går igennem i samtlige tråde smiley og Maria amme mor har ikke afvist, når det går godt.

Kommentér på:
At beholde hjemløs killing

Annonce