{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.344 visninger | Oprettet:

Rejer - hvor mange og hvor ofte? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige begyndt at give mine katte rejer. De elsker dem og jeg ka allerede nu se og mærke en forskel i deres pels. Jeg giver dem ca en håndfuld til deling hver anden dag. Synes ikke det er ret meget, men synes det bliver lidt dyrt hvis jeg skal gi dem flere.
Men hvor mange rejer giver i jeres katte og hvor ofte??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejer - hvor mange og hvor ofte?
  • #1   23. jan 2008 ingen og aldrig smiley

• #2   23. jan 2008 Oki T.J.
    Men du skulle prøve det. De elsker det, og jeg ka allerede se en forskel på pelsen efter lidt over en uge

• #3   23. jan 2008 Rottweiler har en utrolig sart mave, og kaster op af stort set alt andet end tørfoder smiley

• #4   23. jan 2008 Ja mine misser kan ikke lide rejer... har ellers prøvet for at forkæle dem men hverken rejer eller anden form for fisk gider de og spise...

• #5   23. jan 2008 Lis D - Hva vil det gøre ved katten hvis den får for meget magnesium??
    De elsker jo rejer og hører om mange som giver dem

• #6   23. jan 2008 Rejer er åbenbart noget der skiller vandene *G*.
    Vi giver ikke kattene rejer som et decideret måltid, selvom de er fuldstændig vilde med dem.
    Istedet får de et par stykker hver, hvis de har gjort noget godt ud over det sædvanlige...altså lært et nyt trick f.eks.
    Så vi bruger det KUN som godbidder et det bliver max. til 3-4 stykker om måneden.

• #7   23. jan 2008 Vi gir vores katte rejer engang imellem, når de rigtig skal forkæles!! vores ældste kan ligefrem høre det er rejer når vi tager dem ud af fryseren, han blir helt bimmelim, vi får ikke fred for ham for han får.. vi kalder ham vores lille rejoman:0) Men han kaster op hvis han får for mange, så vil anbefale dem i små mænger, selvom det kan være svært da katten hele tiden vil ha!!!!

• #8   23. jan 2008 Christina & Richard C - Giver i dem lige fra fryseren? Har tænkt på om det kunne lade sig gøre, men har indtil videre taget dem op dagen før de skulle ha dem. Me ville være nemmere bare at kunne gi dem fra fryseren

• #9   23. jan 2008 Altså vi tør dem op først selvfølgelig:o) tror ikke de vil syntes det var så rart og få dem frosne, vi ligger dem bare i noget lunken vand!!!

• #10   23. jan 2008 forsæt med at give dem rejer som du gør nu,hvis du er i vildrede, så spørg en (dyr)læge.

• #11   23. jan 2008 Må man nu heller ikk give dem kold mad+ har også lige læst at både tun og rejer er fy...åh altså..jeg har jo nærmest forgiftet mine bebser. de får både tun og rejer (men okay måske en gang om ugen tun og så rejer en gang om mdr og ikk så mange) og de får killingemælk (en lille sjat og de er helt vilde) som står på køl, og også gerne lidt ost osv. Og tit får de kun en halv dåse killingevådfoder, og der stiller jeg resten på køl og så får de det senere på dagen eller dagen efter.
    Altså alle de regler...

• #12   23. jan 2008 Selvfølgelig vil man gerne give ens katte noget de elsker, men hvis det er skadeligt for dem, og det er rejer, ville jeg nok finde et alternativ...
    Som der er skrevet længere oppe er der magnesium i hvilket kan give urinvejssten (neutraliserede katte har lettere ved at få problemer med urinvejene)
    Og det er ikke billigt når først en kat får problemer med urinvejssten, så skal de på specielfoder og det koster kassen, det kan komme så langt at de skal opereres.. og det er bestemt ikke sjovt for katten eller pengepungen.

Så tag alle de gode råd der er kommet i tråden og overvej lige en ekstra gang om det er det værd at forkæle katten med rejer frem for måske noget rigtigt lækkert dåsemad fra hills af...

• #13   23. jan 2008 Nina P.. det med koldt mad direkte fra køleskabet vidste jeg heller ikke at man ik måtte, men det er jo derfor vi er herinde for at lære nogle nye ting... og kan jeg sørger for at mine katte lever længere ved at gøre alle de rette ting så gør jeg det med glæde *Ss*

• #14   23. jan 2008 Smiley..helt enig med dig..vil gøre alt for at have dem så længe som muligt, er også derfor jeg bliver så frustreret over alle de ting man kan komme til at gøre for at forkorte deres liv, hvis man ikk lige er inde i det.
    Åh mine smukke bebser..de lever jo selvfølgelig for evigt ikk...??!!

• #15   23. jan 2008 Selvfølgelig gør de det... og er sikker på mine også gør det... det skal de gøre. smiley

• #16   23. jan 2008 En enkelt reje om ugen skader ikke..
    Men synes det er rigtig fornuftigt af dig at du tager det til dig som bliver skrevet herinde *S*

• #17   23. jan 2008 Alting med måde, mine får rejer en gang imellem men ikke mange. Det er som regel når en af dem har fødselsdag eller til jul.

Gadget jeg skulle hilse fra mine katte at sige at det der hills vådfoder kan jeg stikke et vist sted hen, for de gider i hvertfald ikke spise det ;).

• #18   23. jan 2008 Rejer er ok som en snak en gang i mellem.. Mine får rejer i gennemsnit hver tredje måned.. Ikke oftere end det.. Og det er når jeg synes de nu skal have noget ekstra godt, eller hvis jeg selv får lidt..

Dog er der en kæmpe ulempe ved rejer for os mennesker.. Kattenes urin begynder at lugte meget fælt.. Jo flere rejer de får, jo værre er den.. Så hvis du synes der lugter grimt fra katebakken, eller der lugter for meget af kattetis, så er det i hvert fald grunden smiley

• #19   23. jan 2008 Mine får også rejer en sjælden gang imellem.

De får altid nytårsaften, når vi selv får reje madder til midnat...smil. Der skal de jo ikke snydes...smil...

Men alt i alt tror jeg de får 3 gange om året, så det regner jeg ikke med, at de tager skade af...

• #20   23. jan 2008 Tina D... aai det kan du ikke mene... mine elsker det, og det gør jeg også i den forstand at det ikke stinker ligeså fælt som alt andet dåsemad. At jeg så synes det er lidt små pebret og gerne købe det billige posenoget fordi det er langt mere praktisk det er så en anden side af sagen.. men skal de forkæles ekstra meget så får de fra hills af...

• #21   23. jan 2008 Lidt sjovt med det vådfoder fra Hills. Nogle katte eeeelsker det, andre kan slet ikke fordrage det (mine nægtede at smage, fnyste, skrabede og bakkede baglæns fra madskålen.

Rejer får de ikke, tror ikke de ville bryde sig om dem - godt det samme, det er jo ikke det sundeste.

• #22   24. jan 2008 Kan ske det er fordi det ikke lugter fælt nok måske smiley synes selv det lugter lidt af pate/leverpostej og har næsten samme konsistens...

Mine får lidt af alt hvis de tigger om det, og det er yderst sjældent de tigger, om det er fordi de er godt opdraget eller bare kræsne... det er ikk godt at vide smiley

• #23   24. jan 2008 Jeg er stoppet med at give dem rejer.. troede det var så sundt, men godt jeg forhørte mig herinde :O) så kæresten og mig ska rigtig hygge os med resten af rejerne i weekenden.. har lige købt to bøtter med 450 g i hver :O)

• #24   24. jan 2008 uhm lyder lækkert... dælme længe siden jeg har fået mig en rejemad...
    Velbekommen *s*

Kommentér på:
Rejer - hvor mange og hvor ofte?

Annonce