951 visninger
|
Oprettet:
Stamtavle? {{forumTopicSubject}}
Jeg har to spørgsmål m.h.t. stamtavler. Jeg har købt en ren maine coon killing. Begge forældre har stamtavle, men jeg har ingen til min killing.
1) Kan man blive godkendt som ren maine coon og dermed deltage i stevner, selvom man ikke har stambog med fra starten?
2) Hvis dette ikke er muligt, kan hun så blive godkendt til arvl?
i er meget vekommende til at gå ind og se hende! Hun hedder Marla...
mvh. Sanne
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
2. nej
Hvis man ønsker en raceren kat af hvilken som helst slags, så køb en med stamtavle.
De såkaldte "ægte uden tavle" kan IKKE bruges på udstilling og de kan IKKE få stamtavle, hvis opdrætteren ikke allerede har søgt dem.
okt 2006
De kan IKKE få stamtavle, hvis
-opdrætteren ikke er medlem af en af de 4 hovedklubber
- opdrætteren ikke har til hensigt at søge stamtavle på alle killinger i kuldet
- katten er over 10 mdr
- forældrene - eller den ene forælder, ikke har stamtavle
okt 2006
hvorfor søger man ikke information om dette, INDEN man anskaffer sig en kat man vil på udstilling med - og have killinger med stamtavle) på??
Det er da lidt skørt..
okt 2006
Følger: 12 Følgere: 9 Emner: 56 Svar: 1.547
Hvad gav du for hende? Det er gerne en indikator på om der er stamtavle eller ej
okt 2006
jeg gætter på, at killingen er købt for 2500 - 3000 kr.
Var lige inde og se din kat, og jeg må sige, at den hverken ligner MCO eller NFO fuldt ud...
Er lige lidt bange for, at du er blevet lidt snydt mht. racerenhed...
jan 2008
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 20 Svar: 216
Det er nemt at stambogsføre killinger efter stambogsførte forældre, men når først stamtavlerne bliver droppet, kan man altså ikke få dem igen; de er tabt for altid. Måske værd at tænke over, hvis man overvejer at købe en "ægte <biip> uden stamtavle" - mange fortryder senere det valg.
okt 2006
I øvrigt var denne kommentar til Sanne:
Var lige inde og se din kat, og jeg må sige, at den hverken ligner MCO eller NFO fuldt ud...
Er lige lidt bange for, at du er blevet lidt snydt mht. racerenhed...
mar 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 1
Meen jeg er nu glad for min lille killing, jeg syntes hun er meget smuk og ikke mindst sjov, sød og kærlig Så jeg er sikker på at jeg ikke kommer til at fortryde!
Hvis jeg så for alvor vil have udstilling og avl som interresse/hobby/lidenskab, må jeg jo enskaffe mig en mere (det ville kun være dejligt! er helt vild med racen!) -denne gang med bog
Vil dog lige ringe til opdrætter og tale med hende om evt. tilmældelse inden de 10 mdr. Tak for det tip Gitte!!!
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Svar: 159
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
sep 2011
Følger: 26 Følgere: 27 Katte: 5 Emner: 13 Svar: 612
Stamtavle?