1.085 visninger
|
Oprettet:
Foder til 4 måneder steriliseret killing {{forumTopicSubject}}
Hej!
Nu har jeg søgt og søgt på google uden at finde et svar... Jeg fik for lidt over en uge siden en killing hjem på 4 måneder - hun er allerede steriliseret, men jeg er nu i tvivl om hvilket foder jeg skal give hende! Hun har siden vi tog hende med hjem fået Royal Canin til killinger op til 12 måneders alderen - men kan jeg godt skifte til Royal Canin til den steriliserede killing, når alderen på denne hedder 6-12 måneder??
På forhånd tak for svar!
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
derefter kan du begynde at kigge på hvordan hun ser ud. bliver hun mere voksen at se på , så skifter du hende over på voksen foder
men ligner hun stadig en killing ja så tager man lige et par mdr til
jeg ved ikke hvorfor RC har valgt at lave et produkt som ligger som en mellemting.
tænker at det er mest for at tjene penge.
men der er også mange som vælger at gå over på voksenfoder når de er store nok til at kunne tygge det.
har selv haft en killing på 8 uger som nægtede at spise killingtørfoder - prøvede rigtig mange forskellige uden held. så han fik rc sterilsed , som jeg bruger til mine voksne katte. så fik han bare killingvådfoder
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 345 Katte: 1 Emner: 74 Svar: 1.425
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
En "killing" i den alder skal bare have godt og lødigt voksenfoder. Vores har fri adgang til killinge- og voksenfoder fra ca. 8 uger, da de bryder ud af kravlegården i den alder. Og de bliver store og fine alligevel.
Foder til steriliserede katte ville jeg holde mig langt fra. Der er typisk alt for meget korn i foderet.
På de første pladser i ingredienslisten bør der stå kød og ikke kornprodukter.
Iøvrigt er tørfoder en stille dræber.
Katte får i naturen det meste af deres vædskebehov dækket fra foderet. Dvs. en mus indeholder ca. 70% vædske.
Tørfoder indeholder ca. 6% vædske, så katte der kun lever af tørfoder, de får kun deres nyrer og urinveje skyllet godt nok igennem, hvis de er super gode til at drikke vand. En kats vandbehov svarer ca. til 330 ml.
Vådfoder indeholder iøvrigt ca. 80% vædske, så derfor får vores alt det vådfoder, de kan spise to gange om dagen, så får de da en del derigennem.
Og ja, jeg har mistet en kat til akut nyresvigt, fordi hun aldrig rørte vådfoder.
feb 2020
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Foder til 4 måneder steriliseret killing