Forslag til leg el. aktivering {{forumTopicSubject}}
Tjalfe har været meget legesyg inden vi fik Røskva.. men nu hvor vi har fået hende leger de enten sammen, eller også leger hun og så kigger han på..
Jeg er bange for at han keder sig, men det er ikke rigtig til at aktivere ham.. hans yndlingsmus og bolde gider han ikke rigtig mere.. og hvis vi får ham igang, stopper han så snart hun viser lidt interesse for legetøjet (men lægger sig dog og kigger på hende, mens hun leger med det)
Kan selvfølgelig være at han gerne vil have noget nyt legetøj, for at det bliver ved med at være interessant.
Nå men jeg har jo læst den pdf.fil som er blevet postet i et andet indlæg.. og Røskva er ret glad for den med nogle bolde i en balje med vand, Tjalfe drikker bare vandet hehe..
Men er der andre der har nogen forslag til lege/aktiveringer vi kan lave med vores katte (andet en den rigtig gode folder/pdf fil)?
Eller links til andre indlæg hvor det har været oppe..
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Men anyways, min kat er VILD med fjer, så mus med fjer, eller fjer på en pind er glimragende legetøj for ham Mangegange tager han musen og "dræber" den uden at jeg har opmuntret ham til det
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
jan 2008
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 22 Svar: 42
May-Britt S: Tak, det vil jeg prøve.. se om det pepper ham lidt op hehe
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
Jeg tror han synes det er interessandt at studere Røskva, fordi hun er ny og han lige skal finde ud af hende.
Jeg tror kun det er et spørgsmål om tid før han også deltager i legen.
Men jeg bruger også catnip eller baldrian på mit legetøj i ny og næ. For øvrigt har mine katte været utrolig glade for nogle små bamser og løver fra maxizoo hvor kroppen er formet som en lille pose med velcrobånd i bunden. Der følger et rør med tørret catnip med man fylder ind i posen og lukker for neden. Det er simpelthen et af de stor hit.
Jeg har et gulv/loft kradsetræ med 3 hylder på toppen (det ene formet som et stolesæde med en lille kant. Over den har jeg skruet en krog i loftet og bundet et af disse catnip dyr fast i en kort snor (så kort at katten ikke kan få den om halsen men lang nok til at de kan ligge på platformen og daske til den. Den bruger de fleste af mine katte lang tid på at lege med.
Du kan se dem her:
(link fjernet) under kat/legetøj/cat toy vildkat med catnip (se foto på linien) Dem med snorene med duller i enden, det er dem jeg har hvor det er nemt at binde en snor fast i 2 af snorene.
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 2 Emner: 7 Svar: 114
En dag tændte jeg en lommelygte med indbygget lazer-pegepind og DET var noget der kunne få hende til at vågne op! Hun jagter den røde prik som besat og stopper først når vi slukker den.
Man skal trykke 3 gange på knappen før den tænder lazeren, men uanset hvor i huset hun er; Når hun hører de 3 klik kommer hun farende *GG*.
Så det var måske en idé?
Forslag til leg el. aktivering