Hvor er det bare møg uretfærdigt... {{forumTopicSubject}}
Hej KG.
Jeg har lige brug for at lette mit hjerte til andre katte-elskere!
I dag tog min kæreste og jeg lille Luna med til dyrlægen. Hun har i to-tre ugers tid fået en mere og mere oppustet mave. Det ligner hun er drægtig, men hun er både sterialiseret og indekat, såå...
Nåh men dyrlægen kigger på hende, og er ikke længe om at bedømme at det står skidt til.
Han giver hende diagnosen FIP. Det er en virus i maven, som killinger ofte får, som bla giver diarre. Dette virusgen har muteret sig, og har mere eller mindre nedbrudt hendes krop. Hendes røde blodlegmer er næsten ikke eksisterende, og hendes krop er begyndt at tærer på muskelmassen, for der er ikke mere fedt tilbage på hendes lille krop.
Han giver hende omkring en månede mere at leve i.
Hele min verden braste der...
Det eneste jeg tænkte på var, om der var noget vi kunne have gjort. Om det havde hjulpet hvis vi havde taget hende til lægen med det samme hun blev tykkere. Dyrlægen forsikrede om at vi intet har gjort forkert, og at det ikke ville have hjulpet at komme ind med hende før. Når først genet har muteret sig, er "løbet kørt"... Og man kan ikke forhindre det i at ske.
Vi må nu bare sørge for at hendes sidste dage bliver brugt på masser af nusseri og kæleri -- og ikke mindst reje-spisning!!!
Men for helv... Det er ikke mere end fire måneder siden jeg måtte aflive Holly-pigen... Jeg kan slet ikke bære at skulle gøre det igen med Luna. Hun havde så hård en skæbne som lille... Og hun er jo knap nok 8 måneder gammel... Og vi har kun haft hende i 4 måneder...
Hvor er det bare møg uretfærdigt...
feb 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 52 Svar: 279
apr 2007
Følger: 71 Følgere: 63 Katte: 9 Emner: 27 Svar: 1.472
Hvor gør det mig bare ondt..
Bliver helt ked af det Uha.. Kæmpe knus til dig...
feb 2007
Følger: 7 Følgere: 9 Katte: 6 Emner: 75 Svar: 216
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 25 Svar: 206
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
I skal for Lunas skyld bare ikke vente så længe med at sige farvel til hende.
Det er væske, hun har i bughulen. Der er ofte også noget i brysthulen, og det gør det svært for hende at få luft og svært for hendes hjerte at arbejde.
Hun har ikke fortjent, at hendes sidste tid skal være endnu mere forfærdelig, end den allerede er. Der ved jeg, I heller ikke synes.
Men forkæl hende en dags tid eller to, og gør hende så den sidste store tjeneste og lad hende få fred.
Min dybeste medfølelse og varmeste tanker
Hanne
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 15 Svar: 45
Vi regner med at tage weekenden sammen med hende, og så lade hende få fred på mandag!
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 123 Katte: 13 Emner: 222 Svar: 1.165
Har virkelig ondt af jer.. Håber i får nogle sidste gode dage sammen..
Kæmpe knus fra os
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 111
Hvis jeg nogen sinde igen skulle få en kat der fik det konstateret ret hurtig. Ville jeg nok også lade den tage over regnbuen med det samme. Da jeg ville ikke kunne tåle at se den lide på den måde som vores stakkels lille Freja mis gjor.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 14 Svar: 111
Se gerne hendes fotoalbum. Der kan du se/læse om hendes sygedoms forløb og hvor hurtig det egentlig gik.
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
apr 2008
Følger: 91 Følgere: 85 Katte: 9 Emner: 81 Svar: 7.602
apr 2005
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 5 Emner: 17 Svar: 207
jul 2007
Følger: 25 Følgere: 28 Katte: 8 Emner: 72 Svar: 573
Det gør mig ondt for Jer - og ikke midst jeres lille kat...
Jeg mener - ganske som Mega....lad hende få hvile snart...hun har ganske givet mange smerter....nyd hende nu og sig farvel på værdig vis...
Stort trøste kram herffra...
snøft anna
Hvor er det bare møg uretfærdigt...